Toon posts:

ISDN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik heb een probleem met een verbinding krijgen met het internet via ISDN.

Ik zal het even toelichten.

Op het systeem draaide eerste WIN98, maar aangezien deze onstabiel was (naja je kent het wel) ben ik overgestapt op XP.

Het modem schijnt te werken onder XP, hij geeft in apparaatbeheer geen fout. Aangezien ik niet echt veel met ISDN modems heb gewerkt moeten jullie me eff verder helpen aub.

De werkgroep heb ik goed ingesteld in XP.

Maar waar je in windows 98 bij netwerk had staan
“Client voor microsoftnetwerken”
“microsoft fam aanmelden”
“Externe toegangsadapter”
“TCP/IP instellingen”.

daar stonden er in 98 dus ook bij
*ISDN adapter
*TCP/IP instelingen.

En hoe voeg ik die nu toe bij windows xp ? ik heb echt al alles geprobeerd en ik werk al lang met XP en weet ook hoe ik normaal alles instel, maar dit werkt dus echt niet. Ik ben dus echt geen NOOB op XP gebied, maar ik zie iets over het hoofd maar weet niet wat.

Misschien omschrijf ik het niet duidelijk genoeg, zo niet zeg het dan eff dan gooi ik er vanavond nog wat screenshots in. Maar sluit hem a.u.b niet, ik heb al in de search gekeken maar daar kon ik geen identiek probleem vinden.

Hij is direct aangsloten op dat ehh grijze isdn kastje dus niet op de webvox ofsow.

Besturingssysteem is dus XP en is verder geen netwerk ook geen netwerkkaart in de pc aanwezig, alleen de isdn adapter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:24 ]

Verwijderd

Als alles goed werkt (qua drivers) dan kun je in XP bij netwerkconnecties een nieuwe connectie aanmaken, kies hier voor een "dialup" connectie. In de wizard komt je isdnkaart dan vanzelf naarvoren als modem.

Zodra je de wizard hebt afgemaakt kun je met de rechtermuisknop de eigenschappen van de nieuwe verbinding opvragen, bij connectie (oid) staan de dingen over tcp die je zoekt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 15:52:
Als alles goed werkt (qua drivers) dan kun je in XP bij netwerkconnecties een nieuwe connectie aanmaken, kies hier voor een "dialup" connectie. In de wizard komt je isdnkaart dan vanzelf naarvoren als modem.

Zodra je de wizard hebt afgemaakt kun je met de rechtermuisknop de eigenschappen van de nieuwe verbinding opvragen, bij connectie (oid) staan de dingen over tcp die je zoekt.
idd. maar om welke isdn kaart gaat het precies? ik ken van een stuk of wat van die krengen de installatieprocedure uit mijn hoofd. overgehouden aan een bijbaantje

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de IS128PH van dynalink. (met laatste XP drivers)

Ow ik hoorde trouwens dat het probleem misschien verholpen zou kunnen worden door de capi drivers te installeren klopt dit ?

Of iemand nog andere ideen ?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
in xp staat ie bij je netwerkadapters zou iets in de trend van WAN blah blah moeten staan waarschijnlijk.

De capi's die bij XP zitten moet goed zijn.
WAN NDIS ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door intert0y op 08-05-2003 21:31 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
ditzelfde modem heb ik ook, maar i kword van één ding niet helemaal wijs uit je post...
zover als ik het nu begrijp: Je hebt je modem geïnstalleerd(bij mijzelf werkten de windows 2000 drivers in xp), maar je wilt nu een verbinding aanmaken, en dit lukt niet...
als dat het is moet je het volgende doen: kies dat je de verbinding handmatig in wilt stellen
en zet het vinkje voor "alle bischikbare lijnen zijn gebundelt tot een multilink-lijn" UIT en kies één van de twee beschikbare lijnen. vul de rest in et voila...
je hoeft voor de rest niet moeilijk te doen met TCP/IP instellingen etc...
moet dat voor jouw provider of iets anders wel ga dan naar de verbinding, kies eigenschappen, tabblad netwerk-->tcp/ip en dan eigenschappen!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beetje onduidelijk jah. zal even proberen duidelijk zijn (is lastig te omschrijven). Normaal zou je zeggen van.. Nieuwe verbinding --> isp gegevens en tevens IP nummers als dit nodig is.

maar onder windows 98 stond bij netwerk het volgende... daar stond dus de Dial up adapter geinstalleerd, je ISDN modem stond daaronder, TCP/IP protocol. En voor elke ISP verbinding appart was als dit nodig was ook nog eens een IP nummer ingesteld.

Mijn vraag is misschien best dom, maar normaal als ik onder XP een netwerkverbinding wil bekijken dan ga je naar netwerken toe en daar kun je dus TCP/IP instellingen in doen. Nu als ik op die PC waar alleen een ISDN modem aanhangt en ik ga dan naar netwerken dan zie ik dus NIETS. en als ik bijvoorbeeld een ISP heb ingesteld (om te proberen) dan zie ik daar dus de naam van de verbinding staan die ik zelf heb opgesteld.

Maar hoe kom ik in XP (met alleen een ISDN adapter geinstallerd) bij het scherm waar ik normaal (bij een normaal netwerk) het TCP/IP protocol kan toevoegen en bestanden delen en dat allemaal ??? hoe kom ik daar ???

Ik wordt gewoon helemaal gek van die wizzards in XP... hadden ze het toch normaal gelaten.

Verwijderd

dat soort dingen gaan in xp idd makkelijker via de verkenner. maar 1 ding begrijp ik niet. waarom heb je in godsnaam tcp/ip instellingen, bestanden delen, etc nodig voor alleen inbellen?

die kaart is goed geinstalleerd. toch? ik ga er vanuit dat je lijntest werkt
doe dan eens stap voor stap:
1. wizard create a new connection
2. connect to the internet
3. set up my connection manually
4. connect using a dial up modem
5. vink 1 pci isdn lijn aan
6. geef als naam kpn
7. geef als nummer 0676012321
8. geef als username kpn en geef geen wachtwoord
9. maak verbinding.

leg dan eens precies uit waar het misgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nee aan bestanden delen enzo heb ik ook niets aan, dat was als verduidelijking waar ik ergens zat in Windows 98 (welk menu)

Naja ik zal morgen alles gaan proberen, als het niet werkt dan zien jullie morgen middag/avond wel een reactie.

ow mocht je nog iets invallen post dan hehe... morgen ga ik weer vanaf 9:00 beginnen... dus tot die tijd zal ik alle reply's doornemen.

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer.

Heb de capi 2.0 drivers geinstalleerd en zie al nu meerder modems erbij staan.

maar als ik dus een verbinding wil maken met het internet dan zie ik allemaal van die gele telefoontjes staan. En ik moet dus waarschijnlijk ook ergens zo'n icoontje zien staan van een isdn adapter. En die zie ik dus niet

Onder apparaatbeheer staat niet dat er ergens een hardwareconflict is.

ik gebruik dus de laatste drivers, van de isdn adapter

Verwijderd

maak eens een screen cap dan. soms hebben ze nogal cryptische namen

edit: werkt je lijntest eigenlijk wel?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
en in windows 98 stond ook altijd zo'n schuin grijs vierkantje, met de tekst (isdn bla bla bla). Deze zie ik in XP ook niet staan.

Normaal zou je zeggen: driver probleem. maar het zijn gewoon de juiste drivers. Trouwens de pc zit direct op dat NT1 (of hoe je dat ook zegt) kastje en niet op de Quadrovox...

Verwijderd

Topicstarter
nouw net ook geprobeerd, en kreeg daar ook nada. Ik moet daar toch gewoon 1 van de thuistelnr. invoeren he ? dus 0475111111 of moet daar staan 475111111

ik zal even wat screenies maken en post die dadelijk wel eff

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 12:07 ]

Verwijderd

nee, bij nummer vul je dus het nummer van je isp in!

je thuisnummer moet je invullen bij de msn nummers. of dat met of zonder kengetal / extra nul is verschilt helaas per isdn adapter. staat vaak wel in je handleiding.

oeps je had het over de lijntest. ja, een van je eigen nummers ja.
en in windows 98 stond ook altijd zo'n schuin grijs vierkantje, met de tekst (isdn bla bla bla). Deze zie ik in XP ook niet staan.
geen idee wat je bedoelt, wat is de blablabla precies dan? waar stond dat vierkantje?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm... bij deze dan de screenies.

IN windows 98 kreeg ik bij netwerk dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114177

Bij apparaatbeheer in 98 stond het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114181
Trouwens die ISDN PC ADAPTER (onder multifunctionele adapters) die zie ik ook niet staan onder XP. (die bedoelde ik met "dat vierkantje")

In windows XP staat onder apparaatbeheer dit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114182

Ik kan alleen verbinding maken met o.a. deze apparaten
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114184
ik heb ze allemaal al geprobeerd

Als ik verbinding wil maken vie de isdn01 of 02 lijn dan krijg ik deze melding
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114175

Als ik verbinding wil maken via PPP krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114176

Maar als ik het goed heb moet ik min of meer he volgende icoontje aantreffen in XP het icoontje dat bij verbinden via "ISdn card line 01:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114174
dus dat insteekkaartje, dat groene geval.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:41 ]

Verwijderd

remote acces verboden bij je pics. host ze ff bij theforumisdown.com of picserver.tk svp
en zet ze ff in tags:

[img]url van plaatje[/img]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 12:49 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Plaatjes bij Brinkster hosten lijkt niet helemaal lekker te gaan, ik krijg hier allerlei foutmeldingen. Maar ff to-the-point:
In XP heb je per verbinding aparte TCP/IP instellingen. Deze staan niet meer verzameld in het scherm zoals je uit Win98 gewend bent. Op het moment dat je een inbelverbinding aanmaakt, kun je vervolgens in netwerkomgeving die verbinding zien. Als je bij die verbinding naar de eigenschappen gaat, kun je daar weer de TCP/IP en andere netwerkverbindingen configureren. Omdat je geen LAN kaart hebt, zie je standaard in dat scherm, als er nog geen verbindingen zijn geconfigureerd inderdaad gewoon helemaal niets.

Verwijderd

Topicstarter
kan het aan het feit liggen dat hij de ndiswan adapter niet installeerd ?

Normaal wordt die toch gelijk met je isdn adapter geinstalleerd of niet ? en zo niet hoe kan ik deze dan handmatig toevoegen ?.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee wat ik moet doen ?

• SpeedBart
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Probeer hier es drivers neer te halen : http://www.dynalink.nl/asp/category.asp?Site=3&Page=177
Verder moet je voor ppp- internet modem kiezen of die andere met ppp ervoor (RAS) Als het goed is moet 1 van de 2 het doen. Ik heb hier onder mijn bureau bijna dezelfde liggen(lang leve adsl) en ze doen het prima onder winxp

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedBart op 12-05-2003 17:58 . Reden: tiepvaut ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
heb je ook de Dyna ? en heb je die ook direct op de NT1 (of hoe heet dat grijze kastje) ehh kun je dan eff wat screenies maken pleaze ... van o.a apparaatbeheer enzo (zodat ik kan zien welke onderdelen bij jou allemaal zijn geinstalleerd.

Om te kijken of ik iets ben vergeten te installeren zou het makkelijk zijn als ik zou kunnen zien welke onderdelen allemaal geinstalleerd moeten zijn om alles aan het werk te krijgen.

Ik heb de kaart nu eff zelf in mijn eigen pc zitten.. oke ik kan dus geen verbinding maken, maar ik kan wel testen of de drivers geod werken enzo.. en of ik alles geinstalleerd krijg.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 21:20 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb het dus zo ingesteld bij m'n webvox:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/GoT/internet.jpg

Gewoon alles installeren, 1 kanaal kiezen en het werkt.

[ Voor 171% gewijzigd door MadMarky op 12-05-2003 21:32 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
heb jij hem op je webvox aangesloten ? ik niet... die van mij zit direct op het grijze kastje.

En die Ndiswan die krijg ik ook niet geinstalleerd... neemt hij die bij jou direct mee vanuit de drivers ?

Kun je eens een screen maken van je apparaatbeheer.. en dan de dingen die voor mij van belang zijn eff uitklappen met het + zodat ik alles kan zien ?.

Ik heb hem hier nu in mijn pc zitten.,.. maar ik krijg alleen de kaart zelf geinstaleerd met de drivers. en voor de rest niets..

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 21:17:
heb je ook de Dyna ? en heb je die ook direct op de NT1 (of hoe heet dat grijze kastje) ehh kun je dan eff wat screenies maken pleaze ... van o.a apparaatbeheer enzo (zodat ik kan zien welke onderdelen bij jou allemaal zijn geinstalleerd.

Om te kijken of ik iets ben vergeten te installeren zou het makkelijk zijn als ik zou kunnen zien welke onderdelen allemaal geinstalleerd moeten zijn om alles aan het werk te krijgen.

Ik heb de kaart nu eff zelf in mijn eigen pc zitten.. oke ik kan dus geen verbinding maken, maar ik kan wel testen of de drivers geod werken enzo.. en of ik alles geinstalleerd krijg.
Ik HAD isdn maar nu ligt de modem onder mijn bureau (dus niet in mijn pc) maar als je gewoon voor ppp over ras kiest moet hij het gewoon doen, anders is dit een geval van een kapotte modem ;) want ze behoren het prima te doen onder winxp. Zoals ik al aangaf, probeer het gewoon ff en ja, ik had hem op de nt1 aangesloten (welliswaar via een omweg) maar hij behoort het zo te doen. De ndiswan drivers hoeven niet apart geinstalleerd te worden onder winxp (niet dat je ze onder apparaatbeheer ziet staan iig) want dat was bij mij ook niet. Die ndiswan drivers pakt ie automatisch. Of geeft deze modem een foutmelding bij het installeren. Dan moet je even andere drivers proberen van de dynalink site.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
owkee alvast bedankt. maar kun je me nog eff 2 dingen uitleggen.

PPP over ras die moet ik zien staan als ik de capi 2.0 drivers installeer he ?? toch ??
En had jij (als je het nog weet) onder apparaatbeheer ook nog de volgende dingen staan ?

bij multifunctionele adapters (weet eff niet of die ook zo staan gedefinieerd in XP) "ISDN pc adapter en onder netwerkadapters "ISDN ISDN adapter" zoals je kunt zien in de volgende screen

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114181

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Bij mij zag het er precies zo uit als ik me het goed herinner. Alleen bij het installeren koos ik dan voor die ppp en naderhand kon ik kiezen uit line 0 en line 1 om verbinding te maken via het internet. Maar ik heb waarschijnlijk niet precies dezelfde isdn modem maar het scheelt niet veel omdat ik ook die dingen in het appaatbeheer heb staan. Heb je al eens gekeken bij instellingen van de isdn modem. De gegevens of verbindingsnelheid moeten op 64k staan.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedBart op 13-05-2003 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja staat hij... maar wat ik zo gek vindt is dat ik bij multifunctionele adapters de "ISDN pc adapter" en onder netwerkadapters "ISDN ISDN adapter" niet geinstalleerd krijg. OF is dit niet nodig ?

Het is gedaan vanuit een verse install van XP, maar toch krijg ik deze 2 instellingen er niet in. hoe heb jij dit gedaan ?

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Dit is niet nodig, onder xp pakt hij waarschijnlijk alleen de adapter of alleen de modem(scheelt per isdn adapter/modem) maar niet beide. Ik zal hem er es zo inhangen om te kijken hoe het ook alweer zat en dan maak ik wel een screenie

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

in de map van dynalink staat ook een bestandje remove.exe of zoiets, weet even niet de naam precies. Run die eens een keer, dan haalt hij alles van de isdn weg, vervolgens opnieuw opstarten en direct naar de goeie dir verwijzen tijdens install. Nu is alles goed geinstalleerd. Dan ga je naar de netwerkverbindingen en daar verder nummer&naam invullen en klaar is klara.

Echt, alles wat je nodig hebt voor simpel inbellen met je isp is nu geinstalleerd (tenzij hij natuurlijk een foutmelding geeft tijdens install, maar daar gaan we maar even niet van uit)

[ Voor 21% gewijzigd door hufkes op 13-05-2003 17:18 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
bestand sweep.exe bedoel je... ja die heb ik al geprobeerd.

ow Speedbart als je dat zou willen doen hEEEEEEEEEEEEEEEL graag

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/speedbart666/isdndevicemanager.jpg
Zo ziet het er dus bij mij uit met geinstalleerde isdn modem. Ik zag net dat ik het type IS128PH heb van dynalink.
Ik hoop dat je hier genoeg aam hebt. Anders probeer het progje linetest eens te draaien en laat maar weten wat die zegt.

• hufkes

hufkes

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 17:29:
bestand sweep.exe bedoel je... ja die heb ik al geprobeerd.

ow Speedbart als je dat zou willen doen hEEEEEEEEEEEEEEEL graag
Als je die hebt gebruikt en opnieuw opstart, vind hij dan ook idd keurig ja adapter?

Geloof me, als hij geen fouten geeft tijdens een install nadat je sweep hebt gedraaid, dan is alles wat je nodig hebt geinstalleerd! Nu kun je het 'modem' ook gewoon uitkiezen bij het aanmaken van een nieuwe verbinding.

---

Verwijderd

tja, ik blijf het vreemd vinden. ik heb hier gewoon zo'n el cheapo kaartje van sweex (ik dacht minder dan 20 euro)
het enige wat daar in apparaatbeheer van terug te vinden is dit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=117957
ik heb ook ergens zo'n teles 16.3 isa kreng liggen, en die installeerde wel 1001 verschillende modem devices.

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Dat klopt, deze kaarten (van dynalink en die teles en de diva) hebben extra opties (vpn, ras, analoge modem emuleren enz.) Die van sweex is zeer beperkt en doet alleen wat ie moet doen, wat in 99 van de 100 gevallen genoeg is...

Maar de sweex isdm modem is pas een paar maanden beschikbaar zover ik weet en was in de tijd dat ik deze kocht nergens te vinden.

• hufkes

hufkes

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 18:38:
ik heb ook ergens zo'n teles 16.3 isa kreng liggen, en die installeerde wel 1001 verschillende modem devices.
dat deed de software van teles onder win98 inderdaad ja, maar ook bij die kon je driekwart van de geinstalleerde modems weer weghalen als je er alleen maar ppp verbinding met je isp mee deed. Ik heb trouwens nog nooit zo'n teleskaart in een XP bak gezet, maar het zou me verbazen als die niet ook gewoon metjes met één device in de devicemanager komt te staan en dan werkt..

---

Verwijderd

SpeedBart schreef op 13 mei 2003 @ 18:53:
Dat klopt, deze kaarten (van dynalink en die teles en de diva) hebben extra opties (vpn, ras, analoge modem emuleren enz.) Die van sweex is zeer beperkt en doet alleen wat ie moet doen, wat in 99 van de 100 gevallen genoeg is...
niet helemaal waar. die sweex is gewoon een capi 2.0 kaart, en met third party software kan je dus gewoon doen wat jij allemaal noemt (althans de meeste dingen daarvan heb ik op een andere pc wel eens getest).

op de cd die op deze kaart stond stond idd vrij weinig. alleen drivers, progsel voor het instellen van je telefoonnummers, loopback progsel. (wel voor alle mogelijke os'en, dat moet je ze nageven).
Maar de sweex isdm modem is pas een paar maanden beschikbaar zover ik weet en was in de tijd dat ik deze kocht nergens te vinden.
zou kunnen. is idd nog geen half jaar oud.

Verwijderd

Topicstarter
naja dat heb ik dus ook staan... en nadat ik die capi drivers heb geinstalleerd krijg ik dus ook de verschillende modems te zien... weet niet of er internet over ras bij staat. Maar die heb ik dus nodig.

Over die line test. ehh kan al ieman direct zeggen hoe ik daar het nummer moet invoeren. Dus met 0 ervoor. en netnummer ? alles aan elkaar ?. hehe misschien rare vraag maar ik moet het morgen aan de gang krijgen dus veel tijd heb ik daarvoor niet.

En dan moet het dus genoeg zijn met netwerk controller installeren, capi. En dan modem internet over ras kiezen en ik ben klaar toch ?

• hufkes

hufkes

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 21:24:
naja dat heb ik dus ook staan... en nadat ik die capi drivers heb geinstalleerd krijg ik dus ook de verschillende modems te zien... weet niet of er internet over ras bij staat. Maar die heb ik dus nodig.

Over die line test. ehh kan al ieman direct zeggen hoe ik daar het nummer moet invoeren. Dus met 0 ervoor. en netnummer ? alles aan elkaar ?. hehe misschien rare vraag maar ik moet het morgen aan de gang krijgen dus veel tijd heb ik daarvoor niet.

En dan moet het dus genoeg zijn met netwerk controller installeren, capi. En dan modem internet over ras kiezen en ik ben klaar toch ?
nee, geen netnummer, alleen abonneenummer.

Verder moet je je (voor de derde keer) geen zorgen maken over wel/niet ras/cas/capi blaat drivers geinstalleerd zijn. Je gaat gewoon naar startmenu, instellingen, netwerkverbindingen. Dan zeg je nieuwe verbinding, kies je voor internetinbellen, nummer invoeren, ergens dan in de wizard kun je ook kiezen voor dynalink-isdn-line-0 en klaar is Cafe-het-Kelderke

---

Verwijderd

Topicstarter
hehe dank U.. zal het morgen proberen, hoop dat het lukt

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
DANK U DANK U ut is allemaal gelukt. Heb de kaart in ander pci slot gezet.. drivers nog eens opnieuw gedaan en ineens werkte ut. dank u allemaal voor de tips

Verwijderd

mja, oke dan, niet anders verwacht eerlijk gezegd.
Pagina: 1