Toon posts:

19" U2 Cooler voor PIV => 3,06Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met een nieuwe server. De server komt in een IPC-C2L 19" rackmount van procase te draaien en zal met een Pentium IV 3,06 Ghz proc. worden uitgerust.

Nu heb ik al een aantal topics gelezen over coolers etc, en de ene zegt dat de standaard intel cooler wel past en goed is, en de ander zegt precies het tegenover gestelde.

Mijn vragen zijn:
1 - Is de intel cooler voldoende, blijft er voldoende ruimte over in de kast?
2 - Wat zou een goeie U2 cooler zijn die ook 3,06Ghz aan kan? want ik heb er al veel gezien maar die gaan allemaal tot 2,6Ghz of 2,8Ghz en dat is te weinig.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

(jarig!)
Je zou zelfs eerst een kunnen proberen of de boxed cooler voldoende koeling kan leveren. De boxed coolers van Intel zijn inderdaad vrij hoog waardoor het de vraag is of ze voldoende lucht kunnen aanzuigen. Dat een koeler maar tot 2,8GHz is gespecificeerd wil niet zeggen dat ie een proc plotseling instabiel wordt op 3,06GHz. In een 2U rackmount heb je veel meer airflow dan in een desktopbehuizing, dat maakt het al makkelijker.

(Voor de prijs van een P4 3,06GHz zou ik trouwens een veel snellere dual Athlon MP 2400+ hebben gebouwd, maar dat terzijde.)

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 08 mei 2003 @ 15:29:
Je zou zelfs eerst een kunnen proberen of de boxed cooler voldoende koeling kan leveren. De boxed coolers van Intel zijn inderdaad vrij hoog waardoor het de vraag is of ze voldoende lucht kunnen aanzuigen. Dat een koeler maar tot 2,8GHz is gespecificeerd wil niet zeggen dat ie een proc plotseling instabiel wordt op 3,06GHz. In een 2U rackmount heb je veel meer airflow dan in een desktopbehuizing, dat maakt het al makkelijker.

(Voor de prijs van een P4 3,06GHz zou ik trouwens een veel snellere dual Athlon MP 2400+ hebben gebouwd, maar dat terzijde.)
hmmm daar zeg je me wat, om eerlijk te zijn heb ik nog niet naar deze oplossing gekeken. Het was de bedoeling om die 3,06 te combineren met Hyper Trading.
is die dual MP2400+ veel sneller dan een 3,06 met Hyper Trading? is dit de overweging waard?. Er komen voornamelijk site met php en Mysql op te draaien.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Femme: Zou je dan MP's of XP's pakken?

Want de MP2400 is dubbel zo duur als de XP2400... En dat scheelt dus nogal...

En voor dual athlon, is de Asus A7M266-D dan een goede keus?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

hyperthrEading is idd een leuke aanvulling voor een single proc. maar het is geen vervanging voor een dual proc setup.

zeker mysql en php(incl apache i presume?) zijn zeker beter af met een dual 2400 (veel verschillende losse threads)

overigens ligt het aan het gebruik van de server (2u zal wel hosting zijn) of je ook xp's wil gebruiken. die worden nou eenmaal niet gegarandeerd op stabiliteit, en dat is iets wat je wel wilt op een sql server :)

[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 08-05-2003 16:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:53:
[...]

hmmm daar zeg je me wat, om eerlijk te zijn heb ik nog niet naar deze oplossing gekeken. Het was de bedoeling om die 3,06 te combineren met Hyper Trading.
is die dual MP2400+ veel sneller dan een 3,06 met Hyper Trading? is dit de overweging waard?. Er komen voornamelijk site met php en Mysql op te draaien.
Hyperthreading simuleert een 2e proccesor door de taken efficienter in te delen, maar kan bij lange na niet tippen aan een SMP systeem (multi-proccesor)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Na enig onderzoek volg ik het advies van Femme en ga een DUAL AMD MP2400 config draaien. Zijn de standaard boxed coolers wat of is het niks? mijn ervaring is er niet echt goed mee..

edit:
Dit bericht is gepost door aarninkron op het account van zijn goeie collega :-)

[ Voor 22% gewijzigd door _mARCO_ op 08-05-2003 19:16 ]

sigloos

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Boxed koelers zijn voldoende, maar niet denderend. Voordeel is wel dat je 3 jaar garantie krijgt op je proccesor. Maar of die in je 2U kast past weet ik niet

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Maar heeft iemand een idee wat dan een goede 2u P IV koeler is?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36

star-saber

Ryzen

de retail koeler past zeker niet in een u2 kast

Verwijderd

De boxed xeon koeler past prima in een 2u kast.. en een xeon 2,4ghz kost nog maar 240 euro (ex btw) ofzo dus dat is voor een server ook een prima oplossing. :)

Verwijderd

Een boxed p4 koeler past prima in een 2u kast,
zelf ervaring met een aantal p4 2,4 ghz ht in 2u , daarbij de boxed cooler werkt prima,
heb in de kast zelf ook 4x 80mm zitten die het meeste werk doen.

Bij een 3ghz zal je even moeten kijken of de boxed afdoende is, zorg ervoor dat je een 2u case hebt die zelf al veel goeie fans heeft en je hebt kans van slagen, mocht de boxed niet voldoende zijn kijk dan naar de cpu coolers van Delta bedoeld voor in 19" racks, die werken met een "afzuigsysteem" wat de lucht naar achter eruit blaast.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 01:07 ]

Verwijderd

Een boxed cooler past inderdaad prima, het zou me niets verbazen dat er bij het ontwerpen rekening is gehouden met 2U server kasten. De fan is zo afgewerkt dat de lucht niet alleen omhoog maar ook opzij weg kan, terwijl op andere koelers vaak een gewone lompe vierkante fan zit.
Of de boxed cooler genoeg koelt voor een 3.06 GHz processor weet ik niet, maar ik heb zelf een P4 2.4 GHz op 2.7 GHz draaien in een 2U rackmount (Procase), en dat gaat nog met gemak, mede door de goede airflow in de kast.

Doe gewoon even wat Femme zegt: plak de boxed cooler erop, en test het gewoon. Je P4 zal niet om zeep gaan, en als het niet werkt, kun je altijd nog op zoek gaan naar een andere koeler. Maar als dat niet nodig is, moet je het ook niet gaan doen, want het is zonde van de tijd en moeite als je gaat zoeken naar iets wat misschien niet eens nodig is.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

_mARCO_ schreef op 08 mei 2003 @ 19:14:
Na enig onderzoek volg ik het advies van Femme en ga een DUAL AMD MP2400 config draaien. Zijn de standaard boxed coolers wat of is het niks? mijn ervaring is er niet echt goed mee..

edit:
Dit bericht is gepost door aarninkron op het account van zijn goeie collega :-)
Voordat iedereen nu doorgaat op P4 coolers........ ;)

Voor de boxed AMD coolers geld hetzelfde.

kijk anders ook even op www.2cpu.com

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

star-saber schreef op 19 July 2003 @ 13:20:
de retail koeler past zeker niet in een u2 kast
Waar basseer je dat op? Hij past namelijk prima hoor :) Zelf geprobeerd.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36

star-saber

Ryzen

foutje :P
Pagina: 1