Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Dan zou je het eens kunnen proberen door de CD schoon te maken, of eventueel met een wonderdoekje met een heel klein beetje zilverpoets de CD kunnen oppoetsen.
Dat wil nog wel eens helpen.
Anders weet ik zou snel geen oplossing.
cd1 is de cd fysiek beschadigd en de 2e is niet bekent (kan het niet zien)BredeP schreef op 08 mei 2003 @ 15:00:
Is de CD fysiek beschadigd?
Dan zou je het eens kunnen proberen door de CD schoon te maken, of eventueel met een wonderdoekje met een heel klein beetje zilverpoets de CD kunnen oppoetsen.
Dat wil nog wel eens helpen.
Anders weet ik zou snel geen oplossing.
dan zou ik dus een image moet maken van cd1 met een aantal foute blocks en daarbij de image van cd2 erover heen plakken?The_Wrecker schreef op 08 mei 2003 @ 15:01:
Ik denk dat je eerst de ene cd om moet zetten in een image en dan de andere erbij. Kan niet tijdens het brand proces imho. Hoe precies weet ik niet(welk prog).
[ Voor 31% gewijzigd door Sir Vega op 08-05-2003 15:03 ]
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
bv met clonecd.
Zodra hij error geeft met 1 cd en vraagt om iets als dit:
"retry or cancel"
gooi je de andere cd erin en doe je retry.
En duimen.
goed idee ik ga nu proberenVae Victis schreef op 08 mei 2003 @ 15:03:
Je kunt proberen als die gedeeltes idd niet op dezelfde plek staan om een image te maken.
bv met clonecd.
Zodra hij error geeft met 1 cd en vraagt om iets als dit:
"retry or cancel"
gooi je de andere cd erin en doe je retry.
En duimen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sir Vega op 08-05-2003 15:05 ]
Verwijderd
Xcopy en een blaadje bij de hand houden voor je handmatige log die je moet nalopen met de andere CD.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:08 ]
dit klinkt als een goede oplossing, ik zal het allemaal even gaan instaleren en jullie op de hoogte houden.Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:07:
Isobuster en dan naar je harddisk zetten...
Xcopy en een blaadje bij de hand houden voor je handmatige log die je moet nalopen met de andere CD.
Ik heb allerlei opties waarnaar ik het kan rippen ->
user data
raw2user
raw
welke is het best? en wat bedoel je met xcopy en log?
de fout zit trouwens in dezelfde file op de 2 cd's dus het probleem kan versimpeld worden met de eerste helft van die file te extracten en dan de 2de helft vand e andere cd.
[ Voor 36% gewijzigd door Sir Vega op 08-05-2003 15:20 ]
Misschien kan het ook met Hex Workshop?
Maareh is het niet zo dat op cd 1 bestand x is bechadigd en op cd 2 bestand y, dan kan je natuurlijk de bestanden simpelweg naar je hd kopieren?
Als je er echt niet uit komt kun je dus bijvoorbeeld even een Knoppix cdtje downloaden, daar van booten en de data recoveren
Verwijderd
Of is het een cd met beveiliging?
/edit: je kan daarna zelfs er een iso van maken met CDRWin
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:28 ]
de fout bevind zich helaas in hetzelfde bestandVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:27:
Kan je niet gewoon de hele cd met de hand naar je hd kopieren, en dan de files die corrupt zijn van de ene cd vervangen met de andere cd.
Of is het een cd met beveiliging?
/edit: je kan daarna zelfs er een iso van maken met CDRWin
en een oplossing heb ik nog niet gevonden maar ik geef nog niet op
Verwijderd
Misschien heeft hier iemand het bestand voor je of zo, of staat hij op google?Sir Vega schreef op 09 May 2003 @ 16:40:
[...]
de fout bevind zich helaas in hetzelfde bestand
en een oplossing heb ik nog niet gevonden maar ik geef nog niet op
Of is het een back-up met bestanden van jezelf of zo?