What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
je kunt met document.forms['formnaam'].elements['inputnaam'].value de ingevulde waarde opvragen;
het handigste lijkt het me dus als je bij het openen van het popupvenster de ingevulde waarde meestuurt in het(de?) request.
het handigste lijkt het me dus als je bij het openen van het popupvenster de ingevulde waarde meestuurt in het(de?) request.
code:
1
2
| ingevuldewaarde = document.forms['formnaam'].elements['inputnaam'].value
window.open('zoeken.php?username='+escape(ingevuldewaarde)) |
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Je kan ook een popup openen en daarna het formulier submitten met als target dat window om alle gegevens uit het form mee te geven.
Voorbeeldje (niet getest):
Voorbeeldje (niet getest):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function submitToPopup() { var oPopupje = window.open('', 'popupding', ''); var oForm = document.forms['formindex']); // eventueel action anders instellen oForm.action = 'bla.php'; oForm.target = 'popupding'; oForm.submit(); } |
Today's subliminal thought is:
ik gebruik nu:
en voor de popup:
$def blijft echter leeg...
Ik kom er niet echt uit... in een andere form werkt een dergelijke manier om een var te vullen wel...
code:
1
2
3
4
5
6
| <script language="JavaScript" type="text/javascript">
var reqnaam = "";
function savedata(form) {
reqnaam = document.forms['form'].elements['requestor'].value;
}
</script> |
en voor de popup:
code:
1
| <button onClick="search_window('<?= __URL__; ?>/contrsearch.php?def='+escape(reqnaam));"> |
$def blijft echter leeg...
Ik kom er niet echt uit... in een andere form werkt een dergelijke manier om een var te vullen wel...
[ Voor 27% gewijzigd door ToMaSZ op 08-05-2003 15:27 ]
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...