Toon posts:

Asus Geforce 2 MX probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK. Tnt1 liep alles prima enzo op 640x480 at least.. nu Geforce 2 MX van Asus en hopla -> ALLES bagger zelfs op 640x480 loopt ie niet lekker... veel crashes, weinig fps
System spex:
Asus p2b mobo (1012 bios)
300a@450
128 ram
CDr + cdrom
SBlive
Asus V7100 TV out
Voodoo2 12 mb (helios) er naast
56k6 modempie
Nu vraag ik me dus af.. is het de hitte? denk ik niet. Is t me CPU? Nee toch? Dan zou ie toch op zn minst wel beter dan TNT 1 moeten zijn neem ik aan... Voeding maybe..?
Quake 3 loopt wel aardig verder.. wel schok schok maar geen crashes at least...
detonator 6.18, 6.31, 6.47 en 5.33C geprobeerd.. boeide geen moer behalve dat met 6.18 alles steeds crashte (UT, Drakan, Heretic2, ......)

Any suggestions..?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik jou was zou ik die Voodoo2 eruit halen, de Voodoo-drivers GOED deinstalleren, en evt. voor de zekerheid de MX drivers schoon installeren. Je hebt die hele Voodoo2-kaart toch niet nodig, de MX is op alle fronten ruim sneller.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik had al windows ge reinstalled -> hielp niet... (toen zat voodoo2 er niet in)
Ouwe hardware zal t ook niet zijn aangezien tnt1 wel goed draaide met bijv drakan en nu crasht ie zelfs op 640x480x16 low textures enz enz spontaan na iets van 5 minuten spelen ofzo...

Verwijderd

Doe je toch die TNT1 er weer in :)
Nee sorry, mijn advies: haal die voodoo2 eruit en doe em er nooit meer in, of draai alleen met die voodoo2.
Doe ook ff directX 8 er op met detonator 6.47, loopt perfect :7

Verwijderd

Maybe de bus ietsje terug clocken en windows er opnieuw opzetten zonder voodoo2.
En geen DirectX 8 maar gewoon versie 7

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

hmm ik had al windows ge reinstalled -> hielp niet...
Windows "eroverheengezet" of bruut <pre>
Format C:
CD:\Setup.exe
</pre> ?

En verder, zoals al eerder iemand meldde, je hebt nog geen flikker aan DirectX 8, dus hou het bij de 6.xx detonator drivers.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
deltree windows, deltree program files, deltree my documents, deltree recycled deltree temp del *.* attrib -rsh *.* del *.* gedaan.. duz root was leeg, helemaal geen een io.sys of whatever.. En daarna win98SE erop gezet (had eerst ME maar da was bagger :P). Verder hebbik dus directx 7.0A geen 8 :)
Maar ik snap het dus niet.. vandaag nog even gekeken, gamez gaan op zich wel, alleen stotteren een beetje. Maar op zich wel genoeg fpsjes.. alleen dan soms als je je omdraait ofzo crash of in UT zomaar soms freeze.. Quake 3 crasht vrijwel nooit (heb maar 1 x crash gehad daar en dat was met 6.18) Any suggestions...? Lijkt wel een direct3d probleem ofzo...?

Verwijderd

Topicstarter
OK Heb voodoo2 gedisabled en drivers weggehaald add remove programs alles voodoo weggehaald.. no effect...

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:00
Yeah Voodoo zuigt!!!!! 3DFX ZUIGT >:) >:) >:) >:) >:) >:)

PV opbrengst

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:16
Op donderdag 23 november 2000 22:49 schreef Manias het volgende:
deltree windows, deltree program files, deltree my documents, deltree recycled deltree temp del *.* attrib -rsh *.* del *.* gedaan.. duz root was leeg, helemaal geen een io.sys of whatever.. En daarna win98SE erop gezet (had eerst ME maar da was bagger :P). Verder hebbik dus directx 7.0A geen 8 :)
Maar ik snap het dus niet.. vandaag nog even gekeken, gamez gaan op zich wel, alleen stotteren een beetje. Maar op zich wel genoeg fpsjes.. alleen dan soms als je je omdraait ofzo crash of in UT zomaar soms freeze.. Quake 3 crasht vrijwel nooit (heb maar 1 x crash gehad daar en dat was met 6.18) Any suggestions...? Lijkt wel een direct3d probleem ofzo...?
Ik heb geen oplossing voor je maar wel een vraag.......

Toevallig heb ik ook een ASUS P2B (100 mhz) Rev. 1.12 en een 300@450 mhz! heb er alleen iets meer geheugen in zitten maar dat helpt toch niet in W98.

Ga er dit weekend Windows ME opzetten..........

ik werk op het moment nog met een Matrox G200 Milennium 8 mb AGP

Is de pc niet te traag voor die videokaart? zit er zelf namelijk aan te denken om een GeForce 2 te kopen.

Overigens......er kunnen nog veel snellere CPU's op 'onjs' moederbord he!!

Dick

Verwijderd

Topicstarter
Niet ME erop zetten!!!!!!
Een week lang draait ie goed maar dan beginnen de crashes echt geloof me t is niet fijn :)
Hm maybe is die processor te traag maar dan zou alles op low detail toch wel goed moeten gaan enigzins...? Of nie?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
volgens mij is ME niet ontworpen voor hoge snelheden :)

de amd 400 van me broer en de PII 350 van m'n ma weigeren met ME te draaien

en op mijn eigen ouwe maar toch trouwe cyrix 233 draait het als een zonnetje, vrijwel geen crashes
Pagina: 1