Toon posts:

Te weinig bronnen beschikbaar, office 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik zit met het volgende, ik heb een client waar office 2000 opdraait. Van de 1 op andere dag loopt ie helemaal vast als je een afdrukvoorbeeld wilt zien innn excel. Er komt dan een melding "te weinig bronnen beschikbaar". Je kunt dan op afsluiten klikken alleen vervolgens kan je niets, startbalk is letterlijk leeg en je kunt niet eens afsluiten. Ik heb zelf al bij google gekeken maar kan geen goed antwoord vinden, ik hoop op deze manier wel.

Groetjes.

Specs: Win98 client, p3 1200Mhz, office 2000

• ShivanDragon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

ShivanDragon

Ola Pola

Misschien een RAM probleempke, hoeveel meg heb je steken?

Is je win98 gepatched?

Feel the rhythm, live the music

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

zoek even bij MS op problemen met de print spool (spoolsv.exe)

waarschijnliojk gaat het daar fout en hier zijn een aantal oplossingen voor....

• under-world

under-world

ooh-la dots

Wat Shivan zegt kan ook MITS je een grote (heeel grote) spreadsheet hebt....

[ Voor 8% gewijzigd door under-world op 08-05-2003 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
De spreadsheet is niet groot, 'k heb 128MB geheugen, lijkt me genoeg. Volgens mij loopt er een aardig conflict op de comp. Spool weet ik niet of die er mee te maken heeft aangezien je nog niets (data) wegstuurd, het gaat alleen als je afdrukvoorbeeld doet.

• ShivanDragon

ShivanDragon

Ola Pola

Nu antwoord je op alles behalve mijn opmerking over patches, waar ik eigenlijk windows updates mee bedoel... Zijn deze geïnstalled?

Verwijderd

Heb je een gefixeerde swap file die te klein is ?

Verwijderd

Topicstarter
nee windows is niet gepatched, dus geen sp enz. Gefixeerde swap file...mijn god wa's dat!?

• ShivanDragon

ShivanDragon

Ola Pola

ook geen idee, maar je kan je swap file wel een max. grootte geven, je kan hier misschien eens mee spelen.

Voor de rest, installeer die updates nou maar snel... ze doen meer goed dan kwaad, geloof me maar.

Verwijderd

Gefixeerde swapfile: handmatig ingesteld.

Natuurlijk moet er ook genoeg schijfruimte zijn.....

128MB is tegenwoordig niet meer veel - ik post dit zelf vanaf een P1 met 256MB...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

nee windows is niet gepatched, dus geen sp enz.
Misschien tijd om alle patches er even over heen te gooien (tenminste, als de machine op internet is aangesloten).

Printerdrivers zijn verder goed?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• under-world

under-world

ooh-la dots

Service packs MOET je wel runnen imoh

En wbt die spool : Ik heb wel eens probs met de spool gehad tijdens de installatie van een printer, dus dat ie nog geen data naar RAM gooit zegt veel maar niet alles...

Verwijderd

Even een schopje, ook al is dit een oud topic, ik heb dus precies hetzelfde probleem op een pc hier.

Win 98 SE (volledig geupdate)
Office 2000, incl alle service packs.
256 DDR (ook switchen met geheugen maakt niet uit)

In de eerste instantie komt er dus een blauw scherm, waarna er na wat toetsen combinaties "te weinig bronnen beschikbaar" komt te staan. Een reset is daarna ook onvermijdelijk.

Ik las hier iets over de spoolsv.exe? Maar ik kan op microsoft niets erover vinden i.c.m. met dit probleem.

Verwijderd

(*kick*)

Iemand die iets weet? Het gebeurt dus echt alleen als je een afdruk voorbeeld van excel wil bekijken, voor de rest is er niets met de pc aan de hand.

Verwijderd

Tja, volgens microsoft "zou" wel de oplossing moeten zijn, maar dat is het helaas niet.

en dan deze nog:
If you must use one of the printers listed in this article, do not print or view the document in print preview unless it is necessary. Every time you use the printer driver more memory is lost in your System and graphics device interface (GDI) memory heaps.
Vind ik nou ook niet zo'n sterke oplossing.

Ook nadat ik nu de Laserjet 6p verwijder, blijft dit probleem voorkomen, lijkt wel alsof de pc geformatteerd moet worden om dit probleem eruit te krijgen! (nieuwe drivers helpen hier dus ook niet).
Pagina: 1