Als ik een divx film (maar ook andere grote bestanden) vanaf een winxp pc probeer te kopieren naar mijn win2000 pc crashed de 2000 pc bijna meteen (hij laat alleen nog even het kopieer balkje zien, dan bevriest alles en kan ik alleen nog op reset drukken). De pc's zitten in een klein netwerkje via een router. Enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik er aan kan doen? Kleine bestanden kan ik trouwens wel gewoon zonder problemen versturen.
Misschien IRQ probleem met NIC en je geluidskaart?
Front:KG7-Raid, Athlon 1400, 512 DDR, Hercules 8500LE 64 MB, 36 GB HDD
Back-end:KR7A-RAID, Duron 1200, 400 GB, 100Mbit
Fout in Windows 2000.
Heb het probleem hier ook gehad.
De oorzaak zou wel eens SP3 kunnen zijn, als je die hebt draaien.
Herinstallatie van Windows loste bij mij alle problemen op.
Heb het probleem hier ook gehad.
De oorzaak zou wel eens SP3 kunnen zijn, als je die hebt draaien.
Herinstallatie van Windows loste bij mij alle problemen op.
Verwijderd
Zet wel alle harde schijven op NTFS, fat32 heeft wel vaker problemen met grotere bestanden.
Ik kopieer regelmatig bestanden van 600+ mb van Fat32 naar NTFS (en terug)Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 14:52:
Zet wel alle harde schijven op NTFS, fat32 heeft wel vaker problemen met grotere bestanden.
Beide computers W2K-SP3
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Er zijn twee dingen nieuw, de router en de xp pc. Daarvoor had ik een hub en was de andere pc win 98 en dat gaf geen problemen. Mijn 2000 pc gebruikt geloof ik fat32 (weet bij god niet meer waarom) en xp NTFS, maar moet ik even checken (heb ik weinig mee te maken gehad). Verder werk ik nog steeds met sp2, is het een goed idee om 3 te proberen of krijg ik dan misschien alleen nog maar meer problemen?
Als ik de 2000 op NTFS wil zetten ben ik geloof ik al mn data die er al op staat kwijt he? Er staat nog al wat op dus dit is dan niet echt een voor de hand liggende optie voor mij .
Als ik de 2000 op NTFS wil zetten ben ik geloof ik al mn data die er al op staat kwijt he? Er staat nog al wat op dus dit is dan niet echt een voor de hand liggende optie voor mij .
Je kan je FAT32 partitie als het goed in binnen Windows converteren, maar maak wel een backup van de belangrijke gegevens op die schijf/partitie voor je bezig gaat.
Stel dat het mis gaat, heb je in ieder geval die dingen nog.
Hetzelfde gaat eigenlijk ook op voor de installatie van SP3, wie weet is het probleem opgelost, maar meer problemen is ook mogelijk. Ik zou zelf voor een schone installatie op NTFS kiezen.
Stel dat het mis gaat, heb je in ieder geval die dingen nog.
Hetzelfde gaat eigenlijk ook op voor de installatie van SP3, wie weet is het probleem opgelost, maar meer problemen is ook mogelijk. Ik zou zelf voor een schone installatie op NTFS kiezen.
Wat voor chipset heb je? Herrinner me een VIA bug, die ervoor zorgde dat je PC crashde na het versturen van grote bestanden over de IDE-bus.
Ik zat hier ook al aan te denken, dit was een groot probleem destijds en het zou heel goed kunnen dat de topicstarter hier last van heeft.Ruudjah schreef op 09 May 2003 @ 12:19:
Wat voor chipset heb je? Herrinner me een VIA bug, die ervoor zorgde dat je PC crashde na het versturen van grote bestanden over de IDE-bus.
Hier zijn wat zoekresultaten voor het geval dat.
maar met de 98 pc had ik vroeger geen problemen met versturen vanaf de 2000 pc en andersom dus je zou zeggen dat het daar dan niet aan kan liggen... (heb wel een via chipset trouwens dus je weet maar nooit...)
de xp pc blijkt ook een fat32 partitie te hebben (hd uit de 98 pc) dus daar ga ik het ook nog mee proberen
de xp pc blijkt ook een fat32 partitie te hebben (hd uit de 98 pc) dus daar ga ik het ook nog mee proberen
Hoe verstuur je die meuk??
Als je dat via de verknaller (explorer, bedoel ik) doet,gaat het id wel vaker mis.
Probeer het eens via (T)FTP of met WinSCP o.i.d.
Als je dat via de verknaller (explorer, bedoel ik) doet,gaat het id wel vaker mis.
Probeer het eens via (T)FTP of met WinSCP o.i.d.
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Ik heb het nu met die fat32 partitie geprobeerd en gewoon weer hetzelfde probleem. En ik heb er ook maar een oude pc bijgehaald met win95. Hiermee kon ik gewoon versturen en ontvangen van de xp en 2000 pc's. Snap niet waarom dat dan weer wel kan...
Ik heb het idd met explorer geprobeerd, hoe kan ik het via ftp proberen? (moet xp dan een server hebben lopen ofzo bijvoorbeeld?)
Ik heb het idd met explorer geprobeerd, hoe kan ik het via ftp proberen? (moet xp dan een server hebben lopen ofzo bijvoorbeeld?)
Pagina: 1