Toon posts:

Verwijderen koelblok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mezelf een waterkoelingsset aan te schaffen voor m'n Duron 650, om het hem eens flink koud te maken..

Ik weet alleen niet of het veilig is om het koelblok wat er nu op zit er af te halen. Aan de onderkant van dat blok zit zo'n groen plakje, wat smelt en ervoor zorgt dat er een goede aansluiting is tussen de proc en het blok.
Aangezien de Duron een vrij broze bovenkant heeft, weet ik dus niet of ik het koelblok er zonder problemen af kan halen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

H.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, en nog ff iets..
Heeft er al iemand ervaring met de Aquacool Standaard/Deluxe kit van www.waterkoeling.nl ?
Ik was van plan mezelf zoeentje aan te schaffen. Alles in een, direct klaar dacht ik zo..

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Nee, niemand. Er zijn nog (bijna) geen Aquacool blokken in Nederland.

Ik moet er nog een posting over schrijven, maar ik stop zelf met de verkoop van materiaal, behalve de verloopjes en speciale dingen, en wat materiaal voor zelf-bouwers (alu blokken, slangpilaren, connectors etc) Het algemene werk (blokken, pompjes, radiators etc) wordt overgenomen door www.oc-shop.nl

Reden hiervoor: Chronisch tijdgebrek.

Wat ik wel blijf doen is het testen van diverse heatsinks en waterblokken. Hiervoor heb ik een testsysteem gebouwd, waar enkel nog een 3mm coldplate van zilver aan ontbreekt. Deze moet namelijk gevlakt worden, maar ik zoek iemand met een pers hiervoor, aangezien het te hard is om te schuren.

Als je erg bang bent je duron te beschadigen: Is het geen idee om hem flink op te stoken, computer uit en dan koeler eraf (de thermal pad is dan weer gesmolten nl.)

Succes,

Herman

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik zoiets bij je zou willen bestellen kan dat niet meer? Jammer..

Er wordt in Nederland bijna niks gedaan op dit gebied dus? Hmm.. Ik denk dat ik dan even moet kijken bij oc-shop.nl.. Maar van wat ik zo snel kon zien is het daaro duurder dan het hele pakketje wat bij jou te koop was..