PC nieuw leven inblazen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• luigi400580
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb een oude PC met een moederbord van ASUS, de P2L97 met 64 Mb RAM en biosversie 1008. Deze wil ik onder XP laten draaien. Na installatie van XP start de PC gedeeltelijk op tot het welkomsscherm van XP en start daarna opnieuw op. In de veilige modus start de PC wel door. In de PC zitten twee kaarten enwel de videokaart een Matrox Millenium G400 Dual Head en de geluidskaart een Sounblaster Gold AWE 64. Heb een installatie geprobeerd zonder geluidskaart maar het effect is hettzelfde.
Aangezien de veilige modus wel lukt (in uiteraard standaard VGA mode) verdenk ik de videokaart van het probleem. Heeft iemand ervaring met dit fenomeen en zo ja kan die mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Vast bedankt voor de moeite.

Luigi400 :9 :9

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:45
wat voor processor zit erin?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:37

Rannasha

Does not compute.

Probeer eens een andere videokaart :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je kan proberen in veilige modus een andere driver te installeren, de fabrikantdrivers bij voorkeur. Als XP opstart, gebruikt hij de drivers die in XP zitten. Als jij fabrikantdrivers selecteert en de resolutie laag houdt en daarna gewoon opstart zou 'ie 't wel eens kunnen gaan doen.

Tenzij het probleem ergens anders ligt natuurlijk :P

Andere videokaart kan ook

Dividend for Starters

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40

Sa1

mmm... doet je vid het wel in een andere pc?

Verwijderd

Videokaart hoeft niet perse het probleem te zijn.., want als je kijkt naar je
64 mb ram is dat ook een beetje weinig voor XP, en in veilig modus worden
een hoop dingen niet geladen.
En het is inderdaad ook handig om je processor te weten..

• luigi400580
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07-2023
Het gaat hier om een PII/233MHz, sorry voor het niet vermelden. Ik heb bij Matrox gekeken maar kan geen drivers voor de kaart vinden. Wel zijn er drivers voor de gewone G400 serie, maar ik weet niet of die bruikbaar zijn. Als je de bijbehorende manual bekijkt dan gaat dat over een geheel andere kaart.
Het gehugen is inderdaad aan de lage kant, ik wilde dat opwaarderen als de machine loopt. Maar kan een dergelijk klein gejeugen het verder doorstarten van XP belemmeren?

[ Voor 89% gewijzigd door luigi400580 op 08-05-2003 13:55 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:37

Rannasha

Does not compute.

P2-233 met 64 MB RAM, is dat niet erg weinig voor XP? Probeer 2000 eens, dat heeft heel wat minder nodig.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

luigi400 schreef op 08 May 2003 @ 13:51:
Het gaat hier om een PII/233MHz, sorry voor het niet vermelden.
Dan is je computer toch wel een beetje (te) oud voor win XP.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
de pc mag dan wel te oud zijn maar dat helpt de TS niet met zijn probleem, hij zou winxp gewoon moeten inladen(gaat wel erg traag zijn, slome cpu kan je in xp redelijk verbloemen door 192-256mb ram erin te zetten maar als allebei niet genoeg zijn gaat het echt enorm traag worden)

Verwijderd

luigi400 schreef op 08 May 2003 @ 13:51:
Maar kan een dergelijk klein gejeugen het verder doorstarten van XP belemmeren?
Ach .. ik heb XP Pro draaiend gehad met 24 MB RAM. (ja, je leest het goed, vierentwintig embee). 64 MB is voor een kale XP zelfs genoeg om niet echt idioot te gaan swappen. Vanaf 128 is het te verdragen. En 256 MB of meer zorgt dat je eindelijk leuk kunt werken met Office e.d.

• ArcAngel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik had zo'n probleem ook met mijn matrox g400 alleen heb ik een amd proc.
Het enige wat ik daarbij moest doen was een amdagp fix patch downen van de amd site maybe dat er ook zoiets is voor de p2 proc van jou.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is nou al de derde keer dat je exact dezelfde topic opent. De vorige twee keer ben je doorverwezen naar de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen - met de mededeling dat je je bevindingen met de troubleshooter moet posten als je er niet uitkomt.

Dat laat je nu alweer na, dus deze gaat net zo hard op slot.

En lees de Forumgedrag FAQ eens door :o

- als je het oneens bent met een slotje, moet je contact opnemen met de mod die je topic gesloten heeft
- wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus je hoeft niet iedere keer 'vast bedankt voor de moeite, Luigi400' onderaan je posts te zetten...

Een eerste post die niet helemaal volgens de regels is, kan altijd gebeuren als je nieuw bent, maar zelfs een ezel stoot z'n hoofd niet twee, laat staan drie keer aan hetzelfde steen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.