Toon posts:

[XP/2k] Profiles size

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een project voor het resizen van de profiles van de users. Het betreft rond een 4000 gebruikers. Dit moet dus structureel gebeuren en het liefst automatisch.
Nu is dit niet zo'n probleem, maar er komen veel vragen van gebruikers die vragen hoe ze hun profiel zo klein mogelijk kunnen houden. Ik kan ze hierover inlichten, maar dit is allemaal veel werk.

Voor Windows NT was er een tool die berende hoe groot je profiel was en je zag per folder de size. De user starte die tool op en zag zelf meteen wat ze er aan konden doen. Bestaat zo'n tool ook voor Windows 2000? Hij draait nu niet meer onder 2000.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Ik wil dus de size van de user profile omlaag brengen, maar ook graag houden!!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 11:24

-TAZZ-

X

Je kan in Windows2000 de maximale profile size definieren dmv een group policy.
Als een gebruiker over deze limiet heen gaat krijg hij/zij een 'pop-up' rechts onderin het scherm. Door hierop de klikken verschijnt er een overzicht met de mappen in het profiel en de size van iedere map. PAS OP: de gebruiker kan pas afmelden als de profile size kleiner is dan het ingestelde maximum.

Verwijderd

Topicstarter
Vooral dat laatste is misschien niet iets wat je wil. Maar het is wel DE manier om je profielen te managen.

Bestaat er geen tool, die gebruikers vooraf laat zien welke eigenlijk te groot zijn? Dan kunnen we dit op voorhand doen.

Verwijderd

http://www.kent.ac.uk/inf...ile/Managing-profile.html ?

En natuurlijk de gebruikers informeren over welke dingen ze niet moeten doen of juist wel (saven op desktop/mijn documenten, prullebak/MSIE cache, e-mailbox etc). Je zou ook in je in/uitlogscripts kunnen zetten dat de tempfiles verwijderd moeten worden...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 10:18 ]