Toon posts:

Digitale VideoRecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Manne en misschien ook Vrouwe,

Heb de volgende vraag. Ik wil in me huiskamer beneden een digitale videorecorder/mp3 afspeler maken.

Ik heb al de volgende spullen:

pIII 533b
512 MB geheugen (133mhz geloof ik)
Asus MB
60 GB HD (umda 133)
gforce 2 64mb video kaart (zonder tv uit)
Netwerkkaart 100mb
cd-romspeler
Uiteraard ook een TV

Even de situatie/wensen:
- Op de 2de verdieping staat nog een server met hierop winxp (hierop staan ook de mp3's) deze wil ik ook graag kunnen benaderen.
- Ik wil graag een stille comp. in de huis kamer
- Toetsenbord en muis wil ik niet gebruiken (dus alles moet met een remote)
- Wil er ook dus mee kunnen opnemen vanaf een tv/digitale videocam./radio/cd-speler
- Daarnaast wil ik een mooie kast zodat het net lijkt of je geen comp. in je huiskamer hebt.

Das heel wat...hopelijk kunnen jullie me helpen met goed advies over hardware/software/besturingsysteem/etc

1000x bedankt

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

wil je echt goede kwaliteit video opnemen kan je het best voor een hardware mpeg2 encoder gaan (Hauppauge pvr 250, kost zo'n 180,-) de 350 heeft ook tv-out maar die kan je dan alleen gebruiken voor video.
Divx of mp3's gaat denk ik niet lukken

software (voor hauppauge pvr 250/350 is er een simpel command line recording tooltje, wintvcap)
voor afspelen bijv www.myhtpc.net of simpel zoomplayer.

opnemen van radio wordt denk ik wel lastig, ken ik geen programma's voor pvr 350 heeft dacht ik wel een fm tuner erin, maar je kan natuurlijk ook je receiver oid gebruiken.

533mhz is iig niet echt snel om video realtime te encoderen zonder hardware hulp, afspelen van mpeg2 of dvd moet niet echt een probleem zijn.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
ik zou eens beginnen met het kopen van een videokaart met tv-out, hoe wil je anders je video terugkijken (behalve dan films als je de bovenstaande kaart koopt - alleen mpeg-2)

ik denk niet dat je het gaat halen met de hardware die je hebt, proc. is te oud voor mpeg-4 realtime encoding sowieso. wat wil je met de video doen eigenlijk? op cd branden? dan is het formaat wel belangrijk.