Toon posts:

WiFi en VPN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om via een Cisco VPN Client op mijn bedrijfsnetwerk aan te loggen, is het noodzakelijk de VPN-verbinding te maken alvorens aan te loggen in W2K. Dit werkt prima met een vaste netwerkverbinding, maar als ik draadloos wil werken, dan is de draadloze verbinding naar mijn Access-Point nog niet geladen, en kan ik de VPN-verbinding niet maken.

Tips, suggesties, applics?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Is er geen mogelijkheid om met de microsoft vpn client aan te loggen? bij die client kan je namelijk aangeven dat deze alleen opgezet mag worden zodra er een bepaalde verbinding online is.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit lijkt me sterk dat dit niet werkt, een draadloze netwerkverbing WiFi functioneert hetzelfde als een niet-draadloze netwerkverbinding. Als je driver toch geinstalleerd is en de benodigde protocollen goed ingesteld dan moet dit toch werken.

Verwijderd

Wifi heeft tijd nodig om met het accespoint tot overeenstemming te komen (meer dan een vaste netwerkkaart nodig heeft met een hub of switch) dit kan best 10 seconden duren

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Is wel zo, de veiligheidsinstellingen (WEP key, etc.) worden pas geladen als de gebruiker is aangemeld. Dit om te voorkomen dat alle gebruikers van een notebook gebruik kunnen maken van de WEP key van een andere gebruiker.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Mijn notebook (onder Windows NT) zet op zeker de WiFi verbinding op vóórdat de user inlogt. Het notebook krijgt zelfs een DHCP adres via de WiFi verbinding. Het is ook mogelijk de machine via het netwerk te benaderen zonder dat er iemand is ingelogd.

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom de VPN client niet zou werken.

Verwijderd

Windows NT heeft geen native ondersteuning voor wifi en daarmee is het dus aan de fabrikant om de implementatie af te handelen.

Windows XP doet het op de manier zoals hierboven beschreven. Het hangt er dus een beetje vanaf wat voor OS de topicstarter gebruikt.
Pagina: 1