Exchange 2000 stuurt attachment niet door naar mail contact

Pagina: 1
Acties:

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 17:00
Ik heb een user die ook e-mail moet kunnen ontvangen op een extern email adres. Nu krijgt hij gewoon de mail die hij ontvangt op het werk gewoon goed inclusief eventuele attachements, maar die zelfde mail die wordt ook doorgestuurd naar een extern adres, en deze ontvangt wel de tekst en eventuele plaatjes maar geen ander formaat zoals word excel pdf etc.

Is dit gewoon ergens iets aanvinken?

• harissa
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01-2022
heb ik ook gehad.
Ik heb exchange 5.5. Kon wel de body lezen, attachments kwamen niet aan bij één externe ontvanger. De grootte gaf wel aan dat de attachment er bij zat, echter die was niet te openen, het leek wel of hij er niet bij zat.
Uit lectuur bleek dat het een probleem is bij ontvangers die POP3 gebruiken.

*uit mijn hoofd*: Heb in de IMC 'send as plain tekst' aangezet, en het probleem was daarna verholpen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Razorh
bedankt, ik zal het zeker proberen maar wil dit zeggen er dan geen html based emails kunnen worden verstuurd?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het kan zijn dat dit externe adres geen attachments kan ontvangen doordat een emailscanner/filter deze dingen filterd (lijkt me niet logisch overigens , je zou verwachten dat dit alleen bij .exe files ingesteld zou zijn)

of heeft ie op dit externe adres eventueel een outlook 2000 met sp2 of outlook XP welke standaard 'gevaarlijke' attachments blocked?

A wise man's life is based around fuck you

• harissa
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01-2022
Razorh schreef op 10 mei 2003 @ 21:52:
bedankt, ik zal het zeker proberen maar wil dit zeggen er dan geen html based emails kunnen worden verstuurd?
Ze kunnen worden verstuurd, echter de HTML codes worden eruit gehaald. Dit geldt ook voor het RTF.

[ Voor 18% gewijzigd door harissa op 11-05-2003 12:48 ]

• Razorh
Ik heb alleen een smtp smarthost ingesteld staan bij het smtp protocol, en niks bij mail connector, is dit erg/een probleem?
Pagina: 1