Hey m'n broer heeft de volgende pc in elkaar geschroeft.
ABIT AT7-MAX2 Mobo
AMD 2400+
512 DDR 333
Radeon 9500 Pro
2 cdroms
Western Digital 80 GB 8MB Cache
Spire Falconrock2 koeler @ 2200 rpms 80*80 fan (ondersteund tot 2800+)
dit alles is in een aluminium kast gebouwd, met 2 casefans aan de voorkant en er is veel ruimte voor luchtstroom.
Op het mobo zitten 3 tempsensors die ik in de bios kan uitlezen
- Case Temp
- CPU Core Temp
- CPU Surface Temp
De casetemp wordt ongeveer 45 graden (33 als de kast open is)
De CPU Core Temp wordt ongeveer 82 graden (78 met open kast)
De CPU Surface Temp wordt ongeveer 45 graden (38 als de kast open is)
Wat ik dus niet snap is welke Temp ik moet uitlezen voor de CPU?
De Core Temp is namelijk te hoog. De pc valt uit bij bepaalde games, omdat deze gewoon te warm wordt.
Ik ben gewend om een Temperatuur uit te lezen van ongeveer 40 - 60 graden bij AMD's vooral met die cooler dus ik vraag me af of ik nou die van de surfacetemp moet uitlezen of de coretemp. Ik had gezien dat een 2400+ tot max 85-90 graden mag zijn dus daar zit deze aan de grens.
de kamertemperatuur is ongeveer 23 graden momenteel en de kast voelt niet warm aan op de plek van de CPU.
Het koelblok kan aangeraakt worden zonder m'n poten te branden aan de onderkant en er komt niet al te hete lucht langs.
Ik heb de koeler opnieuw bevestigd op de CPU en eerst de CPU schoongemaakt. Ik gebruik wel het standaart koelpasta wat op de koeler zit.
Ik heb gehoort dat soms de koeler de core niet genoeg aanraakt en dat er meer pasta moet worden gebruikt.
even de vragen nog duidelijk.
-Welke sensor moet ik uitlezen?
-Wordt de CPU niet veel te warm?
-Zit de koeler er wel goed op of is de koelpasta wel geschikt?
ABIT AT7-MAX2 Mobo
AMD 2400+
512 DDR 333
Radeon 9500 Pro
2 cdroms
Western Digital 80 GB 8MB Cache
Spire Falconrock2 koeler @ 2200 rpms 80*80 fan (ondersteund tot 2800+)
dit alles is in een aluminium kast gebouwd, met 2 casefans aan de voorkant en er is veel ruimte voor luchtstroom.
Op het mobo zitten 3 tempsensors die ik in de bios kan uitlezen
- Case Temp
- CPU Core Temp
- CPU Surface Temp
De casetemp wordt ongeveer 45 graden (33 als de kast open is)
De CPU Core Temp wordt ongeveer 82 graden (78 met open kast)
De CPU Surface Temp wordt ongeveer 45 graden (38 als de kast open is)
Wat ik dus niet snap is welke Temp ik moet uitlezen voor de CPU?
De Core Temp is namelijk te hoog. De pc valt uit bij bepaalde games, omdat deze gewoon te warm wordt.
Ik ben gewend om een Temperatuur uit te lezen van ongeveer 40 - 60 graden bij AMD's vooral met die cooler dus ik vraag me af of ik nou die van de surfacetemp moet uitlezen of de coretemp. Ik had gezien dat een 2400+ tot max 85-90 graden mag zijn dus daar zit deze aan de grens.
de kamertemperatuur is ongeveer 23 graden momenteel en de kast voelt niet warm aan op de plek van de CPU.
Het koelblok kan aangeraakt worden zonder m'n poten te branden aan de onderkant en er komt niet al te hete lucht langs.
Ik heb de koeler opnieuw bevestigd op de CPU en eerst de CPU schoongemaakt. Ik gebruik wel het standaart koelpasta wat op de koeler zit.
Ik heb gehoort dat soms de koeler de core niet genoeg aanraakt en dat er meer pasta moet worden gebruikt.
even de vragen nog duidelijk.
-Welke sensor moet ik uitlezen?
-Wordt de CPU niet veel te warm?
-Zit de koeler er wel goed op of is de koelpasta wel geschikt?