Toon posts:

Flashen mobo (MSI kt4 ultra), HDD nu lage score

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn MSI kt4 ultra de nieuwe 1.4 bios geflasht.
En nou draaide ik PCmark2002 erop en haal opeens
ca 270 punten ipv rond de 1100 ofzo voor mijn harddisk.

Ik weet niet of het toeval is dat het precies nu gebeurt maar ik heb
eigenlijk niets gemerkt aan de harddisk, alles lijkt nog gewoon normaal te
draaien en te werken; oftewel HDD lijkt mij nog even snel, en smart check met speedfan geeft ook nog aan dat alles goed is.

Het gaat om een Western Digital 800jb (80 gb, 8mb cache), 4 partities, win XP.
(Voor de biosupdate had ik dus gewoon rond de 1100 punten.. nu maar ca 270 :( )

MSI KT4 Ultra met 512 mb geheugen, XP 2400+

ps, toen ik mijn harddisk voor het eerst installeerde had ik problemen omdat de jumper niet goed stond. Dat was in verband met het fijt dat alleen de HDD op de primary slave zit en daarvoor een andere jumper instelling nodig was op de HDD.
Maar het lijkt me ook weer zo sterk dat MSI dat nu opeens weer aangepast heeft.

En de vernieuwingen die MSI noemt over de bios hebben er ook niets mee te maken:
-Modify CPU temperature detection
-Add "CPU Halt Command Detection" item in BIOS Setup
-Support AMD XP Barton 2600+ (FSB 333) CPU

(temps komen nu niet hoger dan 36 graden, een voor biosupdate niet hoger dan 42.. met cpu halt kan hij zelfs dalen tot ca 32 graden maar kan alles behalve iets te maken hebben met HDD denk ik :))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

move PM->OIO

(waar het waarschijnlijk wegens zoekertje dichtgaat)

Gokje: met de nieuwe BIOS zijn de settings teruggegaan naar defaults en staat DMA uit :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 08 mei 2003 @ 13:04:
move PM->OIO

Gokje: met de nieuwe BIOS zijn de settings teruggegaan naar defaults en staat DMA uit :z
Bij eerdere bios updates.. 1.2, 1.3 heb ik daar anders geen last van gehad. Inderdaad er worden dingen gereset, maar dat kan je natuurlijk zo terugzetten en had nog nooit invloed op HDD. Smart ging bijvoorbeeld op disabled na flashen.. maar dat heb ik gelijk teruggezet.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-03 17:42

Rannasha

Does not compute.

De grote vraag is, staat DMA nu aan of niet? ff checken is misschien wel handig

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Species5618 schreef op 08 May 2003 @ 13:59:
De grote vraag is, staat DMA nu aan of niet? ff checken is misschien wel handig
Jawel meneer gideon _/-\o_ , ik vraag ook niet om meer replies nu zal het eerst checken.
Maar zit op universiteit en ben afstandbediening om me computer mee te besturen van hieruit toevallig vergeten :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik was thuis.. geen DMA te vinden;
maar na het resetten van me bios naar de staandaardsettings deed me HDD het weer wel. Toen heb ik een voor een elke setting apart teruggezet en gekeken waar het fout ging.
En jawel hoor.. :( stopt MSI er een CPU Halt Command Detection in, dan natuurlijk wel zo dat me HDD daardoor 5 keer trager wordt.

Mag ik msi nu toch wel officieel aanklagen en miljoenen claim voorschotelen door het feit dat ik veel te lijden had onder me HDD ervaring of.. ?

Ben wel benieuwd of het alleen met mijn HDD is of dat het echt een bug is in de bios. Die CPU Halt Command Detection was in ieder geval wel een nieuwe geintroduceerde optie in de bios.. misschien dat het daarom nog niet goed werkte.
Pagina: 1