Toon posts:

Postbank siemens met 1000mAh batterij compatible?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van een vriend een 1000mAh Li-on batterij gekregen voor mij siemens m35 van de postbank omdat de originele batterij (zoals bij velen ondertussen denk ik) het loodje had gelegd. Alleen doet de batterij het niet. Ik heb alle ander forums al doorzocht en volgens mij zijn er mensen die wel met zo'n batterij rond lopen.

Wanneer ik de batterij in de toestel stop gaat ie met geen mogelijkheid aan. Wanneer de lader aangesloten wordt en ik druk op het 'aan'-knopje verschijnt er in beeld: 'batterij leeg, opladen' zonder dat de verlichting aangaat. Verder helemaal niets, ook geen indicatie van opladen en de verlichting blijft ook uit.

Dus ik denk dat de batterij kapot is. Maar hij is als het goed is nieuw! Kan ik dit testen? De batterij maakt wel contact want wanneer de batterij niet in het toestel zit en de lader wel is aangesloten gebeurt er helemaal niets, ook niet wanneer je de 'aan'-knop indrukt.

Heb ik misschien een andere oplader nodig? (oude batterij was 500mAh, nieuwe is dus 1000mAh) Moet ik misschien een of andere handeling uitvoeren?

Misschien iemand die dit bekend voorkomt en mij kan vertellen wat er aan de hand is en of ik de batterij (in de chemobak natuurlijk :) ) weg kan gooien of dat er nog hoop is?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

ik heb ooit voor mijn c35i een nieuwe batterij gekocht.
ook een li-on, maar een met minder inhoud.

ik had hetzelfde probleem dat de telefoon niet wou opladen en dat hij leeg was.
ik heb de telefoon toen een dag aan de lader gehangen en toen werkte het wel.

Verwijderd

Topicstarter
aha... gebeurde er in het begin bij jou ook niets? zeg maar.. geen verlichting of whatever..?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

hmmzz je hoeft iig geen nieuwe oplader te kopen, op oplaad meganisme zit al in de accu zelf, mijn broertje heeft ook een nieuwe accu gekocht (1200maH) en die doet het prima. Hij staat nu 12 dagen standby. De accu zorgt er dus zelf voor dat hij stopt met laden!
Maar misschien moet je es met een lossevoeding ff 10 volt op de accu zetten, misschien dat ie dan wel weer oplaad.

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
hmm 10 volt erop zetten? iemand een goede tip hoe ik aan 10 volt gelijkspanning kom? zeg maar ik heb wel een adapter van 12 volt... kan ook? heb geen zin om die accu door te fikken.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-02 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb een 1000 MaH Li-Ion in mijn M35i zitten no problems. Voordeel van Li-Ion is dat je geen batterij onderhoud meer hoeft te doen. De telefoon detecteerd ook dat het een Li-Ion is die je zo kan opladen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

hier aan gerelateerd probleem.

ik heb ooit een 900 MaH Li-Ion voor mijn M35i gekocht. Als enige nadeel heeft deze het probleem dat wanneer i klaar is met laden het toestel wordt uitgeschakeld, verder werkt het wel prima met een langere stand-by tijd enzo. Iemand enig idee hoe dit evt. te verhelpen is?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb de accu de hele nacht aan de lader gehad! Eureka.. hij werkt..
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Deze topic kan dus wel gesloten worden...

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 22:21

Wallie

Herr

aardbeix15 schreef op 08 mei 2003 @ 13:01:
hier aan gerelateerd probleem.

ik heb ooit een 900 MaH Li-Ion voor mijn M35i gekocht. Als enige nadeel heeft deze het probleem dat wanneer i klaar is met laden het toestel wordt uitgeschakeld, verder werkt het wel prima met een langere stand-by tijd enzo. Iemand enig idee hoe dit evt. te verhelpen is?
Dat hoort niet, accu moet je terugbrengen. Waarom het was weet ik zo niet meer, maar ik heb het ook met een 700Mah gehad voor de M35i, omgeruild voor een 1000, en toen was het ook weg.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

weet iemand waar die accu's het voordeligst zijn, dan hoef ik mischien niet het hele internet af te zoeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 18:54:
weet iemand waar die accu's het voordeligst zijn, dan hoef ik mischien niet het hele internet af te zoeken
ga eens googlen ofzo

luie draak
Pagina: 1