Godfather Bodybuilding topic reeks
Dit omdat cmd.exe wel in de taskmanager staat.
Verwijderd
Dat had ik al gechecked.
/edit
Argh!
Een collega had het lokale pwd aangepast.
Nu doet 'ie 't.
[ Voor 39% gewijzigd door MrJ op 08-05-2003 13:18 ]
Hij had er dus wel bij nagedacht die task aan te passen.
Maar nu blijkt dat de task simpelweg niet onder het lokaleadmin account draait. Wel onder het domain admin account.
Hoe kan dit? Lokaal hebben ze evenveel rechten.
/edit
Aangelogd onder het local admin account doet 'ie 't wel.
Aangelogd onder het domain admin account (maar dus gescheduled door het local admin account) niet.
Hij hoort 't toch gewoon te doen?
[ Voor 29% gewijzigd door MrJ op 08-05-2003 13:51 ]
Verwijderd
Dat lukt dus ook, maar alleen als hij zelf aangelogd is, is er een andere aangelogd gebeurd er niets.
En een service account bestaat al, die wordt ook op een aantal servers gebruikt, maar het password daarvan hebben we hier intern zeer goed opgeborgen. Niet meer te vinden dus. Kan wel een pwd crack proggie gebruiken, maar los het nu wel ff lokaal op.
Verwijderd
of post je batch eens...
Test.log en test2.log worden beide wel aangemaakt.time /t > c:\test.log
d:
cd\
cd aasdbsrv
Dbbackup.exe -c "ENG=AASSERVER;Start=dbclient.exe;DBS=AASSERVER -x DDE,;UID=DBA;PWD=SQL" -y d:\aasdbsrv\backup
time /t > c:\test2.log
Die dbbackup.exe loopt kennelijk niet. Maar als je dus weer aflogged als domain admin zijnde, en weer aanlogged als die local admin waaronder de job gescheduled is, doet 'ie 't wel.
Verwijderd
probeer eens:
start dbbackup etc....
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 17:34 ]
Alles gescheduled onder localadmin, en de domainadmin is ingelogd (normale situatie) dan loopt er iets mis.
De batch draait (op de achtergrond) maar de kopieerslag via dbbackup.exe werkt kennelijk niet. Als ik die batch op de voorgrond kon krijgen, zou ik dmv een aantal 'pause' commando's meer te weten kunnen komen. Maar dat gaat helaas niet.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING
Het heeft dus te maken met het feit dat een scheduled task onder (local)admin 'A', niet draait als (domain)admin 'B' is ingelogd.
Verwijderd
dat doe je dus door een batch te schedulen met een bepaald account...antimute schreef op 09 May 2003 @ 14:36:
Kan je in die batch niet een run as: maken waarbij dus username>password combi ingeeft waardoor t altijd met de goeie account wordt uitgevoerd of denk ik nu te makkelijk?
maar het blijft een vaag probleem...
process tracking eens aanzetten?
Tnx iig.
[ Voor 11% gewijzigd door MrJ op 09-05-2003 17:13 ]
Zoiets staat me bij van een klant van ons.
Het runnen van batches of executables ging niet of zoiets vaags.....
Ik weet het niet meer, misschien dat er bij iemand anders nu een lichtje gaat branden ?
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Verwijderd
Dit somt 't probleem dus wel aardig op:?
Het heeft dus te maken met het feit dat een scheduled task onder (local)admin 'A', niet draait als (domain)admin 'B' is ingelogd.
Verwijderd
Het klopt namelijk dat een scheduled task niet op de desktop van een andere user zichtbaar is. Dat probleem ben ik ook tegengekomen. Ik kan me herinneren dat in dat geval de batchfile wel draaide en resultaten gaf, maar niet zichtbaar was.
Ik heb er toen voor gekozen om de scheduled task te draaien als de user die normaal op de desktop aangelogd is, en zelf voor andere zaken met Terminal Server Remote Admin te werken. (Dit was op een w2k server).
Je zou nog kunnen kijken naar group policies. Onder "user rights assignments" staat een optie dat een user dingen interactief met de desktop mag uitvoeren.
Misschien helpt dat?
Het klopt iig dat als je onder een andere user ingelogd bent, hij per default geen interactie heeft met de desktop.
Maar het kan nooit kwaad om morgen de group policies uit te pluizen nee.
[ Voor 14% gewijzigd door MrJ op 11-05-2003 16:33 ]