"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Ik denk dat je toch echt elk attribuut appart moet pakken, dus:
Maar om dit echt goed te doen zou ik Fulltext indexing en search toepassen!
Watvoor db systeem gebruik je? SQL Server?
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM Miscellaneous WHERE [attribuut_1] LIKE '%Math%' OR [attribuut_2] LIKE '%Math%' .. OR [attribuut_n] LIKE '%Math%' |
Maar om dit echt goed te doen zou ik Fulltext indexing en search toepassen!
Watvoor db systeem gebruik je? SQL Server?
Access
Het is een programma om source code in op te slaan, dus een van de velden is een memo veld.
Ik wil graag een zoekterm invoeren die alle velden (inclusief het memo veld) doorzoekt of de term bestaat en de resultaten terug geeft in een listbox.
Is het trouwens niet sneller (en minder belastend voor de database) om een recordset te doorzoeken?
[ Voor 18% gewijzigd door Schonhose op 08-05-2003 12:53 ]
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Dan moet je het houden bij wat ik hiervoor heb neergezet.
Verwijderd
Sneller betwijfel ik, maar met een ander ontwerp kan het inderdaad sneller. Een idee is bijvoorbeeld om een lijst met woorden op te bouwen en die woorden te koppelen aan berichten. Je zoekt dan immers de woorden uit een lijst en krijgt daarna mooie integers terug om je juiste berichten te slecteren. Dat schelt al een hoop dubbel zoek werk.Athos schreef op 08 May 2003 @ 12:51:
[...]
Access![]()
Het is een programma om source code in op te slaan, dus een van de velden is een memo veld.
Ik wil graag een zoekterm invoeren die alle velden (inclusief het memo veld) doorzoekt of de term bestaat en de resultaten terug geeft in een listbox.
Is het trouwens niet sneller (en minder belastend voor de database) om een recordset te doorzoeken?