Toon posts:

ATX en ATE ????

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell moederbord voor de Dell Dimension XPS r350 (P2 350)
Hierbij zat een Dell ATE voeding. Met een soort ATX stekker en nog een kleine extra.
De soort ATX stekker heeft een kabeltje minder dan de gewone ATX.

Ik wou deze voeding gebruiken voor een ATX mobo. Dit lukt me dus niet.
Heeft iemand tips wat ik met die ATE aan moet???? of moet ik gewoon een nieuwe voeding???

Verwijderd

Topicstarter
Ff overzicht (plaatje gezien vanaf achterkant stekker, dus waar ze de stekker binnenkomen)

Afbeeldingslocatie: http://217.121.79.106/voeding.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 13:09 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
http://www.formfactors.or...pecs/atx/atx12vPSDGV1.pdf , als je daar kijkt op pagina 28. Zie je de pin layout, van een ATX stekker, als dit het zelfde is als die van ATE, dan hoef je maar 1 draadje te veranderen.

Het is soms handig aan te geven waar de clip zit van de stekker, * Termi weet niet wat onder of boven is ...

Er is btw ook een Edit knop.

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar wat te doen met dat rechter kleine stekkertje? Is die niet meer nodig? Of moet ik 1 van zijn kabeltjes bij de grote erbij doen op de lege plek? Maar welke dan?

En die rechter kleine zou volgens jouw PDF de AUXpower connector moeten zijn. Waar is die normaal dan voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 13:12 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
Ik denk dat je beter op zoek, kan gaat naar een ieuwe voeding. Want je moet de hele pinnen opnieuw doen :X.

Het kan trouwens denk ik niet, ik zie namelijk geen groene draad bij ATE :P.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom moet DeLL ook altijd zo lastig zijn. Die kasten van hun zijn ook net puzzelz van 1000 stukjes :( :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 13:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dell heeft idd afwijkende voedingen.
Kans is groot dat je mobos er mee omzeep helpt als ze niet de DELL standaard hebben.

du doe jezelf een lol en koop een voeding waarvan je weet dat hij je mobo niet sloopt :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een nieuwe voeding gekocht. 19,50 euro bij Regenboog :)
Pagina: 1