Toon posts:

[ASP.NET] Num_rows uit mysql query *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een query met een limit gemaakt, omdat er zeer waarschijnlijk een boel rows terug komen. Ik heb de limit op 15 rows per keer gezet.

Nu wil ik onderaan de "output" een knop neerzetten in de trant van "volgende 15" en er achter het totaal aantal rows, dus bijvoorbeeld 65.

Gebruikte query:
code:
1
2
3
4
query_get_statussen = "select *, date_format( statusdatum, '%d-%m-%Y %H:%i' ) 
as datum_bestelling from statusdatum where status_id="& search_status &" and
 TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(statusdatum) <= "& search_periode &" order by
 statusdatum asc LIMIT 0,15"

In php is er de functie mysql_num_rows:
Beschrijving
int mysql_num_rows ( resource result)

mysql_num_rows() geeft het aantal rijen in een resultaat set terug. Dit commando is alleen geldig voor SELECT queries. Om het aantal rijen op te halen dat werd betrokken bij een INSERT, UPDATE of DELETE query, gebruik mysql_affected_rows().
Ik heb echter geen tegenhanger in asp.net kunnen vinden van deze functie?!
Bestaat er uberhaupt een mogelijkheid om dit te doen in asp.net?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Tja, als je in ASP.NET wilt werken zul je toch een aantal 'oude' werkwijzes overboord moeten gooien.

Kijk eens naar de DataGrid control, en dan zeker naar de properties 'AllowPaging' enzo.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Je moet even een DataRowCollection uit je dataset halen, die class heeft een Count property...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 12:25:
Je moet even een DataRowCollection uit je dataset halen, die class heeft een Count property...
uit je dataset? datatable toch?

En over paging zijn genoeg voorbeelden te vinden op de bekende artikel-sites, zoals aspalliance, 4guysfromrolla, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 08-05-2003 13:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik eigenlijk alleen maar datareaders in mijn code, maar heb dit aan de praat gekregen:

code:
1
2
3
4
5
6
Dim myCommand As OdbcDataAdapter = New OdbcDataAdapter(query_get_statussen, objConn2)
Dim Ds = New DataSet()
myCommand.Fill(Ds, "statusdatum")
Dim count As Integer
count = Ds.Tables(0).Rows.Count
response.write( "OMFG "& count )

Eens ff verder knutselen :)

• gorgi_19

gorgi_19

* gorgi_19 snapt het niet...

Waarom een datareader gebruiken, als er al kant en klare methodes voor zijn?Maar goed, have fun .:)

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 08-05-2003 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehehe :D

Ik ben al tegen een hoop dingen aangelopen die ik anders zou willen/kunnen doen.
Stamt denk ik nog uit mijn php verleden ofzo... alles wat ik maak is zelfstudie, maar er moet ook geproduceerd worden. Gaandeweg leert men :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Zie je topictitel "[ASP.NET] Num_rows uit mysql query??!!" en zie hiervan puntje '4'.

:/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Zie je topictitel "[ASP.NET] Num_rows uit mysql query??!!" en zie hiervan puntje '4'.
Sorry my bad :'(
Zal niet meer gebeuren!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Heb je al eens naar die properties van die datagrid gekeken die ik eerder al aanhaalde?

Ik denk nl. dat die precies doen wat jij verwacht.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 14:26:
Stamt denk ik nog uit mijn php verleden ofzo... alles wat ik maak is zelfstudie, maar er moet ook geproduceerd worden. Gaandeweg leert men :)
Erhm ja.. Maar zo een duidelijke hint waarbij dingen eenvoudiger, en vooral sneller kunnen, lijkt me de moeite wel waard van leren. :)

Enfin, je moet het zelf weten. Eveneens denk ik dat je de artikelen hierover op 4guysfromrolla wel hebt gelezen over dit onderwerp. :)

Pagina: 1