hammerhead schreef op 10 mei 2003 @ 10:47:
[...]
Dit wat je hier doet kun je niet doen met behulp van Cyrus voor zover ik weet.... Dit omdat cyrus dus met een ander formaat werk om emails op te slaan (ipv alles in 1 groot bestand staat elk emailtje afzonderlijk in een los bestand).
In combinatie met Cyrus zul je dus echt gebruik moeten maken van cyrdeliver zoals ik in mijn voorbeeld al liet zien.
Als je bedoelt dat procmail niet met maildirs kan werken heb je het mis
Als er een / op het einde van de mailbox staat beschouwt procmail hem als maildir
stukje uit mijn procmailrc:
code:
1
2
3
4
5
6
| MAILDIR=${HOME}/.maildir/
DEFAULT=${MAILDIR}
:0
* ^X-Spam-Status: Yes
${MAILDIR}.spam/ |
:0 geeft begin van de regel aan (je kunt er nog andere opties achter zetten: zie man 5 procmailrc)
* elke regel waar aan het bericht moet voldoen begint met een ster, je kunt ook meerdere voorwaarden aangeven waaraan de mail moet voldoen door meer regels aan te maken.
als laatste regel geef je aan waar de mail terrecht moet komen, deze eindigd dus met een / omdat het een maildir is
Edit:The mailbox database is stored in parts of the filesystem that are private to the Cyrus IMAP system.

bij cyrus werkt dat dus niet omdat die geen mbox of maildir gebruikt..
Edit2:
Je maakt dus een .forward aan met daarin ¨|/usr/bin/procmail -t¨ zodat sendmail ipv het naar cyrus bezord, het forward naar procmail. Dan zet je in .procmailrc je berichtregels en ipv dat je een maildir of mailbox aangeeft als bestemming gebruik je dus dat stukje wat hammerhead heeft gepost:
code:
1
| | /usr/sbin/cyrdeliver -a $USER -m naamvanbox $USER |
waarbij je naamvanbox vervangt voor de mailbox waar je de mail in wilt hebben.
misschien is het ook handig om ¨man cyrdeliver¨ door te lezen
[
Voor 27% gewijzigd door
Leon op 10-05-2003 20:45
]