Toon posts:

Platinum cd'tjes en een vreemde write error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een plex 12x10x32 (yessssss)*D maar mijn platinum cd'tjes zijn geloof ik een beetje gammel , want ik krijg af en toe de error (in cdrwin)

Write/read error ongeldig medium etc..

ik heb de bin gecheckt in binchucker en hij is gewoon normaal en hij staat inmiddels ook gewoon op cd . maar ik heb zo'n idee dat die cd'tjes soms maar voor de helft beschrijfbaar zijn . weet iemand hier wat meer van ??

Verwijderd

Mijn plex 12/4/32 schrijft als een tiet de een na de andere platinum zonder probs!

Verwijderd

Topicstarter
maar kan iemand mij vertellen wat die write error betekend ik denk zelf dus dat die cd'tjes dus af en toe niet voor 100% beschrijfbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wil nou echt niemand me helpen :(

Verwijderd

Platinum is geen geweldig merk. Het is niet heel vreemd dat het resultaat op hoge snelheid niet meer geweldig is. Dat komt omdat de "dye" (de bebrandbare laag) niet berekend is op de hoge snelheid (en dus de korte tijd waarmee elk bitje door de laser wordt belicht). Daardoor wordt de CD minder leesbaar.

Neem als het even mogelijk is, CD's van Ricoh, TDK, Mitsui, Kodak of Taiyo Yuden (Philips Premium Silver of Sony in wit hoesje).

Succes.

Willem van Bergen
--
I start to run into the trees
(The Cure - A forest)

FAQ nl.comp.cd-branden & overige CD-R informatie: http://www.vanbergen.org