Toon posts:

PHP remote mysql connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vraagje, hoe kan ik in php naar een mysql service connecten die op een andere server draait. Nu heb ik simpelweg met 'mysql_connect' het ip van de betreffende server ingevuld, maar dan krijg ik een 'acces denied for user ....[usernaam]@[ip nummer]..

Het rare is dat het ipnummer wat teruggegeven wordt het ip nummer is van de machine waar de site op gehost wordt. Denkt php standaard dat mysql op de localhost draait??

Ik wil dus gewoon connecten naar een fysiek andere machine waar mysql draait... Nu heb ik al op internet gezocht en ja ook de search hier. Maar dit schijnt niet zo makkelijk te zijn , want nergens heb ik een oplossing kunnen vinden. Weten mensen hier misschien of dit kan, en zo ja hoe...

Ik heb ook al alle rechten nagelopen in mysql (staat allemaal goed) en het zou gewoon moeten werken. (de machine waar de site gehost wordt draait ook mysql (met dezelfde properties, connectie daarheen gaat goed, maar dat is de localhost en dat wil ik nu net niet)

Thanx in advance.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

PHP:
1
2
3
4
5
function connectdb()
{
MYSQL_CONNECT("ipadres","username","wachtwoord") OR DIE("De verbinding naar de database server kan niet tot stand worden gebracht...");
mysql_select_db("databasenaam") or die("Kan de database niet selecteren.");
}

aanroepen met connectdb();

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 12:07:
Het rare is dat het ipnummer wat teruggegeven wordt het ip nummer is van de machine waar de site op gehost wordt. Denkt php standaard dat mysql op de localhost draait??
Nee, MySQL ziet een user vanaf het IP van de webserver waar PHP op staat connecten.
Hoe staan de rechten op de MySQl server voor users op het IP van de webserver?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

megamuch schreef op 08 mei 2003 @ 12:09:
PHP:
1
// splut

aanroepen met connectdb();
Mjah leuk, maar de machine waarmee je connect moet privileges gegrant krijgen in de MySQL DB op hostname of ip-adres. Check de MySQL manual over hoe je dat doet. :)

.edit: blackd :P

[ Voor 36% gewijzigd door RedRose op 08-05-2003 12:14 ]

Sundown Circus

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
Dit heeft niets met P&W te maken hoor.
Configuratie/installatie problemen horen thuis in SA.

p&w - > sa

https://fgheysels.github.io/

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:24
Je moet voor een user gewoon de host op % zetten (of op de preciese host van het php script)

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 08 May 2003 @ 12:12:
Dit heeft niets met P&W te maken hoor.
Configuratie/installatie problemen horen thuis in SA.

p&w - > sa
jeezzz talk about jackasses ... ohh sorry hoor, maar aangezien ik niet de oorzaak van het probleem weet kan ik ook niet weten in welke categorie de draad geplaatst moet worden ofwel soms.... :?

Maar nee dan heb je zo'n smartass modje en die gooit het draadje in een andere category want het staat niet zo mooi. Maar dan wil usertje zijn draadje opzoeken en kan ie em niet vinden en moet ie eerst nuttige ontwikkeltijd besteden aan het terugvinden van zijn draadje.... 8)7

Voor iedereen die gereageerd heeft... thanx heb wat nuttige info gezien... zal er wel uitkomen zo.. :)

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 12:35:
[...]

jeezzz talk about jackasses ... ohh sorry hoor, maar aangezien ik niet de oorzaak van het probleem weet kan ik ook niet weten in welke categorie de draad geplaatst moet worden ofwel soms.... :?

Maar nee dan heb je zo'n smartass modje en die gooit het draadje in een andere category want het staat niet zo mooi. Maar dan wil usertje zijn draadje opzoeken en kan ie em niet vinden en moet ie eerst nuttige ontwikkeltijd besteden aan het terugvinden van zijn draadje.... 8)7
Whoami heeft anders wel gelijk hoor. En zo'n probleem is het toch niet? Hoef je hem ook niet gelijk een jackass te noemen... :/

Sundown Circus

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 12:35:
Maar nee dan heb je zo'n smartass modje en die gooit het draadje in een andere category want het staat niet zo mooi.hoort er niet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1