ik heb een probleempje met een input file.
De file is de output file van een virusscanner, als ik de file bekijk met cat krijg ik dit te zien:
Dit is goed, dit is ook wat ik wil zien. maar als ik de file met vi bekijk zie ik een heleboel keer ^H (wat als ik mij niet vergis staat voor een backspace)
weet iemand mischien hoe dit er uit te halen is?
ik hb al geprobeerd om sed s/^H//g te doen en sed s/.^H//g, ook heb ik het met awk geprobeerd, maar dit hielp niet.
als ik het bestand open met vi en zoek naar ^H vind deze niets.
ik heb (uiteraard
)al gezocht, bij google kwam ik dit tegen:
http://groups.google.com/....pmel.noaa.gov%26rnum%3D1
maar de oplossingen die daar genoemd worden willen voor mij niet werken (het gaat daar overgens over een perl script)
/edit: nog ff wat extra info:
/edit2: hmm... ik poste hier net de input file zoals die er in vi uit ziet, maar GoT vind de backspace karakters ook niet leuk (de layout ging een beetje verkeerd en er miste wat regels)
De file is de output file van een virusscanner, als ik de file bekijk met cat krijg ik dit te zien:
code:
1
2
3
| /tmp/testvir infected: EICAR-Test-File Disinfection of /tmp/testvir infected by virus EICAR-Test-File is impossible. /tmp/testvir disinfection failed: EICAR-Test-File |
Dit is goed, dit is ook wat ik wil zien. maar als ik de file met vi bekijk zie ik een heleboel keer ^H (wat als ik mij niet vergis staat voor een backspace)
weet iemand mischien hoe dit er uit te halen is?
ik hb al geprobeerd om sed s/^H//g te doen en sed s/.^H//g, ook heb ik het met awk geprobeerd, maar dit hielp niet.
als ik het bestand open met vi en zoek naar ^H vind deze niets.
ik heb (uiteraard
http://groups.google.com/....pmel.noaa.gov%26rnum%3D1
maar de oplossingen die daar genoemd worden willen voor mij niet werken (het gaat daar overgens over een perl script)
/edit: nog ff wat extra info:
/edit2: hmm... ik poste hier net de input file zoals die er in vi uit ziet, maar GoT vind de backspace karakters ook niet leuk (de layout ging een beetje verkeerd en er miste wat regels)
[ Voor 93% gewijzigd door AtlonXP1800 op 08-05-2003 12:12 ]