Toon posts:

Chipdrive mirco niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Heb onlangs een CHIP MANAGER PRO pakket gekocht, allemaal erg leuk zou je denken. Nu zit hier een CHIPDRIVE MICRO bij met hier aan bevestigd een stekker voor naar je COM-poort en een stekker voor naar een PS/2-poort (voor de voeding staat in de manual).

Nu was het zo dat mijn USB-muis met een verloopstekker in mijn PS/2 poort zat geplugd, werkte allemaal prima. Maar om mijn CHIPDRIVE MICRO aan te sluiten had ik een lege PS/2 poort nodig dus heb ik mijn muis in een legen USB-poort geplugd.

Na dit alles heb ik mijn computer uit gezet, de CHIPDRIVE MICRO aangesloten, 1 stekker in een legen COM-poort en 1 stekker direct in de lege PS/2 muis-poort geplugd, computer weer aangezet (PnP werkte niet, klopt dit?), bijgeleverde software geïnstalleerd, updates gedownload van de officiële site (www.towitoko.de) om de juiste en nieuwste XP drivers te installeren alsmede de nieuwste software te installeren.

Maar dit alles te hebben gedaan krijg ik geen leven in mijn CHIPDRIVE MICRO, in de bijgeleverde software kan ik laten zoeken naar de CDM op een van de COM-poorten maar helemaal niets. Inmiddels heb alles al geprobeerd, weer aansluiten, andere COM-poort, in apparaatbeheer zie ik geen conflicten.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem of kan iemand mij vertellen
hoe ik dit op kan lossen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Groeten,

JeePee 8)7