Crystal Reports: Physical Database Not Found

Pagina: 1
Acties:

• mkrauweel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 17:12
Hallo,

Ik gebruik de Report Designer Component (RDC) van Crystal Reports 8.5. Waarmee ik een verbinding maak met een MS Access database met ADO.
Als ik hiermee een rapport maak en deze probeer te draaien op een client machine (een kale windows 98 machine) krijg ik de melding Physical Database Not Found.
Op de ontwikkelmachine werkt het wel goed.

Ik weet dat dit waarschijnlijk te maken het met verkeerde DLL's of enige DLL's die nog missen. Maar ik kom er niet uit. Ook niet met de Crystal Knowledge Base en de runtime help van Crystal.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of een eventuele oplossing?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien wat obvious, maar kloppen paden naar de database? Als de database op je ontwikkelmachine op D:\Blah staat, zal ie op de andere machine daar ook moeten staan...

Exact expert nodig?

• mkrauweel
dat is het niet, als je op de andere machine ook crystal reports installeerd werkt het wel. Dus er missen wat library's lijkt mij zo. Ik heb alleen geen idee welke.

Verwijderd

Heb je op de client machine ook Crystal Reports geinstalleerd? Zo ja dan kun je via Database | Set location checken of de database gevonden wordt op de client (maar dat wist je waarschijnlijk al).

Volgens mij als je in CR direct een koppeling maakt met het Acces .mdb-bestand wordt de pad-informatie opgeslagen, deze moet overeenkomen (maar dat zei Crazy D al)

Daarnaast zou ik controleren of de client wel de nieuwste versie van MDAC heeft.

• mkrauweel
ik heb het probleem ondertussen opgelost. Ik had in de installatieprocedure voor de Client machine de verkeerde versie van enkele dll bestanden meegegeven.

Het ging om:
- P2smon.dll
- msvcirt.dll
- MSVCRT.dll
- MSVCP60.dll

nadat ik deze bestanden vervangen had met de bestanden die gebruikt werden op een PC waar het wel werkte was het probleem ogelost.