Toon posts:

OLEDB koppeling afhankelijk van DSN???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je van een UDL gebruik maakt om een koppeling naar een MSSQL te leggen vanaf een werkstation dan zal dat 99 van de 100 keer vlekkeloos werken.
Ik had het probleem dat wanneer ik een UDL aanmaakte en de juiste instellingen aan gaf ik geen connectie kreeg met de mssql. Ik kon wel pingen dus de server was bereikbaar.
Wanneer ik een DSN aanmaakte en daar TCP/IP aangaf ipv Named Pipes dan kon ik spontaan ook de UDL configureren en werkte het zaakje naar behoren.
Zo gauw ik de DSN weghaalde dan hield de UDL koppeling er ook mee op :?
Maak gebruik van een sqllogin.
Het OS: NT 4.0 laatste SP's. MSSQL2000 laatste SP's

Hoe kan dit? Waarom moet ik via een DSN forceren dat de OLEDB koppeling (UDL) gebruik maakt van TCP/IP ? Dat is toch logisch en helaas niet instelbaar in de UDL?
Waarom werkt het op het ene werkstation, met niet altijd hetzelfde OS maar meestal wel, wel goed en op het andere alleen in combinatie met een DSN?

Op geen van de werkstations zijn de Clienttools van mssql geinstalleerd!

*overigens gezocht maar de search gaf erg veel topics terug maar kon er niet een ontdekken met deze vraag en/of antwoord*

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

De Network Library (daar hebben we het over) kan je wel instellen in je UDL. Als je deze instelt op dbmssocn geef je aan de Provider door dat je altijd via TCP/IP wil connecten onafhankelijk van eventuele defaults die op het systeem zijn aangegeven.

Waarom het verder wel of niet werkt op bepaalde werkstations durf ik niet te zeggen. Er zijn waarschijnlijk meerdere factoren die de standaard Lib beinvloeden. Bij mijn weten kan je wel via de Client network configuration aangeven dat je via TCP/IP wil connecten op dat werkstation.

Persoonlijk houd ik het graag liever zelf in de hand en specificeer gewoon altijd de Network Library.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Network Library hard aangeven is inderdaad DE oplossing! Dank!
Overigens werkt de dirty methode om gewoon een system DSN aan te maken met de juiste instellingen ook, maar dit is inderdaad de oplossing die ik graag wil toepassen. Nogmaals grote dank!