Deze fout is echt heel wazig. Wanneer ik een query probeer te openen in Delphi krijg ik een "Invalid floating point operation". Ik heb gezocht naar een oplossing maar alles wat ik vind gaat terug naar Delphi 2. Ondertussen heb ik ook al van alles geprobeert en wordt het nu toch wel een beetje zat.
Het meest gekke is dat het alleen gebeurt als ik het programma in de IDE met debugger draai. Heb alle debugger opties al aan en uit gehad en niets helpt, nieuwe unit gemaakt maar dit mag ook niet baten. De code ziet er zo uit:
Het gaat fout op het moment dat de query wordt geopend. Iemand ideeën, ik ben nu wel een beetje
Het meest gekke is dat het alleen gebeurt als ik het programma in de IDE met debugger draai. Heb alle debugger opties al aan en uit gehad en niets helpt, nieuwe unit gemaakt maar dit mag ook niet baten. De code ziet er zo uit:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| try Query1.SQL.Clear; Query1.SQL.Text = 'select * from breed where bvdate in ' + '(select max(date) from breed)' Query1.Open except on E: Exception do showmessage(e.message); end; |
Het gaat fout op het moment dat de query wordt geopend. Iemand ideeën, ik ben nu wel een beetje
[ Voor 3% gewijzigd door FendtVario op 08-05-2003 11:05 . Reden: dubbelle quotes ipv enkele in de code ]
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5