WD800 klikt en laat systeem hangen

Pagina: 1
Acties:

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Sinds gisteren hangt mijn xp-systeem regelmatig. De harde schijf klikt een keer en daarna lijkt hij wel niet meer te draaien. ctrl-alt-del werkt niet meer, een harde reset laat hem opnieuw opstarten. Dan vindt de bios de HD niet (die nog steeds niet draait). Zet ik de pc uit en aan, dan hoor ik de HD weer op toeren komen en start hij weer op. Ik heb het Western Digital Lifeguard tooltje geprobeerd, die gaf geen errors. Verder heb ik een aantal topics gezien over een "klik", maar die gaven geen oplossing.

Weet iemand wat dit is? De HD is misschien 2/3 maanden oud, ik heb dus nog garantie maar ik wil graag weten of ik een backup moet maken!!!

Ronaldude.nl!!!, Specs

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Voeding mischien slecht kontakt?
Backuppen kan nooit kwaat :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Klinkt inderdaad als een voedingprobleempje... probeer eens een andere stroomconnector.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Voeding is ook net nieuw, is een 350watt. Zou de schijf dan een "klik" maken???

Ik zal in ieder geval even een andere connector proberen (als die nog over is)...

[ Voor 40% gewijzigd door Ronaldude op 08-05-2003 11:05 ]

Ronaldude.nl!!!, Specs

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 21:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb 't al heeeel lang met 1 disk van mij... de voedingsconnector op de HDD maakt op 1 of andere manier geen goed contact.. ook niet met een andere voeding.. en ja dan klikt die wel is aan en uit, beetje aanduwen en hij doet 't weer

Verwijderd

Download de tools van WD om te tjekken of je HD gaar is. Zo ja, opsturen die zooi.

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Ronaldude schreef op 08 May 2003 @ 10:54:
Ik heb het Western Digital Lifeguard tooltje geprobeerd, die gaf geen errors.
Al geprobeerd dus, geen errors...

Ronaldude.nl!!!, Specs

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Ik heb er een ander voedingskabeltje op gezet en tot nu geen klik (ben dus weer aan het werken op die bak met de WD-schijf). Ik had tussen de voedingskabel en de hardeschijf een tussenstukje zitten die naar de TT cooler van mijn processor gaat. Het zat niet helemaal stevig. Die heb ik er nu dus tussenuit gehaald en tot nu toe geen problemen.

Hoop dat het zo blijft!!! Thank you all!!!

Ronaldude.nl!!!, Specs

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Niet dus. Een dag geen last van gehad en vandaag gebeurde het weer. Moet ik dan misschien met de voeding terug naar de winkel???

Ronaldude.nl!!!, Specs

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 21:31
Ronaldude schreef op 09 May 2003 @ 08:57:
Niet dus. Een dag geen last van gehad en vandaag gebeurde het weer. Moet ik dan misschien met de voeding terug naar de winkel???

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 19:16
Je zegt 'Ik zal in ieder geval even een andere connector proberen (als die nog over is)...'
Wat heb je dan allemaal in je kast hangen? Ik heb zelf een HD, een zipdrive, een CDROM en een writer en ik nog nog connectors over. Als jij alles gebruikt -en dan ook nog van die verloopstukkies ertussen- dan lijkt het wel of je voeding het niet trekt.
Probeer eens wat zaken af te koppelen en kijk dan eens of dat het misschien is.

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Hmmm, 350 watt zou het moeten kunnen trekken (HD, cd-writer, dvd) maar ik kan dat wel even proberen ja

Ronaldude.nl!!!, Specs

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
same problem here, maar dan met een WD200AB (20gb), ook geen errors met DataLifeGuard.... bovenstaande oplossingen helpen hier ook niet :'(

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 19:16
Ik ga me wel een beetje zorgen maken. Ik heb zelf namelijk ook sinds twee weken een WB800 schijf. Tot nu toe geen probs maar eh, als ik dit lees hou ik m'n bon nog ff bij de hand!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Hmmm, ik zou net even counter-strike opstarten, krijg ik een bsod met een kernel_data_inpage_erro in win32k.sys. Opnieuw opstarten, gezocht op GoT, memtest86 gedownload: geen fouten. Opnieuw opstarten, active smart 2.31 installeren, fout!!! Seek Error Rate is met 100 gestegen. Weet iemand wat dit inhoudt?

Ronaldude.nl!!!, Specs

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Vanochtend, 2 keer op dezelfde manier een vastloper. Ik wou IIS onder XP erbij installeren vanaf de dvd-speler die aan de HD hangt. Op het moment dat hij echt wil gaan installeren loopt ie vast. Opnieuw opstarten en precies hetzelfde ritueel: weer een vastloper op hetzelfde moment. Nu heb ik de dvd-speler aan de cd-writer gehangen en hangt de HD alleen aan het primaire ide-kanaal. Net IIS geinstalleerd en counter-strike ook een kwartiertje gespeeld. Zou dat dan de oplossing zijn??? Laten we het hopen...

Ronaldude.nl!!!, Specs

Verwijderd

heb dezelfde harddisk en hij ging ook vaag doen(soms werd ie niet herkend, soms hoorde ik hem zo'n start spin maken die ie maakt als me pc aan gaat, vreemd genoeg crashde windows niet als ie dat deed :o) dat ie opnieuw starte kwam omdat ik 1 molex kabel aan me fan, cdrom, case light en harddisk zat moest hem dus aan een aparte kabel doen en hij deed het weer
maar dat ie soms niet herkend werd lag aan me ide kabel en nadat ik een nieuwe had gekocht(een ronde :))deed ie het weer gewoon
heb je toevallig een platte kabel en heb je die nogal verbogen ofzo ?
zou dus een nieuwe ide kabel kopen dus ;)

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

IK heb ook veel problemen gehad met WD harddisken, vooral de 10gb ging meerdere keren kapot en klikte ook, steeds weer terug gestuurd naar duitsland, wel elke keeer een nieuwe gekregen, de laatste keer kreeg ik zelfs een ander type, ik had ata33 en kreeg ata100 diskje terug :) Als je nog (fabrieks)garantie hebt zou ik em gwoon terug sturen (als ie echt stuk is).. ik had toendertijd 3 jaar garantie maar geloof dat et tegenwooridg 1 jaar is.

Moet je op wd.com maar ff je serie nummer intikke en kijkeo f je nog garantie hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door robbertb op 09-05-2003 16:44 ]

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
De HD hing inderdaad aan een platte nogal verbogen kabel. Die kabel hangt nu aan de cd en dvd. Aan de HD hangt nu een normale (wel platte) kabel. Sinds ik dat gedaan heb, gaat het goed. Misschien binnenkort maar rounded kopen :P

Ronaldude.nl!!!, Specs

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Vandaag de pc aan en ja hoor: 3 keer achter elkaar. "KLIK" en weer hard uitzetten. Ik word er stapeldol van. Is er misschien iemand die deze problemen ook heeft (gehad) en ze opgelost heeft?

Ronaldude.nl!!!, Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja zie mijn eerdere post ;)

Echte oplossing: Nee... garantie van je HDD claimen

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Misschien wel, maar dat houdt in dat ik 3 weken zonder HD zit :'( En dat tooltje van WD gaf ook al geen fout... vreemd hoor...

Ronaldude.nl!!!, Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Daarom juist... er zitten geen fysieke fouten of in de interne electronica... ik denk gewoon dat het de connector is van de HDD die een beetje gaar is... zoals bij mij... sucked hard ik weet t

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Vanochtend kwam hij niet eens door het opstartscherm van windows xp heen :'( Ik nog eens goed luisteren bji het opstarten, de klik lijkt wel bij de voeding vandaan te komen (cooler processor en cooler voeding draaien gewoon door) Dus ik een oudere voeding erin gedaan (250 watt) en ziehier: ik kan weer typen!!!

Kan iemand mij vertellen hoeveel watt apparaten in je computer trekken???

Ronaldude.nl!!!, Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen id. Maar als jij een goede stabiele voeding hebt van 300~350 Watt kan jij gewoon een hedendaagse computer aansturen

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Nou, net bij norrod mijn 3 maanden oude voeding geruild zonder problemen. Het lijkt me dat het probleem nu opgelost is!!!

Ronaldude.nl!!!, Specs

Pagina: 1