Toon posts:

PC start niet op met Maxtor D740-6L

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS A7V266-E moederbord met een bios uit 2001.
Eergister heb ik een Maxtor D740-6L 40Gig HD in m'n pc gehangen en er windows xp op geïnstalleerd. Gister wilde ik de HD inbouwen (had 'm eerst buiten de kast geprobeerd, maar na het aanzetten van de pc ging hij na 2 seconden weer uit en begint de power-led te knipperen.
Wanneer ik op dezelfde plek een Maxtor 2gig installeer dan is er niks aan de hand en start de pc gewoon op. Ik heb alle instellingen kwa jumpers geprobeerd (master, slave en cable select). De HD is de enige op de betreffende IDE kabel, dus hij kan geen invloed hebben van andere IDE hardware.

Mijn configuratie: A7V266-E, AMD 1800 XP, 2 x 256Mb Samsung/micron DDR PC2100, Maxtor D740-6L op de primaire IDE (laatste aansluiting op de kabel), jumper op master (ook cable select geprobeerd). De secundaire IDE heeft een HP-8100 CD-writer. Videokaart van Radeon 64Mb (7000 serie).

Ik kom dus niet eens in de bios, de pc gaat aan en 2 seconden later dus weer uit.
De HD tikt niet, geen rare geluiden in ieder geval.

Nog een probleem:
De bios geeft aan dat er maar 384Mb geheugen in zit, maar er zit dus 2 x 256Mb Samsung/Micron geheugen in. Nou staat er op de ASUS site dat geheugen van Samsung problemen kan geven en dan zou je de bios moeten updaten naar versie 1005 (uit '99 geloof ik). Echter zit er standaard versie 1006 in, uit 2001. Ik heb die 1005 nog wel even geflashed, maar het probleem blijft. De 1006 versie inmiddels weer teruggezet.

Anyone??????? :'(

Gazzie

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Kortsluiting op je moederbord?
Je moederbord lijkt flink in de war door 'iets'.
Misschein is het een protectie dat hij je de computer niet laat gebruiken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij doet het dus wel met een harde schijf van Maxtor 2gig. Daar draait alles perfect op. Ik snap niet dat dat ding eerst een hele dag goed gewerkt heeft en dan ineens weigert.

Gazzie

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 14:08
Mogelijk Koortsluiting in de HDD.

Als hij het alleen bij 1 HDD doet is dat het denk ik.