Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
[ Voor 6% gewijzigd door dielessen op 08-05-2003 11:05 ]
Nu weet ik alleen niet of er misschien een weerstand in de USB connector of kabel kan zitten waardoor een nieuwe kabel misschien niet gaat werken.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
ff nuttig:
Alle USB kabel zijn hetzelfde dus als je een USB verlengkabel koopt(of een A-A of A-B kabel), hier de verkeerde connector vanaf knipt en de rest van de kabel gewoon op de print aansluit zou het gewoon moeten werken.
Je kunt ook kijken of je ergens een losse connector kunt vinden en deze op de afgeknipte kabel zetten. Deze zijn een stuk lastiger te vinden dan een nieuwe kabel en de kans dat de kabel stuk gaat is ook wat groter.
Wat je beter niet kunt doen is een bij een afgeknipte connector van een andere kabel op de afgeknipte kabel van je stuurtje zetten omdat de kans op storing door rotte solderingen en/of afwezigheid van een aardscherm te groot wordt.
[ Voor 82% gewijzigd door NBK op 08-05-2003 11:33 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Er zitten 5 draadjes in zie ik in de specs van USB. Maar als ik hem doorknip kan ik nog niet meten of er een weerstand in de connector zit. Misschien zie ik het verkeerd hoor.Fire69 schreef op 08 mei 2003 @ 11:21:
Knip hem dan af niet te ver van de connector, meet de draadjes door ter controle en zet er een nieuwe connector aan.
Lijkt mij dat ze dat bij logitec wel door hebben, of je moet ergens exact de zelfde kabel kunnen kopen. Ik moest namelijk ook het serinummer van het stuur opgeven voor de RMA. Op de connector staat ook een nummer, ik neem dat dat nummer afhankelijk is van serienummer van het stuur.NBK schreef op 08 mei 2003 @ 11:24:
Of koop een zwart usb kabeltje en knip daar de connector af en stuur die op....
[ Voor 12% gewijzigd door GAEvakYD op 08-05-2003 11:36 ]
http://www.athlonxp.com/graphics/00000001/momo_wheels29.jpg
Het gaat om het zwarte snoer wat van onder komt.
-Belkin USB Apparaatkabel A-B 3m
-Belkin OmniView kabel kit USB 3m Retail
-Belkin OmniView Soho kabel kit USB Moulded 3m
-USB A male - USB A female (3m)
-USB A male - USB B male (3m)
Ik moet dus sowiso een male kant hebben voor straks in de PC te drukken. De ander kant maakt volgens mij weinig uit omdat de stekker er toch afgeknipt gaat worden.
| Pin | Name | Cable Color | Description |
| 1 | VBUS | Red | +5V VDC |
| 2 | D- | White | Data - |
| 3 | D+ | Green | Data + |
| 4 | GND | Black | Ground |
http://www.hardwarebook.net/connector/bus/usb_tech.html
Als je hem zelf ook loshaalt, kun je aan het einde van de connector die in het stuur zit, de kleuren bekijken. Ook kun je ze, als ze afwijken wel doormeten tussen connector op het stuur en de USB-connector.
LET OP: pin 1 zit aan de rechterkant als je tegen de connector aan kijkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-05-2003 11:58 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Heb dit al meerdere keren mee gemaakt met logitech en kreeg altijd binnen een week of 2 a 3 een nieuw product.
Dus waarom zou je moeilijk doen ? nou ja moeilijk een tweaker laat zich natuurlijk niet voor een gat vangen
[ Voor 18% gewijzigd door Dracula op 08-05-2003 12:17 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 13:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb nu zoiets net als die politie gast aan het eind van Gone in 60 Seconds:
GO, Randall, GO; before I change my mind.
Oftewel, ga er maar niet verder op in oid voor het eventueel gevolgen heeft
[ Voor 39% gewijzigd door GAEvakYD op 08-05-2003 15:29 ]
Aan de andere kant was mijn stuur ook ouder dan de 2 jaar garantie die er op zat. Ik heb nu voor € 5,50 (verzendkosten) een nieuw stuur gekregen.
Volgens mij moet je probleemloos een nieuwe stekker kunnen solderen. Ik heb dit ook namelijke een keer bij een intelli mouse explorer gedaan toen de kabel bij de stekker was afgebroken. Deze werkt nog steeds perfect
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Verwijderd
Bij ons was er zo'n hendel ook al binnen een maand afgebroken. Na veel bellen met logitech hebben we voor elkaar gekregen om met 45 euro bijbetaling, het metalen stuurtje te krijgen. Deze werkt tot nu toe (3 maanden later) perfect!
Mwa. Als je een beetje een redelijke soldeerverbinding kan aanleggen, dan maakt dat beetje weerstand niet zoveel uit, lijkt me.GAEvakYD schreef op 08 mei 2003 @ 19:49:
Ik denk dat het solderen van twee USB kabels aan elkaar tochniet echt bevordelijk is voor de performance. Tenminste ik denk dat een soldeerverbinding minder goed is dan een normale echte kabel.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Als het nu USB2.0 was geweest, dan was het een lastiger verhaal geweest.
Maar USB1.0/1.1 is zo "basic" qua signalen, daar krijg je geen problemen mee.
Het enige wat je natuurlijk niet moet doen is er meteen 35m kabel tussen doen, maar stekker eraf, en dan een nieuwe erop.... Geen probleem.
Laat het anders over aan iemand die er wel verstand van heeft, en waarom vraag je het eigenlijk, gewoon het ding eraf knippen, nieuwe eraan zetten, en testen.
Mocht het dan niet werken, dan de volledige kabel eruit slopen en een nieuwe erin zetten.
In het ergste geval doet je kapotte stuurtje het niet meer.
Verwijderd