Toon posts:

Kan niet meer in bios komen na flash...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan met de volgende hardware; P4 1,6Ghz, 512Mb, MSI 845 Pro2 mobo, en een wazige videokaart (Apollo ....), Award Bios.

Hier zat eerst win98se op geinstalleerd en alles draaide zonder problemen, maar zoals met alles wil je wel eens wat meer en dus tijd voor een update naar winxp pro sp1 nl. Hd geformatteerd voordat ik xp ging installeren. Totdusver ging alles goed. Totdat xp volledig geinstalleerd was en in het apparaatbeheer enkele conflicten had met de usb controller en mijn netwerkkaart. Microsoft gebeld en het advies gekregen om mijn bios te updaten dit bleek na de bios te hebben geflasht ook het probleem te zijn geweest, had nl. iets te maken met de ACPI. Weer opnieuw de hd geformateerd en daarna ging het fout. Ik wou in de bios als 1e boot de cd-rom opgeven maar nu kom ik de bios niet meer in. Zodra ik de "DEL" in toets tijdens het opstarten krijg ik een zwart scherm met linksboven een knipperende cursor, en verder gebeurt er helemaal niks. Ik heb hierna geprobeert om de oude bios die ik op diskette heb opgeslagen weer terug te zetten. Maar kreeg de foutmelding " The program file's BIOS-Lock String does not match with your system" Het enigste wat nog wel lukt om te flashen is de nieuwste bios versie, maar heeft geen resultaat :)

Ik snap er niks meer van, want zoalng de bios overhoop ligt (wat ik denk) kan ik mijn gekochte XP niet registreren, want de activatiecode is gerelateerd aan de bios. Wie kan mij hiermee helpen, ik nl. al diverse FAQ door gelezen maar hiervoor geen oplossing kunnen vinden.

ps. ik heb nog wel geprobeerd alle hardware incl IDE kabels te verwijderen om er zo misschien achter te komen of er een hardware probleem is waardoor ik niet in mijn bios kom. Maar lukte echter ook niet.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft niks met Windows te maken...

--> Processors, Mobo's & Geheugen + titel aangepast.

p.s. heb je al geprobeert om de bios opnieuw te flashen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
srry XceeD. :)

Ja, zoals ik al vertelde heb ik al geprobeerd de bios opnieuw te flashen, zonder resultaat helaas. Flashen gaat wel goed, maar ik kan daarna nog steeds niet in de bios komen :(

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Heb je ook al geprobeerd om via de online bios-update je bios te updaten?
Misschien dat je daarna wel in je bios kan komen.
Weet niet of je via de online bios-update een oudere er op zou kunnen zetten.
Proberen waard lijkt mij.
Dit is iig de Liveupdate site.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:12
of geprobeerdt een bios reset (dmv een jumper)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de batterij er al uit gehaald om de bios te resetten, zonder resultaat.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:12
(toen je de batt er uit had gehaald had je de stekker er ook uit? zo niet ff doen en 15 min tot een 1uur laten staan)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
via de online bios-update zal nu moeilijk gaan, ik heb op deze pc nl. geen internet aansluiting (geen modem) :(

Verwijderd

Topicstarter
Stekker is eruit gehaald, toen de batterij was verwijderd. Geeft nl. wel het bericht dat CMOS gewist is naar de originele instellingen. Er wordt nu ook gevraagd de cpu frequentie goed te zetten in de bios. Maaar ja, kom er nog steeds niet in.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK CMOS is clear...

Maar zeg eens even hoe je in eerste instantie geflashed hebt (live geval, vanuit windows, vanuit kale bootflop etc)...

Ik zou nu gewoon de goede BIOS op een DOSflop zetten en 'kaal' (dus zonder HIMEM.SYS of ander ongein) booten en flashen die hap. Zie voor meer info: Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
nou....., ik heb de bios gewoon geflasht met een floppy. En dat ging echt zonder problemen. Ik heb het eerst nog geprobeerd de flash bestanden op de hd te zetten en dan via de bios te flashen. Maar ik kwam niet bij het bestand i.v.m. een fat32 en NTFS partitie, aangezien ik via een win98boot floppy de bios ben ingegaan.

Maar goed het is nu alweer later en heb de pc maar mee naar huis genomen, en het is nog veel erger worden denk ik. Ik dacht ff slim te zijn door de hd eruit te halen en gewoon op een andere pc XP erop te zetten en te registreren, dit ging allemaal wel goed. Totdat ik de hd weer teruggezet heb en hier net de pc weer wil aanzetten, maaaaar.... nu gaat hij helemaal niet meer aan. Alle ledjes op de mobo lopen te knipperen, arg arg arg :(
Wat nu ?

Verwijderd

Topicstarter
pffffff, gelukkig dat laatste met de pc wil niet meer opstarten is al opgelost. Was een beetje te haastig. Zat een powerkabel op de mobo los. Natuurlijk gebeurt bij het verwijderen van de hd.

Zoals men altijd zegt "Haastige spoed is zelden goed"

Verwijderd

Topicstarter
Is vast een heel moeilijk probleem denk ik, dat met die bios.

Verwijderd

Als het zo moeilijk is als met die kabel zal het wel meevallen.. :P

Al een google op die error gedaan?

http://www.msi.com.tw/pro...thod=printMode&faq_id=174

*alleen snap ik de oplossing zelf niet O-) *

offtopic:
foei! Topics een schopje geven mag niet zo snel..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 21:45 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

die oplosing is dus
bios flashen met die parameters achter de naam van het flash bestandje :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 21:42:
Als het zo moeilijk is als met die kabel zal het wel meevallen.. :P

Al een google op die error gedaan?

http://www.msi.com.tw/pro...thod=printMode&faq_id=174

*alleen snap ik de oplossing zelf niet O-) *

offtopic:
foei! Topics een schopje geven mag niet zo snel..
Zou je wel denken he, maar de waarheid is anders.... helaas.
Ik naar aanleiding van die link het nog eens geprobeerd, maar het werkt niet jammer genoeg :(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Usb keyboard?
Of is dat niet mogelijk, ja ik zeg maar wat hoor.
Misschien d8 ik met setup defaults een usb keybord niet herkend wordt en er een gewone aan gehangen moet worden?
Pagina: 1