Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat voor informatie ik er precies bij moet geven.
Ik kreeg een blauw beeld met grijze letters (niet de normale blauwe scherm als je comp vast loopt) en hij starte me computer zelf opnieuw op. Maar hij startte niet op. De bios starte zelfs niet op. Maar als ik ongeveer 1,5 uur wacht dan start ie weer op. Maar als ik hem dan weeer opnieuwe wil starten moet ik weer half uur wachten voordat ie start. Naar mij weten heb ik niks verandert aan me instellingen. Het gebeurde tijdens een vastloper met sisoftware sandra dat die blauwe scherm kwam.
Ik heb Win XP.

Verwijderd

Helpt een cmos reset niet ?
Wat zijn je temps vlak voordat ie vastloopt ?

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 14:23
Wat denk je van je systeem specs?
Welk OS misschien :?

Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

- geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
- geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen,
opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
- geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
- geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een
geheugengerelateerd probleem is)
- geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van
de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan
voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
- vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat
de resultaten ervan zijn

[ Voor 91% gewijzigd door Capa op 08-05-2003 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
een gewone vastloper. DWZ te veel dingen draaien te gelijk en me werkgeheugen kan het niet aan. En dan druk ik CTRL ALT DEL en dan doet ie nog niks en na paar minuten dan blauwe scherm en dan reboot ie.

Hoe doe ik een CMOS reset?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:33
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 10:45:
een gewone vastloper. DWZ te veel dingen draaien te gelijk en me werkgeheugen kan het niet aan. En dan druk ik CTRL ALT DEL en dan doet ie nog niks en na paar minuten dan blauwe scherm en dan reboot ie.

Hoe doe ik een CMOS reset?
Met een jumpertje op je moederbord, daarvoor hebben ze handleidingen uitgevonden :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
idd, handleiding is wel handig ALS je die heb.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:33
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 10:49:
En ALS je hem niet hebt kun je hem zoeken, en zou ik hem zelfs willen zoeken ALS je aangeeft wat voor mobo je hebt :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 10:49:
djong1, ff serieus, wat vind je zelf van je startpost? Je zegt als eerste, Ik weet niet precies wat voor informatie ik er precies bij moet geven. Daar blijkt uit dat je de PMG FAQ en de andere sticky 'Dit lezen eer je een topic opent' niet hebt doorgenomen. Dan zou je weten dat een wat volledigere startpost heel wat meer zou helpen. Nu heb je alleen gezegd dat je WinXP hebt, da's veel te beperkt.

Zo'n handleiding bijvoorbeeld, die valt vast wel te downloaden, of iig de basics van je bord ergens vandaan te halen.

Je hoeft heus geen hardware-goeroe te zijn om hier een goed topic te openen, en ook antwoorden te krijgen op je vragen. Het enige dat er wordt verwacht is een beetje inzet, en duidelijk zeggen WAT je zelf al aan inzet hebt gedaan. Het klinkt misschien oud en saai en stroef, maar gebruik de links die door anderen zijn gegeven hierboven. Ze helpen echt, en als je er dan nog niet uit komt, geef dan zoveel mogelijk info in dit topic. Succes :)

LinkedIn
Instagram

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Je kan ook gewoon je batterijtje eruit halen, en dan een paar keer op je aan/uit knop drukken (als je pc uit staat, zodat je pc volledig ontladen is). Batterij er weer in, en je pc aan zetten. Dan is je cmos ook gecleared.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond wel even specs geven. Ik moet nu werken.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Er bestaat altijd nog zoiets als de handleiding op de internetsite van je Mobo-boer raadplegen.
FAQ's lezen, search gebruiken, google.....

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik mijn processor snelheid hoger heb gezet start die wel ineens op. Maar me computer blijft vaag doen. Me computer is zeer traag als ik muziek luister en ik download iets dan gaat de muziek al trillen (je weet wat ik bedoel). Ook connectte ik net met een server om het spel counterstrike te spelen en ineens ging tie gewoon terug naar windows zonder iets te zeggen of te doen of vast te lopen. Maar daarna zijn wel al me desktop pictures (of hoe je dat ook noemt weg) ik zie alleen letters van de mappen.

Specs ik heb een:
intel P3 600mhz
128 mbram (2 x 64)
voodoo 3 3000 agp
2 x harddisk (1 13.6 GB primary en 1 10 GB)

Ik merkte ook op in sisoft sandra dat er stond bij mainboard "IOQD is set too low. Permformance will suffer" als warning en als notitie "compensation was added to external temperature sensors"
Ik zou me god niet weten wat ik hieraan kan doen.
Ook staat auto fan speed uit. (ik weet niet of dit hoort?)

Ik denk zelf dat het aan me voeding of aan me fan ligt maar weet niet wat ik in bios moet in stellen bij fan en voltage enzo.

Dit is sinds me bios weer op default staat!!!(Kom ik net achter)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 15:03:
Ik merkte ook op in sisoft sandra dat er stond bij mainboard "IOQD is set too low. Permformance will suffer" als warning"
Dit probleempje heb ik al opgelost. Nu nog van die temperatuur sensor.

Verwijderd

SciSoft houd wel vaker van valse waarschuwingen. Stel in ieder geval in de Bios je PC weer opnieuw in. Als je weet welk mobo je hebt kun je daar zo een PDF-handleiding van vinden met uitleg van elke setting.

- http://www.adriansrojakpo...uide/BIOS_Guide_Index.htm
- http://216.239.51.101/sea...ios+optimisation%22+guide

Google kun je ook gebruiken om installatie-tips te vinden:
- http://www.ocworkbench.com/hardware/abit/se6/se6p5.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 16:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:03:
Nu ik mijn processor snelheid hoger heb gezet start die wel ineens op. Maar me computer blijft vaag doen. Me computer is zeer traag als ik muziek luister en ik download iets dan gaat de muziek al trillen (je weet wat ik bedoel). Ook connectte ik net met een server om het spel counterstrike te spelen en ineens ging tie gewoon terug naar windows zonder iets te zeggen of te doen of vast te lopen. Maar daarna zijn wel al me desktop pictures (of hoe je dat ook noemt weg) ik zie alleen letters van de mappen.

Specs ik heb een:
intel P3 600mhz
128 mbram (2 x 64)
voodoo 3 3000 agp
2 x harddisk (1 13.6 GB primary en 1 10 GB)

Ik merkte ook op in sisoft sandra dat er stond bij mainboard "IOQD is set too low. Permformance will suffer" als warning en als notitie "compensation was added to external temperature sensors"
Ik zou me god niet weten wat ik hieraan kan doen.
Ook staat auto fan speed uit. (ik weet niet of dit hoort?)

Ik denk zelf dat het aan me voeding of aan me fan ligt maar weet niet wat ik in bios moet in stellen bij fan en voltage enzo.

Dit is sinds me bios weer op default staat!!!(Kom ik net achter)
En nog steeds geen volledige specs :X

Dit graag lezen eer je een topic opent
Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

-geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
-geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
-geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
-geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
-geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)

vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk
maar momenteel vrij relevant:
Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.