Toon posts:

Angst voor Linux, gegrond??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is deze vraag hier misplaatst, maar kan iemand mij toch een antwoord geven.

Ik wil graag een keer Linux proberen en dan Mandrake distrubutie. Mijn vraag vraag is of je hiermee dan nog wel via windows server (2000 adv.) kunt internetten, kun nje hier nog op inloggen.

Verder heb ik als hobby lannen, RED ALERT 2 met name (via IPX), is dat nog mogelijk dan. Ondersteunt Mandrake ook Direct 8.1, benodigd voor veel spelen.

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven?

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 15:58
Nou om even kort te antwoorden: directx gaat niet werken onder linux. Voor zover ik weet heeft Westwood/EA ook geen enkele Linux versie uitgebracht van Red Alert.
Internet etc zal geen enkel probleem opleveren.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
WineX ?!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:58
watnou.com schreef op 08 May 2003 @ 10:17:
Nou om even kort te antwoorden: directx gaat niet werken onder linux. Voor zover ik weet heeft Westwood/EA ook geen enkele Linux versie uitgebracht van Red Alert.
Internet etc zal geen enkel probleem opleveren.
Met Wine kan je wel spellen spelen http://wine.sourceforge.net oid

edit: spuit 11 :P

[ Voor 7% gewijzigd door danslo op 08-05-2003 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw antwoord

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:26

Blauw

De Schreeuw

Maar als je slim bent dan prepareer je een speciaal stukje van je harde schrijf en installeer je Mandrake 9.1 daarop, dan kan je een dual boot houden met Windows. Dan heb je alle tijd om eens lekker te expirimenteren enzo. En de angst dat je dat niet kan installeren is volledig ongegrond, de installatie is makkelijker dan die van bijvoorbeeld win2k :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Internetten: dat gaat prima, ook als je een Win2k machine als server hebt (de meeste mensen hebben het andersom, maar goed, dat maakt niet uit :) ).

Gamen: Nee, dat is bepaald een stuk matiger onder Linux. Met WineX kun je behoorlijk wat spellen draaien, Red Alert vast ook wel. Het nadeel hieraan is: het kost geld (voor de volledige, 'makkelijke' versie) of moeite (je kunt het zelf downloaden en compileren e.d., maar dan krijg je natuurlijk geen support), daar komt het ongeveer op neer.

Zoals hierboven al opgemerkt: doe jezelf een lol en maak een dual-booting systeem. Dan kun je nog gewoon in Windows werken, maar toch ook met Linux experimenteren en internetten.

Een andere tip: als je het gewoon 'eens wilt zien', probeer dan Knoppix - een linux-distributie die helemaal van CD draait, zodat je niks met je HD hoeft te doen, en dus ook niet de kans loopt het te verprutsen :)

Verwijderd

Lees voor je aan slag gaat de "Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [13/09]" topic en de "FAQ Non-Windows Operating Systems" eens door.

Beantwoord veel, zoniet alle vragen die je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor deze antwoorden, ik ga denk ik eerst die knoppix uitproberen, ik heb de versie 3.2 gevonden en gewdownload, hoop dat ik de goede versie heb.

Echter vind ik het wel erg jammer dat klaarblijkelijk games niet zo goed samen gaan met linux

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 11:47:
Dank u voor deze antwoorden, ik ga denk ik eerst die knoppix uitproberen, ik heb de versie 3.2 gevonden en gewdownload, hoop dat ik de goede versie heb.

Echter vind ik het wel erg jammer dat klaarblijkelijk games niet zo goed samen gaan met linux
Mwaaach,.. met WineX krijg je dus al erg veel aan de praat, en native op Linux draaien ook redelijk wat games. Ik zelf speel bijvoorbeeld Quake 3 Arena en het is een feit dat dat sneller op Linux draait dan op Windows. Dus dat is allemaal erg tof :)

Google maar eens naar linux games, linux gaming, native linux games ofzo..

Of gewoon naar games.. gebruik dan wel www.google.com/linux :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 11:47:
Games en GNU/Linux gaan op zich prima samen. Dat wil zeggen, GNU/Linux is niet per definitie ongeschikt om te gamen; De spellen die native onder GNU/Linux draaien draaien doorgaans prima.

Maar Windows-programma's (waaronder de spellen dus) draaien niet op GNU/Linux. Dat is weinig verassend, want het is een ander OS. Programma's voor het ene OS draaien niet onder een ander OS, behalve via emulators en API translation layers.
Pagina: 1