Toon posts:

UPC Modem + Netwerkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn chello verbinding met UPC is brak. Nu heb ik met een medewerker gesproken van UPC en die zegt dat er niets met mijn modem(motorola surfboard) aan de hand is. Het probleem is als volgt: Bij het opstarten van pc krijg ik bij mijn netwerkkaart een 169.138.XX.XX adres. Na het releasen van Ipadres met commando ipconfig(XP) blijft hij op het zelfde adres staan. Hele procedure van modem resetten, coax kabel eruit, pc opnieuw opstarten enz. IK blijf hetzelfde adres houden. In het verleden heb ik een dergelijk probleem gehad en toen heb ik windows XP opnieuw geinstalleerd en toen werkte alles weer gewoon. De netwerkkaart(3com) is in orde. Bij connections in windows Xp zie ik dat ik lan connection 6 heb. Kan wel kloppen want ik minstens 5 x geprobeerd om NIC opnieuw te installeren. Bestaat er in windows XP een verborgen cachefile waarin de netwerkgegevens staan. Zoja hoe kan ik deze gegevens wissen.

Ik draai win XP op amd 1800 met 3com fast ethernet Nic

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gewoon alle lan verbindingen die je heb verwijderen pc opnieuw opstarten en weer installeren, firewall van xp uit en alleen tcp/ip gebruiken dan moet ie het gewoon doen.

Dit is btw wel de nic die je altijd al gebruikt voor chello he? wordt iedergeval hier (omgeving amsterdam) op je mac adress van je nix autorisatie gegeven of je online kan ja of nee.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het 169.* adres wat je krijgt is een automatisch ip wat windows je geeft, het is goed mogelijk dat windows deze geeft omdat de dhcp server van chello te langzaam is.

Je kan proberen om dit automatisch weggeven van een ip in windows uit te zetten. (Zoek even bij google op het uitschakelen van APIPA).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hubert

Dat heb ik allemaal al gedaan. Het probleem is dat bij toekennen van ipadres hij blijft hangen op bv 169.138.10.80 - wat ik ook doe dit adres blijft hij toekennen. Zelfs als ik een andere nic in pc plaatst geeft hij dit IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
Airwolf,

Dat dacht ik ook. Ik zal ff kijken bij google.

Verwijderd

Is je kabel wel goed naar je modem? UPC heeft hier ook wel eens kabels met een kabelbreukje gebruikt, kreeg ik ook dat ip, dat wijst windows je zelf toe.

Verwijderd

Topicstarter
CMDR_SM

Ik heb verschillende kabels gebruikt. Ik denk dat Airwolf helemaal gelijk heeft. Ik heb trouwens het volgende gevonden:

APIPA staat voor Automatic Private IP Adressing en is het mechanisme waarbij windows stations bij gebrek aan beter maar zelf een adres verzinnen. Dit adres is in de Klasse B range van 169.254.0.0 tot 169.254.255.255. Dit kan ongelovelijk lastig zijn in bedrijfsnetwerken waar het tijdelijk niet beschikbaar zijn van de DHCP server kan leiden tot het geheel of gedeeltelijk uitvallen van het netwerk.

Om het uit te schakelen:

Lokaliseer de sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\adapter_name

Maak een nieuwe waarde IPAutoconfigurationEnabled (REG_DWORD) en maak deze 0.
Deze waarde moet voor elke adapter worden ingesteld.

Voor het uitschakelen op de hele computer:

Lokaliseer de sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

Voeg de waarde IPAutoconfigurationEnabled (REG_DWORD) toe en maak deze 0.

Ik kan het helaas nu niet testen aangezien ik op werk zit aaarchhhhh. })

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Neej neej neej dat APIPA heeft hier nix mee te maken. je zegt t zelf al je krijg gewoon geen Ip adres van de dhcp server.
Dit kan dus komen doordat je of een andere nic gebruikt welke het mac adress niet bij chello bekent is en je dus geen lease krijgt.
Of je modem heeft geen verbinding, of je kabels zijn niet goed. of je tcp stack in windows is gewoon rot, wat je dus kan verhelpen door je netwerk even opnieuw te installeren in windows.

ps: neem aan dat je ook geen router of iets dergelijks tussen je modem en je pc hebt zitten? of firewall ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Hubert op 08-05-2003 16:16 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1