Toon posts:

[auto] sub en LPG tank

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een LPG installatie in mijn (nieuwe) Omega zetten, en wil daar dus ook mijn 10" sub (gesloten zelfbouw kist) in zetten.
Nu kan ik de LPG tank dwars achter de achterbank laten zetten, waardoor de sub ergens in de hoek van de kofferbak zal komen. Nu weet ik wel dat laag-frequente geluidsgolven makkelijk door dingen heendringen maar zo'n stuk solide staal ertussen lijkt me toch niet ideaal.
Ik kan de gastank ook in de lengterichting laten zetten (dus tegen de zijkant van de kofferbak) waardoor de sub weer tegen de achterbank aankan, en het geluid een meer obstakelvrije baan naar het interieur heeft.

Wat zijn de ervaringen/ideeen hierover?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zolang je woofer een mooi stukje vrij heeft om te spelen, zal het allemaal wel loslopen. Ik denk dat je met beide geschetste varianten een aardige ruimte overhoudt waarin de woofer kan spelen, toch?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Mijn enige ervaring met sub/gastank, is dat het altijd leek alsof de gastank vol was...

Door de sterke magnetische krachten van de free-air sub welke wij in de hoedenplank hadden, bleef de vlotter welke het niveau van de gastank meet altijd bovenin staan...

Ik zou persoonlijk de gastank in de lengterichting plaatsen, dit ook uit praktisch oogpunt (lange dingen vervoeren e.d.).

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

ik zou de sub er noiet inbouwen.

een tank + een sub = GEEN KOFFER ruimte

Verwijderd

Ik weet neit hoe het zit met de regelgeving wat betreft de inbouw van gastanks, maar ik denk niet dat dit qua regels niet toegestaan is. Een maat van me had een Golf met een gastank tegen de achterkant van de kofferbak (heel laag) i.p.v. tegen de achterbak, dit mocht ook dus...

Als je gastank daar maar niet te lang voor is, bouwtechnisch is bijna alles mogelijk ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:21:
ik zou de sub er noiet inbouwen.

een tank + een sub = GEEN KOFFER ruimte
je moet eens weten wat voor een halve lijkwagens die omega`s kwa achterbak groote zijn. [positief bedoeld]

dus dat zal wel loslopen.

ik denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt die geluids golven gaan overal dwars doorheen. zeker die van een sub.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens... wie gebruikt zijn kofferbak nou echt?

Ik gooi :P Mijn vrouw gooit de boodschappen altijd op de achterbank...

Wise enough to play the fool

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ach, ik heb datzelfde probleem maar dan in een Peugeot 206 :X

Ik heb dus géén ruimte om lekker vrij te kunnen spelen (staat bij mij tegen achterbank aan, kon niet in lengterichting). Evengoed komt de bas nog aardig tot zijn recht (oke, in mijn golf station klonk het voller).

Ik heb mijn basspeaker maar naar boven gericht omdat hij naar achter mijn inziens helemaal te kort ruimte zou hebben. (of lijkt jullie naar achter gericht toch een beter idee? moet toch nog nieuwe kast bouwen)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor replies tot nu toe!

Ik had mijn sub tot nu direct achter de achterbank staan, en dan opzij spelend. Was het meest practisch ivm rommel die er anders tegenaan schuift.

Kofferruimte maak ik me niet zo heel veel zorgen over, ik hou nog wel genoeg over voor de boodschappen en voor de rest is er de trekhaak :)

Iemand ervaring met het 'door de tank heen' laten spelen van een sub?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
[praktisch tipje]
Ik zou wel opletten met het dwars-tegen-de achterbank plaatsen van je gastank, hiermee verspeel je de ruimte die evt. zou ontstaan als je de achterbank platgooid, ook het skiluik wordt hierdoor tenietgedaan.
[/praktisch tipje]
Pagina: 1