Netwerk printer installeren op complete XP Machine

Pagina: 1
Acties:

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 09:26
Ik heb hier een redelijk netwerkje staan maar nu wil ik op sommige pc's met windows xp voorzien ipv win 98, maar omdat een grote aantal gebruikers gebruik willen maken van de printer wil ik deze installeren.
ik heb geprobeerd als admin op de pc zelf maar dan kan ie de netwerk printer niet vinden (duh) en als ik als admin op het netwerk inlog en installeer ik de printer en ik log in onder een andere naam staat er geen printers geinstalleerd.
als ik nu op alle gebruikers apart een printer moet installeren wordt het een probleem want 1 duurt vet lang en 2 niet iedereen heeft rechten om een printer te installeren

graag wat meer info

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Zeg dat wel ja. "Graag wat meer info". ;)

• tm474881
ik zal hier maar op mijn stage moeten wachten tot ik uitleg krijg van iemand hoe dit moet
:D

Verwijderd

Het is de bedoeling dat je op elke PC de printer installeert als netwerkprinter. Waarom log niet op de clients in als admin? Dan heb je toch wel die rechten?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Bestanden en printers delen aanstaan?

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 09:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

hier hebben ze een kleine .BAT file die je moet runnen, dan wordt de printer er zelf bij gezet.

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Een batch file met het command net print als logonscript gebruiken.

Voor info over net print kijk je op ms technet

• tm474881
Als ik als admin inlog heb ik wel die rechten maar als er andere mensen op willen werken kan en mag ik ze geen admin rechten geven dus ik zou ze dan op iedere gebruiker apart moeten instellen

Batch bestand kan ik eigenlijk wel gebruiken (of de source ofzo)

en ik heb nog nooit van ms technet gehoord linkie???

Verwijderd

tm474881 schreef op 08 mei 2003 @ 14:14:
Als ik als admin inlog heb ik wel die rechten maar als er andere mensen op willen werken kan en mag ik ze geen admin rechten geven dus ik zou ze dan op iedere gebruiker apart moeten instellen

Batch bestand kan ik eigenlijk wel gebruiken (of de source ofzo)

en ik heb nog nooit van ms technet gehoord linkie???
ehh http://www.microsoft.com/technet/

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik denk dat je na het lezen van de beschikbare technet dingetjes al een heel eind zult moeten komen. Wat trouwens best goed werkt in windows 2000 en waarschijnlijk dus ook in XP is het installeren van printers door er in de netwerkomgeving naartoe te gaan en daarna rechtermuisknop->verbinden te doen. Dit kun je de gebruikers via een mailtje uitleggen, scheelt je weer wat werk :7

• tm474881
Tnx voor de link, zal et straxx ff doorspitten,
wat dat laatste betreft: het zou echt goed kunnen maar ik zal even uitleggen waar ik stage loop, namelijk een middelbare school, dus er zijn mensen tussen de leraren bij die het niet zomaar even kunnen doen , maar ik zal even kijken of ik het niet een beetje kan draaien zodat het automatich gebeurt.

wat betreft de logon script, ik heb er "net use lpt1: \\server\\printer naam /yes /nul"
weet niet of dit wel goed is maar ik kreeg de help van net use

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Maak je gebruik van AD?

• tm474881
ad????

• tm474881
Weet er dan niemand een script die ik kan gebruiken????
Pagina: 1