Toon posts:

[w2k]Via doscommando lijn iets minimaliseren, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start op een w2k machine voor een LAN party diverse games dedicated, dit doe ik door middel van een bat file, in deze bat staat een loop, zodra een server crashed wordt deze vanzelf weer gestart.

De bat file kan ik simpel geminimaliseerd laten starten(eigenschappen snelkoppeling aanpassen) dus hier is geen enkel probleem.

Echter de bat file start dus de game, deze laat een console zien(SOF2, Q3 en MOHAA, games vooral op de Q3 engine), deze console echter start NIET geminimaliseerd op, deze moet ik telkens handmatig op het "minetje" naar de taalkbalk verwijzen.

Nu zoek ik dus een manier(commando) waarmee ik deze consoles direct geminimaliseerd kan laten starten.

Een bat file ziet er als volgt uit:

:top
mohaa_server.exe +set dedicated 1 +set bla bla bla bla server.cfg
goto top

blabla zijn een hoop parameters voor de game.

Ik heb al geprobeert om er bv -m achter de exe te zetten of achteraan, maar dit werkte niet.

Is er een "trukje" zodat ik dus met het starten de console ook geminimaliseerd(naar taakbalk) te zien krijg?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet er eens `start /MIN' voor.

Verwijderd

"dedicated" ooit wel eens vertaald???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 11:59:
"dedicated" ooit wel eens vertaald???
Speciaal voor jou de vertaling uit het woorden boek: toegewijd

Dus wat heb ik nu aan dat antwoord?

Verwijderd

niks waarschijnlijk :)

Verwijderd

idd :), maar als het een toegewijde server is, waar maak je je dan druk over... je gaat er toch niet achter zitten, toch? :)

moet je overigens een console opstarten om een gameservertje op te zetten. is er geen -console optie oid...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 16:33 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm, beetje flauw begin van het topic, maar ok.
Als je toch niet op de console screens van de servers kijkt (ze zijn immers geminimaliseerd!) dan kan je ze ook wel als service starten, dan zie je dus helemaal niet meer!

Enige nadeeltje is dan dus wel dat je ook niet ff snel in de console kan meekijken, maar dat doe je toch niet (zo vaak). Ik gebruik zelf FireDaemon om van alles als service te laten starten. Werkt prima.

PS: Er zal ongetwijfeld ook wel een commandline switchje voor zijn zoals epias zei, maar goed.. in dit geval kan een andere oplossing dus ook :)

[edit]
1e hit bij Google zegt dat dit idd ook moet werken:
code:
1
start /min mohaa_server.exe +set dedicated 1 +set bla bla bla bla server.cfg

[ Voor 23% gewijzigd door Ook op 08-05-2003 16:37 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
:top
start /min mohaa_server.exe +set dedicated 1 +set bla bla bla bla server.cfg
goto top

Werkt dus niet juist,

Dit omdat er een loop inzit (goto top) in geval van een crash, nu wordt er constant een nieuwe server opgestart!

Belangrijk is dat er een crash loop op zit (dus bij een crash dat de bat file de game herstart ) en dat dan ALLES geminimalieerd in de taakbalk draait, niet als service want dan is een herstart bij een crash niet mogelijk.

Soms crashed een game maar de console niet(bv bij een fout commando), de game wordt dan niet herstart door de bat file, echter de console "popt" wel omhoog naar de desktop.
Nu gebruikt ik een toolje die in dat geval op de QUIT button drukt van de console waardoor de bat file dus wel de game herstart.
Echter als de console dan niet minimaliseert, je raad het al, drukt het tooltje vervolgens weer op quit enz enz Weer een loop en de game draait helemaal niet meer.

Het is dus belangrijk dat de console absoluut geminimaliseerd wordt gestart naar de taakbalk, de optie "start /min" in de bat file werkt niet goed omdat er dan honderden servers geworden gestart omdat in de bat file een loop zit (en dat moet eigenlijk ook zo)

Iemand een goed idee?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ooit Start /? geprobeerd

Staat een mooie /Wait optie in...
Dus Start /Wait /Min mohaa_server.exe +set dedicated 1 +set bla bla bla bla server.cfg moet werken..

Pvouput live

Verwijderd

opgelost dus lijkt me:
@echo off
goto loop
:loop
START /W /M mohaa_server.exe +set dedicated 1 +set bla bla bla bla server.cfg
goto loop
rem should not go here..
goto end
:end
Pagina: 1