Toon posts:

Geen TV-Out meer na nieuwe drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een GF4400 (ASUS), en altijd keurig tv-out kunnen gebruiken, maar heb nu de 43.35 drivers geinstalleerd en krijg hem niet meer aan de praat. Als ik de monitor er tegelijkertijd aan hang dan kan ik met wat instellingen nog een eindje komen, maar werkbaar is het niet (bovendien moet hij zonder monitor kunnen opstarten).

Het beeld blijft namelijk zwart, maar.... als ik onder tvtool tv-mode aanzet, en dan bij nview tv-output aanzet, zie ik wel het vertrouwde beeld op tv. Hij poeft echter onmiddelijk op zwart als ik 'deze instellingen behouden' aanklik. Bij het herstarten van de pc wordt de tv-out weer niet herkend, terwijl ik met de oude drivers alleen maar het svhs stekkertje aan hoefde te sluiten en ik kreeg mijn desktop te zien.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik nog proberen? Heb verder geen instanties gevonden van mensen die na het updaten van hun drivers de tv-out display kwijt waren :(

Heb Win98se, en het enige dat vanaf een perfect werkende situatie is veranderd is dat ik op nieuwere drivers ben overgestapt.

p4t-e main, 512 mb ram, rest niet van belang schat ik zo

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

Beeldscherm > instellingen > Geforce4 tabblad > Nview display mode > Device settings, Select output device > "click here if you have a tv blablabla"

al geprobeerd?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Je zegt dat het komt door de nieuwe drivers, nou, dan schakel je toch simpel terug naar de oude??? Of probeer een omega of beta driver. Of je moet echt specifiek problemen hebben met je oude drivers :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou terug kunnen gaan naar de oude drivers, en dat zou waarschijnlijk ook wel werken, maar... dan mis ik de verbeteringen in bijv. 3d/game-software van de nieuwe drivers.

Wel heb ik de tv-out min of meer aan de praat gekregen, door tvtool automatisch te laten opstarten in tv-mode. Het is dus nview wat problemen lijkt te geven, en daarnaast werkt ook de overlay-functie niet met deze tvtool-oplossing. Niet ideaal dus.

Iemand enig idee hoe ik nview aan de praat zou kunnen krijgen, dus tv-out beeld zonder gebruik te maken van tvtool? Wat misschien ook nog nuttig is: mijn kaart heeft een svhs tv-out, maar mijn tv alleen een scart-ingang. Ik gebruik dus een scart-blok om de pc op de tv aan te sluiten. Voorheen (met de oude drivers) stond de boel ook ingesteld op 'composite' omdat ik anders geen beeld kreeg. Ook nu staat via tvtool de tv-out weer als 'composite' ingesteld. Wellicht is deze manier van aansluiten van invloed op het (niet) functioneren van nview?