Toon posts:

Onkyo TX DS 595 en B&W 602 s3!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag aan jullie is of iemand ervaring heeft met deze combinatie Onkyo TX DS 595 en B&W 602 s3 en of dat die mij tips kan geven waar ik op kan letten als ik zelf naar deze combinatie ga luisteren. Moet hier een subwoofer bij denken jullie? Mijn budget is 800 euro. Ik ken de persoonlijke meningen :) Maar ik wil gewoon even weten wat echt minpunten zijn van deze twee en waar ik op moet letten.
Alvast bedankt

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Met dat budget moet je niet aan een subwoofer gaan denken, dat houd namelijk niet over.

Waarom specifiek die Onkyo? In die prijsklasse zijn gelijkwaardige spullen voor minder of betere spullen voor evenveel te krijgen. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals? Daarom open ik dit topic. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die hier niet veel verstand van hebben. Noem eens een paar goede merken die voor dezelfde of liever een nog minder geld net zo goed of beter zijn.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Rustig maar, niet zo geagiteerd. ;) Je komt met een bepaald niet gangbaar apparaat, dus dacht ik ff dat dit een onderbouwde beslissing was. ;)

Nou, wat een erg mooi apparaat is voor zijn geld is de Pioneer VSX-D811S. 6.1, alle momenteel gangbare formaten, 6 kanaals versterking, 96/24 DACs en schijnt ook fijn te klinken. Prijs grofweg 460€

Ook een erg fijn apparaat, de Kenwood KRF-X 9070D Prijs +/- 560€

Idem aan de pioneer, 6 kanaalsversterking en 96/24 DACs, tevens THX-Select certificering.

Dan hebben we nog de Sony STR-DB1080QS, zelfde specs als de Pioneer. Prijs: Ook rond de 600€

Dan kijk ik naar de Onky 595, die ook rond de 500 Euro moet kosten, geen 6 kanaals versterking, geen 96/24 DACs, geen DTS-ES of Dolby Digital EX, geen DTS96/24.

Dan ben ik snel klaar met Onkyo, qua specs. :) De goedkope Onkyos klinken ook zeker niet beter dan de hierbovengenoemde. Kortom, de Pioneer is net zo duur en bied veel meer, de Kenwood is wat duurder en schijnt heel fijn te klinken en heeft THX-Select certificering en de Sony vind ik te duur maar wilde ik er wel bij zetten, samengevat, dan weet ik genoeg over hoe interessant de Onkyo voor zijn geld is. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 08-05-2003 01:41 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Vergeet niet dat je ook voor een occasion kan gaan.

Ik heb een tijdje terug (paar maanden) een Onkyo TX-SV545 gekocht voor 250 pleuro.

Prima geluid natuurlijk, want een kwaliteitsversterker is een kwaliteitsversterker, of hij nu 1, 5 of 10 jaar oud is. Qua functionaliteit ligt het iets anders, dit ding gaat niet verder dan Prologic, maar heeft 6 tulpingangen ("dolby digital ready") om met 3 tulpsnoertjes bijv. een PC (zoals ik nu heb gedaan) of DVDspelert aan te sluiten, en dus een externe Dolby Digital decoder te hebben.

Werkt prima en doet dus dankzij dat trucje niet onder voor nieuw (als in: nieuw uit de doos) spul

Verwijderd

Ik denk dat je een hoop hebt aan GaMeOvEr's producten/punten.

Maar ik vraag me af waarom je die sony "te duur" vindt. Qua componenten is de Sony uit een stuk betere componenten opgebouwd heb ik mij laten vertellen.
Verder krijg je er een super de luxe afstandsbediening bij.

Ik heb iig de Sony STR DB1070 QS , de voorlopen van de 1080 maar wel bijna dezelfde functies icm met B&W 602 s3's. Voordat ik dit aanschafte heb ik ook naar alle producten die hierboven genoemd zijn in overweging genomen. Toch voor de Sony gegaan :)
Echter een sub lijkt me toch wel een beetje op z'n plaats voor deze speakers. Echt heel laag gaan ze niet. Maar dat kan je dan meteen mooi zien als toekomstige investering.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 08:29 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 00:20:
Mijn vraag aan jullie is of iemand ervaring heeft met deze combinatie Onkyo TX DS 595 en B&W 602 s3 en of dat die mij tips kan geven waar ik op kan letten als ik zelf naar deze combinatie ga luisteren. Moet hier een subwoofer bij denken jullie? Mijn budget is 800 euro. Ik ken de persoonlijke meningen :) Maar ik wil gewoon even weten wat echt minpunten zijn van deze twee en waar ik op moet letten.
Alvast bedankt
zoals in de policy staat, moet je eerst zelf gaan luisteren, jezelf een mening vormen en dan kan je eventueel een topic openen om er vragen over te stellen en je ervaringen te delen.

Dit soort topics zijn uiterst zinloos omdat je moet kopen wat jij mooi vindt klinken en niet wat wij mooi vinden klinken. Als jij geluisterd hebt en verteld welke speakers en receivers je mooi vond klinken en waarom, dan heb je een discusie, nu is het niet meer dan een "wat moet ik kopen" topic en daar zijn we redelijk streng in, ten eerst omdat het nutteloos is en ten tweede omdat iedereen wel wil weten wat-ie moet kopen en daarvoor winkels met luisterruimtes bedoeld zijn :).

Antwoord: Je moet op de klank letten B) degen die je mooi vindt klinken, die koop je.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.