On screen toestenbord

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 09:44
Hoi ik heb hier net een computer ingericht voor mezelf als server! maar wil deze ergens plaatsen waar ik niet gemakkelijk bijkan en heb hier pc anywhere op geïnstalleerd.

Nu is mijn vraag is er een optie in w2k of een tooltje om een on screen toetsenbord te krijgen zodat ik nog wel iets kan invoeren?? met name handig als de computer opnieuw is opgestart en ik het wachtwoord in moet voeren!!

alvast bedankt!

For rent

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Terminal services of telnet? :Y)

Of heb je wel een muis?
en ik het wachtwoord in moet voeren!!
Dus het moet al werken VOOR login? Lijkt me niet gaan. Maar als het een server is, is inloggen toch helemaal niet nodig?

Maar goed; ik heb deze vraag deze of vorige week nog voorbij zien komen in SA of WOS, loop dus in ieder geval nog een keertje de search langs :)
Zit er niet eentje in de accessibility options?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• j_v_malsen
Nee in principe komt er helemaal niets aan te hangen, hangt nu wel een monitor aan maar die zal er ook zo snel mogelijk afgaan, omdat ik deze computer volledig met pc anywhere wil beheren, zal dan waarchijnlijk toch moeten kiezen voor inloggen zonder wachtwoord o.i.d.

Nee heb al gekeken bij accessibility options.

Heb wel bij search gekeken maar waarschijnlijk over het topic heengekeken, zal nog eens de search doorspitten!

For rent

Verwijderd

bij de accessibility options zit in win xp iig wel een on screen keyboard en ik dacht in 98 ook, dus kijk eens of je hem gewoon niet geinstalleerd hebt.

trouwens dan zal je altijd een muis nodig hebben en een beeldscherm...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Windows 2000 bevat volgens mij een onscreen tb. En voor het inloggen, zet auto login aan en je bent klaar

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:16
Je kunt ook een programma als VNC gebruiken. Dan kun die gebruiken om remote het beheer uit te oefenen. Je eigen toetsenbord kun je dan gebruiken als invoer. En het kan ook als een service, waardoor het automatisch wordt gestart en je het voor het inloggen al kunt gebruiken.

let the past be the past.

Verwijderd

PCAnywhere draait als service als je de host gelijk mee opstart. Je kan dus gewoon een sessie starten, inloggen op PCA en daarna de serverconsole zelf inloggen.
Hoe wou je dat anders na bv. een remote reboot doen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 01:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

zal dan waarchijnlijk toch moeten kiezen voor inloggen zonder wachtwoord o.i.d.
Is het wel echt nodig om in te loggen? Normale 'server' programma's draaien als service (of kan je als service laten draaien met bijv. sc.exe). Autologon is dan ook alleen maar een beveiligingsprobleempje op een server.
(Het gaat om Win2k Pro ipv Server gok ik? Zou niets uit hoeven te maken).

Ik heb dan ook nog niet echt een beeld hoe je het wilt gaan gebruiken; als er geen muis, keyboard of monitor aan hangt, heb je toch niets aan een virtueel keyboard? Dan kan je de echte gebruiken via inderdaad bijv. PCanywhere.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het met win2k werkt, maar met NT4 kan ik met behulp van Remote Administartor als service de computer al besturen voordat deze ingelogd is. Zo kun je dus ook de computer op afstand inloggen :)

• j_v_malsen
Heb pc anywhere 10.5 geïnstalleerd en deze start ook op voordat het inlogscherm komt dus kan ik remote de computer al beheren dus hoef ik geen toetsenbord, muis of monitor aan deze computer te hangen!! :)

For rent

Verwijderd

Denk je er ook nog aan om het beveiligingsnivo op minimaal PCA te zetten ? Dan gaan nml. je wachtwoord etc. niet plain text over het netwerk.

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik gebruik Tight VNC, geinstalleerd als service, en start dus al zodra ik moet aanmelden bij Win2K.

Werkt met alle OS door elkaar, en zoals eerder gezegd kun je gewoon met je tobo en muis _alles_ besturen vanaf je eigen pc naar de server toe
Pagina: 1