Na Crash geen 3D en filmpjes meer.

Pagina: 1
Acties:

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Vanavond hielt, tijdens het spelen van Splinter cell, mijn PCeetje er in een keer mee op. Ik kreeg een BSOD met de medling dat Kmixer.sys iets fouts had gedaan.

Afijn, opnieuw proberen opstarten, wilde niet. Moederbord gaf telkens een lange beep. Na wat geklooi, bleek dat een reepje geheugen de oorzaak was. Zat een "laagje" stof op een van de IC's. Kan gebeuren, eventjes niet goed afgestofd. O-) .Dus reepje eruit gehaald, en weer opgestart. Geen probleem, althans, zo leek het.

Totdat ik Splinter Cell weer opstartte, Het intro, en het menu deden het, maar zodra het spel zelf laadde, bleef de PC gewoon hangen. Niet met een BSOD, maar gewoon terug naar windows, zwart schermpje links boven in beeld, en nergens op reageren.

Opnieuw opgestart en toen even weggelopen. Bleek dat toen ik terug kwam, dattie alweer hing, waarschijnlijk door de screensaver (ook 3D). Toen even verder geprobeerd, blijkt dat als ik een filmpje wil afspelen, dattie dan ook hangt.

Gewoon allerdaags werk, zoals internetten, en office werkt wel gewoon goed, en ook muziek afspelen gaat prima.

Waar kan dit aan liggen? Is het omdat ik nu ineens met 256 MB zit, en normaal met 512. Heeft de videokaart een tik gehad, of zou het toch wat softwarematig zijn. Ik weet het in ieder geval niet.

Spec's:

Windows XP Pro
AMD Duron 1 GHz
Club 3d NVidia 4200 TI 64 Mb
Normaal 512 MB, maar nu dus 256 MB ,PC2100 DDR Geheugen.
AOpen AK 77 Pro (A) MOBO
(volgens mij was dat het belangrijkste wel.)

Oja, ik heb ook nog de Cmos gecleared, geen effect)

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Verwijderd

zou goed kunnen dat je kaart ook om zeep is. Zou ook een driver probleem kunnen zijn. Misschien even met detonator destroyer alles eraf halen en nieuwe det's installeren. voor de zekerheid ook de 4 in 1's overnieuw. anders eerder status van windows xp herstellen en anders een ander videokaartje proberen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Is je videokaart overgeklokt? Probeer het anders eens op een wat lagere snelheid.
Anders zou ik het OS eens herinstalleren. Klinkt verdomd veel als een kapotte videokaart overigens... Die kun je ook even in een andere PC prakken (als je die tot je beschikking hebt) en dan kijken of die ook hangt op de filmpjes.

You can't have everything. Where would you put it?

• Friebo
Nou, snap er geen koekje meer van.
Kaart in een andere PC geprobeerd, Alles doet het gewoon.

Kaart weer terug, alle Drivers verwijderd, Standaard VGA Adapter ingesteld.
Nu werkten de filmpjes al wel weer, maar dan heel erg traag.

Toen weer de nieuwste detonators erop gezet, en mis was het weer. Ga dus nu windows XP er maar eens opnieuw opzetten.

Verwijderd

Misschien is je reepje 256 wel brak, je zou het kunnen testen met memtest86 aangezien het allemaal wel werkt in een andere pc.

• Friebo
Zodra ik de versnellingen uitschakel met dxdiag, doet het het weer wel. En als ik ze inschakel, krijg ik weer het zelfde. Heb DirectX al geupgrade.

Hoe lang duurt zo'n test ongeveer met memtest86?

Verwijderd

Friebo schreef op 08 May 2003 @ 18:51:
Zodra ik de versnellingen uitschakel met dxdiag, doet het het weer wel. En als ik ze inschakel, krijg ik weer het zelfde. Heb DirectX al geupgrade.

Hoe lang duurt zo'n test ongeveer met memtest86?
Voor de uitgebreide test ben je zon 4 a 5 uur kwijt en voor de normale zon 40 minuten.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Installer anders na memmtest ff WXP opnieuw (is als ut goed is zo gebeurd). En dan al je drivers (nieuwste detonaters enzo).

• Friebo
Master Tweaker schreef op 08 mei 2003 @ 18:58:
Installer anders na memmtest ff WXP opnieuw (is als ut goed is zo gebeurd). En dan al je drivers (nieuwste detonaters enzo).
Installeren is geen punt... Het backuppen wel :)

Maar dan ga ik nu dus ff Win Xp installeren. Memtest geeft geen fouten aan in de default test (1-7) dus ik neem aan dat er dan geen noemenswaardige fouten zijn.....

• Friebo
Nou, niks heeft geholpen, windows opnieuw installeren, 4-in-1 drivers erop. Alleen hardware versnelling (Direct draw, Direct 3D en AGP oppervalkate versnelling) uitzetten helpt nog, dan doet alles het wel.

Wie nog iets weet mag het zeggen....

[ Voor 3% gewijzigd door Friebo op 09-05-2003 21:00 ]

Verwijderd

Je zei dat je bios ging piepen... heb je al gekeken of alle settings nog goed staan? dus ook na die cmos clear weer alles ingesteld?

• Friebo
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 21:11:
Je zei dat je bios ging piepen... heb je al gekeken of alle settings nog goed staan? dus ook na die cmos clear weer alles ingesteld?
Daar heb ik eigelijk nooit iets veranderd, maar zal ff kijken.

Edit: Nee veranderd niets......

[ Voor 6% gewijzigd door Friebo op 09-05-2003 21:18 ]

• Friebo
Friebo schreef op 09 May 2003 @ 21:00:
Nou, niks heeft geholpen, windows opnieuw installeren, 4-in-1 drivers erop. Alleen hardware versnelling (Direct draw, Direct 3D en AGP oppervalkate versnelling) uitzetten helpt nog, dan doet alles het wel.

Wie nog iets weet mag het zeggen....
Ter informatie: Direct Draw kan wel aan staan.

Pagina: 1