ADSL werkt niet met splitter

Pagina: 1
Acties:

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb ADSL van Demon over ISDN.

Als ik mijn adsl-modem (Draytek Vigor 2600) met behulp van een koppelstuk aansluit op de buitenlijn (voor de NT1 kast) heb ik netjes internet. Vervang ik het koppelstuk door de (ISDN-)splitter dan heb ik geen internet.

In het forum kon ik hier niets over vinden en aangezien ik al 3 splitters van Demon heb geprobeerd en de modem bovendien goed lijkt te werken weet ik niet meer waar ik het probleem moet zoeken. Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt?

None

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Met het risico dat ik je onderschat... Ben je er absoluut zeker van dat je je modem op de ADSL-uitgang van de splitter hebt aangesloten? Want anders lijkt het me een uitermate vreemd probleem, het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat de splitters foutief gelabeled zijn, en dat het de POTS-varianten betreft, of iets dergelijks.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wat voor versie NT1 heb je??

Oudere NT1 kassies (S4 of ouder geloof ik) willen nog wel eens gezeik geven met ADSL.

Of een andere splitter proberen, van een ander merk.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wee wel bijna 100% zeker dat je de splitter verkeerd aasluit, heb ik ook gehad lol :+

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

en hoe heb je hem dan goed aangesloten YT-Croc ?

Vertel hem dat even.

eagle

• Y0ur1
  • Niet online
Brothar schreef op 07 mei 2003 @ 23:41:
en hoe heb je hem dan goed aangesloten YT-Croc ?

Vertel hem dat even.
ligt aan de splitter heh, maar ik d8 dus dat 'line' de telefoolijn was die binnen kwam en 'phone' naar de telefoon ging, en ik was er heilig van overtuigt dat dat goed was, maar het was dus andersom

[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 07-05-2003 23:45 ]

• DJSmiley
  • Nu online
Demon levert LEA splitters (tenminste, degene die ik heb)

3 aansluitingen: Line, Modem en Phone
http://www.leacom.fr/docs/Netherland.pdf

Op de LINE plug gaat je inkomende lijn, Modem = modem (duh) en Phone gaat naar je NT1

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Nu jullie er zo over beginnen lijkt het inderdaad zo te zijn dat ik de splitter verkeerd aangesloten te hebben. De splitter had 1 aansluiting aan de ene kant en 2 aan de andere. Ik heb dus netjes de inkomende lijn aan aan de ene kant geprikt en de adsl (bij het tekstje adsl) en daarnaast de kabel naar de NT1.

Blijkt inderdaad de inkomende lijn en de adsl-kabel aan dezelfde kant in de splitter te moeten. Bedankt dus voor deze eye-openen, want ook ik was er heilig van overtuigd dat ik het goed deed.

None

• DJSmiley
  • Nu online
reddevil001 schreef op 07 May 2003 @ 23:48:
Nu jullie er zo over beginnen lijkt het inderdaad zo te zijn dat ik de splitter verkeerd aangesloten te hebben. De splitter had 1 aansluiting aan de ene kant en 2 aan de andere. Ik heb dus netjes de inkomende lijn aan aan de ene kant geprikt en de adsl (bij het tekstje adsl) en daarnaast de kabel naar de NT1.

Blijkt inderdaad de inkomende lijn en de adsl-kabel aan dezelfde kant in de splitter te moeten. Bedankt dus voor deze eye-openen, want ook ik was er heilig van overtuigd dat ik het goed deed.
8)7 8)7

Ga je schamen :)

Snap ik ook waarom Demon zo kut bereikbaar is per foon, zijn alleen maar bezig met splitters opsturen :X :X

Anyway: probleem opgelost, en surf lekker verder!

• Y0ur1
  • Niet online
reddevil001 schreef op 07 mei 2003 @ 23:48:

Exact wat ik ook had gedaan, en was er ook heilig van overtuigt dat het goed zat *D

Verwijderd

die witte "bolletjes" zijn de nieuwe splitters geloof ik. ik vind ze niet zo handig als de witte rechthoekige alcatel splitters. die kun je namelijk open maken en de draadjes erin schroeven en dat kan soms erg handig zijn (als je geen rj11 stekkertjes meer hebt).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het wel mooie dingetjes hoor :). RJ11's wordt je mee dood gegooid in dat analoge pakket en bij het isdn pakket zit een klein blokje waarin je de draadjes vast kan schroeven en waarin je dan met een RJ11 stekkertje verder kan, dus da's geen probleem ;)).

Overigens zag ik dat ding twee weken geleden ook al eens en toen was dat ook een van de eerste gedachten "die gaan mensen 100% zeker weten verkeerd aansluiten" :P.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 08-05-2003 08:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Zelfs al snap je de termen op zo'n ding niet, als die het niet doet probeer je toch alle combinaties???? Ik zou echt alles proberen voordat ik zou roepen dat die het niet deed.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik denk dat je nog versteld zult staan hoeveel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is :X

Mensen zijn soms ook bang dat ze iets kapot maken zodra ze het anders aansluiten dan volgens het boekje (gedeeltelijk terecht natuurlijk)

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1