Toon posts:

Koeling van Ati 9500 Pro VGA kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej!

Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen een nVidia Ti4800SE of Ati 9500 pro
en ben wel redelijk overtuigd van de laatste mede door wat zoekwerk hier :)

Echter, wat mij opvalt is dat de Ati kaarten allemaal Reference Design hebben en
dat de koeling dus ook zwáár zuigt! In mijn opzicht dan... Bekijk dit eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com.tw/3d_graphic/image/winfast_a280_td_2.jpg

Die koeling ziet er gewoon degelijk uit, en werkt ook goed (heb de Ti4400 gehad!)

En dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/images/auto/img27562b.jpg

Das toch wel een verschil... ;)

Is er niet een kaart die, bijvoorbeeld net als de 9700 Pro, koelblokjes op de
geheugenchips heeft, en een fatsoenlijke, niet-standaard koeler op de core?

Want dit is op dit moment mijn grootste struikelblok, en neig nu toch richting die
Leadtek A280 kaart. Zelf een koeling op de kaart zetten zoals de Zalman HP80
begin ik niet aan. Het moet er dus van fabrieks-af-aan op zitten. Ik heb gezocht
met Google en GoT, heb wat reviews bekeken op Tom en op plaatjes gezocht met
Google, maar het is allemaal Ati Reference Design, en daar word ik niet vrolijk van.

Heeft iemand een Ati 9500 Pro based VGA kaart met fatsoenlijke koeling?

Alvast bedankt _/-\o_

Dit is dus geen nVidia vs Ati topic! Maak dat er aub ook niet van

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 23:28 . Reden: Plaatje van Ati toegevoegd ter vergelijking ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar hoezo vind je dit precies zo'n groot struikelblok? Heb je plannen om zwaar te gaan OC-en ofzo? Als dat niet zo is maakt het natuurlijk niet uit, die reference koeler is uiteraard ook meer dan voldoende om de kaart op de standaard clocksnelheid koel te houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, wil niet echt zwaar gaan OC-en, maar ik vind het zo'n lullig koelertje en krijg
dan een beetje een AMD (NOFI!!) hitte idee, en daar hou ik niet zo van... En ik
houd van een beetje degelijkheid, en dat straalt die Ati koeler niet echt uit... En
dan de ontbrekende blokjes op de geheugenchips... Vind het nu niet écht wat ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 23:30 . Reden: Lay-out ]

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:40
Tja als ik zo zie wat sommige tweakers voor elkaar krijgen met die Ati 9500 non Pro die ze weten te tweaken naar een 9700 .

Dan heb ik toch liever die 9500 Pro :P

Je kan het ook anders bekijken.
Waarom heeft die Geforce 4 zo'n koeling nodig en die ATI niet ??? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Yamy_Daffy op 07-05-2003 23:37 ]

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kijk eens naar de Tyan 9700 Pro. Das naar mijn weten de enige non-refrence 9700 Pro met (volgens Abbadon :P) erg goed uitgedachte koeling. Daarnaast zou die ook erg goed overklokken

Post bijna volledig van je overgenomen :P

edit: je wilt 9500 pro, foutje

EEN 9500 PRO is NIET te tweaken naar 9700, alleen de NON-Pro!

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 07-05-2003 23:34 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 18:30
Wat is nu het probleem. Je steekt de kaart in de kast en verders zie je de cooling toch nooit meer. Dus je weigert de Radeon te kopen omdat je de cooling niet mooi vind?! Dit is dus netzoiets als een auto niet kopen omdat de ventiel dopjes verkeerde kleur hebben }:O

Zolang de cooling goed presteerd is er toch niets aan de hand? De Radeon heeft gewoon niets meer nodig dat dat. De GF daar in tegen zal deze weldegelijk nodig hebben, anders is het foute boel. En geloof mij, je WILT de GF nieteens hebben want die 2 coolers tesamen produceren ongeveer even veel dba als een overvliegende NASA Spaceshuttle........ 8)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
ati zeker wel degelijk.... juist het degelijkste... gewoon nie moeilijk doen.. 1 fan 1 koelblok en niet zoals leadtek huge ass koelblok 2 fans , met stofhappers die zo vol zitten en de fans hun werk niet meer kunnen doen!!.. maar goed... Moraal: ATI koeling is degelijk en goed genoeg.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Yamy_Daffy schreef op 07 May 2003 @ 23:32:
Tja als ik zo zie wat sommige tweakers voor elkaar krijgen met die Ati 9500 Pro die ze weten te tweaken naar een 9700 Pro.

Dat was toch de 9500 non-pro naar 9700 (en evt overclocken naar Pro):?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Yamy_Daffy schreef op 07 mei 2003 @ 23:32:
weet je je kan het ook anders bekijken. Leadtek staat algemeen bekend over naar mijn mening absurte koeling. De normale Ti kaarten hebben soortgelijke koeling als die R300 based kaarten :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Yamy_Daffy schreef op 07 May 2003 @ 23:32:
Tja als ik zo zie wat sommige tweakers voor elkaar krijgen met die Ati 9500 Pro die ze weten te tweaken naar een 9700 .

De Pro versie kun je niet "upgraden"...

Ennum, Leadtek zet gewoon duidelijk een goeie koeling neer. nVidia heeft het
waarschijnlijk niet zó overkill nodig, maar ik vind het wel bijzonder netjes! Ik
houd, zoals ik al zei, wel van een beetje degelijkheid :)

Verwijderd

De Hercules 9500 Pro bezit de eigenschappen die je zoekt

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:40
Sorry mijn message is al aangepast :'(

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:36:
[...]

De Pro versie kun je niet "upgraden"...

Ennum, Leadtek zet gewoon duidelijk een goeie koeling neer. nVidia heeft het
waarschijnlijk niet zó overkill nodig, maar ik vind het wel bijzonder netjes! Ik
houd, zoals ik al zei, wel van een beetje degelijkheid :)
Feit is gewoon dat de koeling van Leadtek zwaar overkil is, die van de ATi is gewoon voldoende. Sterker nog; de koeler van de 9500/9500 PRO is identiek aan de koeler van de 9700 PRO. Je kan een 9500PRO dus gerust tot 320 mhz overklokken zonder last te krijgen van warmteproblemen, aangezien de heatsink op deze snelheid is berekent

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat nu wel heel snel :) Wat dus ook een struikelblok is, is het ontbreken van koeling
op de geheugenchips. Vind ik ook redelijk belangrijk aangezien die dingen bést warm willen
worden!

En ja, nog maar een keer, de degelijkheid vind ik op dit moment een beetje missen :(
Misschien mierenneukerij, maar ik baal van de koeling, anders had ik de kaart zo gekocht,
want van de performance ben ik nu wel overtuigd. dB's maken me niets uit btw :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:37:
De Hercules 9500 Pro bezit de eigenschappen die je zoekt
heatsinkjes op het geheugen jah, maar die koeler die erop zit vindt ik echt zwaar triest. Daarnaast las ik dernet nog ergens dat de Club3d hoger kwam (ging alleen over de 9800, weet niets over de 9500 pro versie)

maar als de TS idd het geld over heeft voor deze kaart, dan zou je inderdaad een Hercules kunnen overwegen, maar overdreven in mijn ogen

Sorry hoor, maar die "degelijkheid" slaat echt nergens op. Die koeler is gewoon goed simpel! Dat het blok van die leadtek groter is, SO WHAT??

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 07-05-2003 23:41 ]

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

wil je een webcam onder je videokaart hangen?
Ik bedole het maakt toch niet zoveel uit hoe hij eruit ziet, als ie maar goed presteerd, hij zit toch achter een kast deur. 10 sec vind je het cool zo'n vette koeling, maar als je s'nachts es wilt gaan slapen met je pc aan heb je er weer flink de balen van!

Je koopt toch ook liever een auto met een 1,4 motor die 225 gaat dan een 2.0 die 180 gaat?

systeem specs

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

En hoe zit het dan met die 50 FPS minder, alleen maar vanwege de koeling 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt ook niet zoveel uit, maar het raakt een beetje offtopic...

Wat ik dus zoek is een Ati 9500 Pro kaart met andere koeler dan normaal en heatsinks
op de memory chips. Dat vind ik gewoon belangrijk, en ik kan begrijpen dat jullie
het onzin vinden, en die mening respecteer ik ook, maar ik heb er niet zoveel aan...

Ik zoek dus een Ati 9500 Pro kaart met Memory Heatsinks en Non-standard cooling

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/giabyte.jpg
is dit niet iets :?

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Houston3

ole

je kan toch ook gewoon zelf de koeling vervangen ? zet er een zalman op en mod er een fan tegenaan ofzo, we zijn toch niet voor niets ner....tweakers :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dat wil ie dus niet, staat in de openingspost :P

• Pollewob
  • Niet online
Idd mensen, weer even ontopic. _Brake_ geeft zijn keuze en redenen duidelijk weer, dus daar zal hij zelf wel over nagedacht hebben :)

Het lijkt mij trouwens dat er van alle R9500pro kaarten wel een behoorlijk aantal reviews te vinden zijn (met Google gaat dat heel eenvoudig). Daarin staan ook plaatjes van de kaart, misschien kan je er zo 1 vinden die aan je wensen voldoet :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel! Zoiets zoek ik inderdaad! Ik zal ff wat meer foto's zoeken :)

dual-zip is op de goede weg :)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
kijk de ATI's worden gewoon niet zo heet dus een koeling die jij wil is gewoon niet nodig.
er zijn wel modellen (zoals van hercules en Tyan) die uitgebreidere koeling hebben, maar dat blijkt in reviews niet/nauwelijks te helpen bij overklokken. en als het DAAR al niet bij helpt maar het ook voor normaal gebruik geen zier uit! :?
en je garantie hou je ook wel met een reference design-koeler hoor als je daar bamg voor bent oid...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 07 May 2003 @ 23:54:
Idd mensen, weer even ontopic. _Brake_ geeft zijn keuze en redenen duidelijk weer, dus daar zal hij zelf wel over nagedacht hebben :)

Het lijkt mij trouwens dat er van alle R9500pro kaarten wel een behoorlijk aantal reviews te vinden zijn (met Google gaat dat heel eenvoudig). Daarin staan ook plaatjes van de kaart, misschien kan je er zo 1 vinden die aan je wensen voldoet :)
Geloof me, heb heel veel reviews bekeken puur op plaatjes, omdat ik van de
performance tóch al overtuigd was... Allemaal Reference Design :( Ook met
Google gezocht op plaatjes, en jawel... :X

Edit

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/graphic/20021104/images/hercules1.jpg

Zoiets dus, jammer dat het een 9700 Pro is, maar in die richting!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 23:57 . Reden: Plaatje ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is een Gigabyte Maya II ofzoiets, heb m ook wel eens bij de computerland in Haarlem zien liggen, maar ik kan me herrineren dat de 9500 GEEN memory heatsinks had :/

voor alle duidelijkheid, dit was dus een 9700 (Pro)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tyan 9700 Pro:
Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/products/assets/images/g9700pro_w300.gif
Afbeeldingslocatie: http://inquirerinside.com/images/articles/tacky.jpg

Maken ze ook een 9500 Pro ?

Toch zou ik je willen vragen; wat heb je tegen het Reference Design en de daarbij behorende koeler :? :? :? Die hercules koelt dus echt niet beter hoor

[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 08-05-2003 00:00 ]

• Puppetmaster
  • Nu online
koop anders een club-3D voor weinig en zet daar zo'n lekkere grote Zalman koeler op (25 euro). en niet passief koelen natuurlijk, gewoon een 80mm delta erbij!
ziet er super stoer uit EN koelt als een beer!!!
en als echte tweaker vind je het vast niet erg om een beetje te knutselen aan je GFX kaart, toch? ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Pollewob
  • Niet online
Lees nou eens het topic voordat je wat post. Die Zalman koeler is voor de starter GEEN optie :)

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 07 mei 2003 @ 23:56:
Het is een Gigabyte Maya II ofzoiets, heb m ook wel eens bij de computerland in Haarlem zien liggen, maar ik kan me herrineren dat de 9500 GEEN memory heatsinks had :/

voor alle duidelijkheid, dit was dus een 9700 (Pro)
:( Helaas, maar wel in de goede richting dus...
dual-zip schreef op 07 mei 2003 @ 23:58:
Tyan 9700 Pro:
[afbeelding]
[afbeelding]

Maken ze ook een 9500 Pro ?
Het wordt steeds beter!

Kan trouwens geen afbeelding vinden van die Hercules??

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/images/auto/img37432b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/images/auto/img37436b.jpg

Was nogal een zoektocht :X

Maar wees nou eens eerlijk. Ik denk dat die ATi reference koeler beter koelt dan dit lullige ventilatortje :X

volgens een review (frans :X ) krijgen ze 'm max op 311/310. Niet echt denderend dus :(

http://www.clubic.com/ar/1874-2.html

[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 08-05-2003 00:09 ]

Verwijderd

ik weet niet waarom we hele tijd lopen te praten over de koeling want: ik denk ten eerste dat ati hun kaarten wel testen of hij wel stabiel draait met die koeling wat er op zit anders zouden ze het niet zo verkopen en ten 2e ik vind die van ati wel prettiger om dat hij stiller is dan die geforce met een gigantische koeling wat ook wel absurd is bovendien ook nog veel lawaai maakt. maar ook al zit er geen groot koeling op de ati kaart kan je toch veel mhz's uit persen. je moet het maar vergelijken met een geforce fx 5600 ultra met een ati radeon 9700 qua koeling. Die geforcefx koeling is gewoon teveel voor een videokaart voor een kleine performance en als je kijkt naar de ati 9700 pro waar overgens de zelfde koeling is gebruikt op het 9500 pro gewoon weg loopt van de geforce fx met een minder geluid productie.Ik weet ook wel dat ati 9700pro ook wel een totale andere chip is maar daar gaat het niet om. gewoon na gaan met de koeling verschil.

Verwijderd

_Brake_

Wat lul jij nou , die ati kaarten hebben gewoon minder koeling nodig om lekker koel te blijven. En met een standard koelingblokje (jaja ) kan je een ati een flink stuk opfokken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 08:08 ]

• Puppetmaster
  • Nu online
Pollewob schreef op 07 mei 2003 @ 23:59:
Lees nou eens het topic voordat je wat post. Die Zalman koeler is voor de starter GEEN optie :)
okee maar Saphire levert de 9700pro wel af-fabriek MET zalman koeler... :+ (wel een speciaal model dachtik)
hoef je alleen een sys-fan bij te zetten voor wat extra airflow ;)

edit: plaatje

http://www.sapphiretech.com/images/redchrome.jpg

is wat klein maar konniet snel wat groters vinden

[ Voor 20% gewijzigd door Puppetmaster op 08-05-2003 00:59 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 00:11:
Wat lul jij nou , die ati kaarten hebben gewoon minder koeling nodig om lekker koel te blijven. En met een standard koelingblokje (jaja ) kan je een ati een flink stuk opfokken :)

Wat ik bedoel is dat ati koeler's helemaal niet zuigen. Maar eerder die van nvidia :) net als die van mij zuigt ook eerlijk gezegt die fan komt boven mij voeding uit.

Verwijderd

Dit is echt de allerdomste reden die ik ook gehoord hem om een kaart al dan niet te kopen.... heatsinks op de RAM chips.... ROFL

zelfs al ZOU je OCen (wat je al zegt niet te gaan doen), dan helpen heatsinks op de RAM chips net zoveel als een spoiler op een 2CV.... niets dus. Net als dat heatspreaders op DIMMs niet helpen, en een fan op een northbridge ook niets tot nauwelijks helpt boven een normaal groot koelblok. Het feit dat je niet erg ver wilt OCen maakt het alleen nog dommer... (ik zou nog misschien begrijpen dat je de fout maakt te denken dat heatsinks op RAM chips helpen).

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

http://www.tweaktown.com/....php?dType=review&dId=470

[ Voor 13% gewijzigd door Zer0 op 08-05-2003 15:36 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

En hoe is deze dan
Afbeeldingslocatie: http://www.fic.com.tw/product/vga/images/a95p_side.jpg
hij kost 200,50 euro
meer info : http://www.fic.com.tw/pro...graphics.aspx?model_id=17

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nou, het is dus duidelijk dat alle Radeon 9500 Pro's standaard koeling hebben, behalve Hercules en Gigabyte die iets afwijkende koeling gebruiken. Dus geen 9500 Pro voor de topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
mpmad schreef op 11 May 2003 @ 14:03:
Nou, het is dus duidelijk dat alle Radeon 9500 Pro's standaard koeling hebben, behalve Hercules en Gigabyte die iets afwijkende koeling gebruiken. Dus geen 9500 Pro voor de topicstarter
Toch wel! Ik ga denk ik voor die Hercules...

Ik vind dat jullie een beetje aan het zeiken zijn over die koeling en alles. Ik vraag
helemaal niet of die Reference koeler goed genoeg is... Ik wil gewoon een kaart
zonder die standaard koeler en met heatsinks op de RAM blokjes, is dat nou teveel
gevraagd hier??? Ik vind de replies echt jammer en behoorlijk offtopic, en het
aantal replies dat geplaatst in zonder de openings-post behoorlijk te lezen is ook
al niet meer op 1 hand te tellen... :(

• Scatman_II
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Van jouw redenatie klopt geen hol he :)

Jij neemt dus aan dat als de koeler kleiner is de kaart meer hiite produceert ofzo :? [kon ik opmaken uit een van je posts...]
Dan kun jij het hele verhaal van de Geforce FX gaan doorlezen, kom je d'r snel genoeg achter dat een mega coolblok alleen maar lawaai betekent :) [en dus blijkbaar een loeihete GPU...]

Die kleine cooler produceert blijkbaar genoeg airflow om dat ding zelfs op Radeon 9700 PRO snelheden cool te houden, met 1 fan, in plaats van 2 kleine herriemakende fans op dat alternatief van je...

[edit]
Of begrijp ik je nou helemaal verkeerd en wil je die kaart niet alleen zien maar ook flink horen :?

[ Voor 15% gewijzigd door Scatman_II op 11-05-2003 14:49 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Jezus...

Mag je mij die post aanwijzen. En heb je de openingspost gelezen? Geluid maakt me niet uit!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

www.triathlete.nl

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Waarom koop je niet een standaard 9500 pro, en ga je zelf naar je plaatselijke PC boer, en haal je daar voor een paar pieken en paar Ram koelers en eventueel een andere koeler. Dan kan je zelf precies maken wat je leuk lijkt.... Alhoewel het me allemaal een beetje onzinnig lijkt.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Verwijderd

Topicstarter
Punish schreef op 11 May 2003 @ 22:03:
Waarom koop je niet een standaard 9500 pro, en ga je zelf naar je plaatselijke PC boer, en haal je daar voor een paar pieken en paar Ram koelers en eventueel een andere koeler. Dan kan je zelf precies maken wat je leuk lijkt.... Alhoewel het me allemaal een beetje onzinnig lijkt.
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:23:
Is er niet een kaart die, bijvoorbeeld net als de 9700 Pro, koelblokjes op de
geheugenchips heeft, en een fatsoenlijke, niet-standaard koeler op de core?

Want dit is op dit moment mijn grootste struikelblok, en neig nu toch richting die
Leadtek A280 kaart. Zelf een koeling op de kaart zetten zoals de Zalman HP80
begin ik niet aan. Het moet er dus van fabrieks-af-aan op zitten.
Mag ik vragen of je de openingspost hebt gelezen en welke zin je daar niet uit
snapt? Ik ga dus NIET zelf aan hardware kloten! Misschien dat je het zo begrijpt...

Die Tyan komt idd ook goed uit de reviews! Maar hoe zit het met de 2D filters
van deze kaart? Is helaas niet zo heel vaak getest, had al gezocht... :)

Verwijderd

de hercules 9500 pro heef thet zelfde design (qua cooling ) als de 9700pro van hierboven.
of zo stond het toch op de doos (ik heb de connect 3d gekocht , veel goedkoper)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 00:15:
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 00:11:

Wat ik bedoel is dat ati koeler's helemaal niet zuigen. Maar eerder die van nvidia :) net als die van mij zuigt ook eerlijk gezegt die fan komt boven mij voeding uit.
Was niet tegen jou bedoeld , maar tegen de topic starter. Ik heb het berichtje nou ff aangepast. De topic starter is er geloof ik nou uit , wat hij gaat nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Hercules Ati 9500 Pro gekocht, en hij bevalt uitstekend :)

Nog een klein vraagje, de koeler die op de GPU is, is een soort van kleine BlueOrb.
Is het aan te raden er een gewone (owow, nu praat ik mn eigen openingspost
behoorlijk tegen :X) Tt BlueOrb op te doen met Artic Silver III ertussen?

En ik game nog steeds met 60 Hz, hoe overrule je dat? Zou met dat Ati Control
Panel moeten kunnen, heb er nog echter niets gevonden... :(

• Pollewob
  • Niet online
Als je toch je koeling gaat aanpassen kan je net zo goed een beel betere en stillere erop bouwen ipv zo'n Blue Orb :)

Over koeling van VGA kaarten is btw best wel wat te vinden met de GoT-search.
Pagina: 1