Toon posts:

Oude scsi card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een 2 hands scsi kaartje op de kop getikt (samen met een Onstream 30 GB scsi tapestreamer), maar kan nergens op het net drivers vinden die er ook maar iets lijken :(
Het is een Adaptec AHA-150x/1510/152x/aic-6x60 en hij is gemaakt in opdracht voor compaq.
Als iemand weet waar ik voor dit kaartje drivers kan vinden houd ik me aanbevolen.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wordt ie niet automatisch herkent? Voor drivers kun je trouwens bij de fabrikant kijken. www.adaptec.com of www.compaq.nl of je kan op www.driverguide.com kijken.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

sus

is druk :+

Je kna het ook proberen op
www.windrivers.com

Verwijderd

Topicstarter
hmz ben al op al die pages geweest maar negens kan ik ook maar iets van drivers vinden.
Hij herkent het fcc nummer wel maar daar houd het ok mee op.
Het vreemde is dat windows hem wel herkent in de device manager maar als ik de kaart wil starten(wat op zich al vreemd is dat dit niet vanzelf gebeurd) begint te zeuren dat ie niet de goeie drivers heeft.

Verwijderd

Volgensmij heb jij dan een ISA SCSI kaart.
De drivers moeten gewoon op de site van Adaptec te vinden zijn.

Of het is dezewww.adaptec.com/support/overview/aha1510.html#drivers
Of je moet ff hier kijken
www.adaptec.com/support/files/drivers.html

Let op meestal is een bepaalde driver geschikt voor een hele range van kaarten.

Verwijderd

K heb de zelfde kaart (een rot ding :r ) en k had het zelfde probleem. De drivers staan of de site van Adaptec. Je moet die van de 150x familie hebben, deze zijn tevinden onder het kopje ISA. Bij mij pakt ie alleen als ie op IRQ 9 staat. Dit moet je met een jumpertje instellen, want doe je het in winhoos zelf, wordt ie onstabiel. |:(

Maar zo als k al zei, het is en blijft een rot kaart! :'(

Suc6 er mee. >:)

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
is hij wel geschikt voor cdspeler + brander?
ik heb er namelijk ook een gehad en wil hem daarvoor gebruiken.
wat is het verschil tussen isa en pci (kwa processorbelasting) voor een scsikaartje?

Verwijderd

ok, correct me if I'm wrong maar volgens mij is de processorbelasting bij een PCI kaart iets minder dan bij een ISA kaart en wat het grote verschil is, is natuurlijk de doorvoersnelheid van de ISA bus die stukken lager ligt dan van de PCI.

Hoewel je je daar bij CD/R niet erg veel zorgen om hoeft te maken want die doorvoersnelheden liggen toch niet zo hoog. Anders wordt het bijvoorbeeld bij een RAID array of kaarten die megaveel datadoorvoer hebben zoals GPU's maar die zijn toch allemaal AGP tegenwoordig :)

Verwijderd

CD-R + CD-ROM gaat op die kaart. Het loopt bij mij. :) M'n cd-r zit op kanaal 4, cd-rom op 2 en die kaart zelf op 7.

Maar zoals k al eerder vandaag zei, het is en blijft een rot kaart! :r

Verwijderd

Topicstarter
Dat scsi kaartje hoeft alleen nog maar een onstream 30 gb tapestreamer trekken die heb ik namelijk samen gekocht voor het leuke bedrag van FL 150,-. :).
Maar dan moet ik dat #@$5! ding wel aan de gang zwengelen.:?

Verwijderd

Topicstarter
hmz ik kom er nog niet uit der zit maar een jumper op "isa on/eisa off en t lijkt me dat die moet blijven zitten.
Ik ben op scsi gebied een complete newbie:o
maar kep het gevoel dat er ook een spaningsslofje opzot.
Is het mogelijk dat hij externe voeding nodig heeft.
Verder zit er een wazige jumpswitch op 8 voudig die allemaal op "on" staan.:?

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Bij die drivers zit ook een setup proggie in DOS waarmee je de kaart kunt instellen (irq/adress etc) leg wel vast in je Bios dat de pc deze irq reserveert voor de isa kaart.

Verder is het belangrijk dat je de kaart en de streamer termineert.

Bij mij 1542 dacht ik kan ik tijdens het opstarten met ctrl A het scsi bios inzien en veranderen. Komt na de post in beeld. Wellicht dat ie bij jou op hidden staat, probeer daarom eens een paar maal op ctrl-a te drukken bij het opstarten
Pagina: 1