[Grand Prix 4] Frame Rate maximaal 11

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Hallo

Een vriend van mij heeft vrij recent een computer aangeschaft en deze draait perfect [ specs onderaan ] nou wilde hij een F1 race game dus had ik hem mijn GP4 geleend. Als we dan een free practice doen gaat alles zeer vloeiend en hebben we geen problemen, echter zodra wij een race gaan doen ( meerdere auto's) gaat het gehele spel heel traag het schokt niet maar al rij je met 250km/h het lijkt als of je over het circuit wandelt. Na een kijkje bij de options blijkt dat hij als maximum framerate voor zijn 3D kaart met laagste Graphics instelling 11 heeft gekozen kiezen wij de hoogste dan behaalt hij met het kaliberen van de setting een frame rate van 9. Wij hebben de readme gelezen en hier in worden de ondersteunde kaarten die ook getest zijn vermeld hier staat de Radeon 8500 wel bij maar zijn Radeon 9700 Pro niet. Echter de buurman speelt het spel op een langzamere computer met een Radeon 9600 en daar loopt het wel goed. Ook hebben wij de AGP naar 4x gezet en het geheugen naar 166mhz (draait nu op 200Mhz [DDR] ) Ook dit mocht niet baten.

Oplossingen zijn zeer welkom :P

Spec's

Intel Pentium 4 2.53ghz 533 Mhz
2x Kingston 256mb DDR PC3200 400Mhz
2x Western Digital 80.0 GB 7200rpm 8mb Cache
mobo : Asus P4S8XSATA ( Lan/DDR400/ )
Pioneer DVD-Rom
Sony DRU500a DVD+R(W)
Case : Termaltake Xaser ][ 5000Plus Black Steel Medium

Verwijderd

en al andere Catalyst drivers geprobeert voor je videokaart?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39
Ook hier: ga naar je geluidsinstellingen, en selecteer 2d accelerating. Als dit niet wil, schakel geluid van andere auto's uit.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

andere progjes die lopen uitzetten( AntiVirus) en geluid andere auto's is juist leuk en niet nodig om uit te zetten( althans bij mij niet), je kan beter de graphics handmatig instellen en kiezen voor wat minder intensief gebruik bijv: gebouwen om je heen.

En haal de vinkjes bijn graphics weg en laat ze staan bij Tv overlays en Mirrors.

Geluid op 2d is voldoende en kijk eens ff op de site van http://gp4.alphaf1.com/ daar moeten vast wel oplossingen te vinden zijn.

PS...mijn systeempje draait dus op 28 frames

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 15-05-2003 08:50 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 22:59
Ik ben bang dat het toch een Radeon probleem is, want zelfs met mijn 9800pro heb ik problemen. Zelfde als hierboven beschreven: als je alleen op de baan bent een PO van nog geen 30%, zodra je een race rijdt wordt dit 120-130% bij de startopstelling, en boven de 200% als de wagens gaan rijden.

Ik had hiervoor (bij verder gelijke configuratie) een GF4 4200, deze had dit probleem niet. Het is dus wel degelijk een vid-probleem. Heb overigens wel getest met andere geluidsinstellingen (w.o. alles uit), maar geen merkbare verbetering.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel