Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]Aluminium frontje voor Audigy Drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou voor in m'n Lian-Li PC75 die plastic voorkant willen vervangen door een aluminium frontje.
Had dit reeds voorgelegd aan de lokale pc-boer toen ik em ging ophalen en die dacht dat het aluminium misschien voor storing zou kunnen zorgen tussen de verschillende aansluitingen.
Weet iemand of dit zou kunnen kloppen? En in plastic laten namaken gewoon om die golfjes op het front kwijt te zijn vind ik ook weer wat overdreven...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gaat wel goed, volgens mij hebben ze bij Alternate wel frontjes, al weet ik niet of ze er voor de Audigy zijn, maar als je zelf iets maakt en zelf ff zorgt dat je de achterkant afdekt met kunststof kan er weinig misgaan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Ja. zelf frontje maken en er een heel dun kunststof matje of weet ik veel wat ertussen steken. dan gaat het wel denk ik. >:)

Verwijderd

Dit is hier volgens mij al een paar keer langs gekomen... Voor zover ik weet zijn er geen standaard alu frontjes te koop. Maar omdat we hier in het Casemodding forum zitten lijkt het misschien niet eens zo'n gek idee om zelf aan de slag te gaan...
Van zo'n ongebruikte lian-li frontplate kan je volgens mij best wel een mooi frontje maken voor je Audigy. Een andere optie is om je huidige frontje te spuiten in zilver, maar ik vind dat er zelf vaak niet zo strak uit zien... Suc6!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:15:
toen ik em ging ophalen en die dacht dat het aluminium misschien voor storing zou kunnen zorgen tussen de verschillende aansluitingen.
zijn er dan frontjes voor want ik heb ook een audigy platinum :Y) en wou graag een alu frontje er voor |:( .

(dit geeft geen storing omdat het niet magnetisch is, als het al storing zou geven dan zou dit toch ook fout gaan bij een pci bracket dit is ook van metaal O-) )

het moeilijke van het maken van een frontje voor dat ding is dat de aansluitingen op 2 verschillende hoogtes zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:25:
Dit is hier volgens mij al een paar keer langs gekomen... Voor zover ik weet zijn er geen standaard alu frontjes te koop. Maar omdat we hier in het Casemodding forum zitten lijkt het misschien niet eens zo'n gek idee om zelf aan de slag te gaan...
Van zo'n ongebruikte lian-li frontplate kan je volgens mij best wel een mooi frontje maken voor je Audigy. Een andere optie is om je huidige frontje te spuiten in zilver, maar ik vind dat er zelf vaak niet zo strak uit zien... Suc6!
Nee, niet echt want de firewire-poort en nog 2 andere maar op die hun naam kan ik zo niet komen zitten een halve centimeter ongeveer dieper dus gewoon frontje modden lukt niet echt maar ik zou 1 laten maken in een metaalbedrijf met een CNC-machine ofzo... btw als ik er ook nog eens een kunststof moet achtersteken zouden de aansluitingen dus beetje dieper zitten :/ Hmmmz... zal er nog eens moeten over nadenken.

Callandor: toen ik m'n bak ging ophalen ;) Moest ik het frontje al hebben zou dit betekenen dat er geen probleem zou zijn want dan zouden er geen gemaakt worden, snap je'm... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 00:15 ]

Verwijderd

Weet je wat je doet. Je gaat naar een gemiddelde bouwmarkt, en haalt een lap plankbekleding (soort zijl met plakband op de achterkant, heb je tegenwoordig ook in alu-kleur). Je haalt je frontje zoals die nu is eraf, maakt een malletje, en snijd het met een stanleymes uit het zijltje, en plakt hem erop. Klaar ben je

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 22:56

Blaz0r

:)

je zou ook een alu klepje kunnen maken en de audigy drive iets naar achter plaatsen en eventueel een paar gaatjes waarlangs de snoeren naar buiten kunnen. Dat lijkt me makkelijker dan een complete mal.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

IK ben bezig met namaken uit plexiglas, het wordt niet kei mooi, maar ik zal binnenkort de foto's posten, voordeel van plexi boven het frontje zelf: geleidt de connecters niet. :)

T60P Widescreen

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:26:
[...]

zijn er dan frontjes voor want ik heb ook een audigy platinum :Y) en wou graag een alu frontje er voor |:( .

(dit geeft geen storing omdat het niet magnetisch is, als het al storing zou geven dan zou dit toch ook fout gaan bij een pci bracket dit is ook van metaal O-) )

het moeilijke van het maken van een frontje voor dat ding is dat de aansluitingen op 2 verschillende hoogtes zitten.
Het gaat niet om magnetisme, het gaat om geleiding..

Verwijderd

nja ik denkt dat het vrij weinig zal uitmaken, de buitenkant is toch meestal ground, alles zit dus toch al eigenlijk met elkaar verbonden (kast, connectors ect.)

Verwijderd

insan1ty schreef op 08 mei 2003 @ 02:01:
[...]

Het gaat niet om magnetisme, het gaat om geleiding..
dan gebeurt er helemaal al niks,
zie pci kaartje al die aan sluitingen zitten tegen het plaatje aan zoals hierboven gezegt word dit is waarschijnlijk de aarde

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Niet steeds vergelijken met PCI, daar zit echt niet alles tegen elkaar hoor!
Of er zit ruimte tussen, of kunststof of gewoon een onderbroken baan op de PCB, maar daar zit echt geen kortsluiting in hoor...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

nee dat bedoel ik niet man het bracket zelf(jeweet wel dat metale plaatje wat je ziet aan de achterkant van pc)

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Kijk hier eens, is dit wat?
Ik ga dit zelf ook doen, en het moet te doen zijn zonder storen, en zonder teveel moeite.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Topicstarter
XyonN schreef op 08 May 2003 @ 17:45:
Kijk hier eens, is dit wat?
Ik ga dit zelf ook doen, en het moet te doen zijn zonder storen, en zonder teveel moeite.
Dat is inderdaad wat ik wil maar wat me niet zo mooi lijkt is dat de midi, firewire en optical-poorten wat dieper liggen dus dan zou je die zijkantjes ook moeten meeverven ofzo, lijkt me simpeler om het te laten maken uit een volledig blok aluminium ofzow (ben zelf niet echt handig maar weet wel hoe het er moet komen uitzien ;) ) Audigy-logo en al die namen van die aansluitingen moeten er ook op komen te staan want anders stop ik toch alles steeds verkeerd :( Zat ff te denken van er gewoon een frontje voor te kleven kinda maar dat zou ook nergens op lijken...
Pagina: 1