Toon posts:

Asus A7N8X de Luxe en DDR geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen wie kan mij helpen???

Ik overweeg een nieuwe PC met een Asus A7N8X de Luxe Mobo met Athlon XP 2800+ Barton.
Als geheugen kan ik kiezen uit 2 x 512 MB DDRam PC 3200 400 of 2 x 512 MB DDRam PC 2700 333.

Is het PC 3200 geheugen nu werkelijk beter op dit mobo met XP 2800+ Barton? of moet ik toch kiezen voor het PC 2700 333 geheugen

Jullie hulp en deskundig advies wordt zeer op prijs gesteld.

Evert Mulder

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

In feite voldoet 333 nog aan de hedendaagse eisen, ga je echter in de toekomst kijken dan is 400 misschien aantrekkelijk. Maar de keuze is aan jou. Ik ga ervan uit dat er ook een financieel verschil tussen deze 2 zit.
Is een beetje een basic vraag imho :)

Edit >> Welkom @ GoT

[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 07-05-2003 23:05 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Als je het geld er voor over hebt zou ik gewoon voor PC3200 gaan en vervolgens je geheugen op syns/100% met je FSB. Door het PC3200 geheugen kan je de FSB een aardig eind opvoeren. terwijl je anders op 333Mhz beperking van je geheugen kan stuiten.

Rampen bak 2004

Verwijderd

het gaat vooral om het merk en de latencies. ik heb zelf PC3200 van samsung en die is CL3 als ik em op PC2700 laat draaien met CL2.5 dan haal ik betere scores in sisoft sandra.
Dus latencies kunnen net zo belanrijk zijn als snelheid

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Kijk eens aan .. Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) B) Dit forum is dus voorzien van de FAQ en de searchfunctie, waarvan van jou wordt verwacht deze eerst door te nemen eer je een topic opent. Op de Technische PMG FAQ kun je onderaan een interessant artikel vinden over nForce2 en geheugen. Daarin staat duidelijk dat synchroon draaien het snelste is. Dus neem PC2700 icm de Barton :Y)

Maar .. wanneer je de CPU wilt gaan overclocken, dan ben je min of meer noodgedwongen om het geheugen mee te nemen (immers, in sync draaien is het beste), dan zul je ook overclockruimte moeten hebben wat betreft het geheugen. Dan ben je logischerwijs beter af met PC3200, omdat je dan 100% zekerheid hebt dat deze makkelijk meekan van FSB@333 naar een hogere OC snelheid :)

Maargoed, het gaat hier om basiskennis, FAQ en eventueel een kijkje in het nForce2 topic en de Barton overclock topic in Die-Hard Overclocking & Cooling B)

/overbodig

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 07-05-2003 23:12 . Reden: typo galore ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

PC3200 is op dit moment nergens voor nodig, maar met het oog op de toekomst (cpu upgrade, of OCen) kan het weer wel goed zijn. Dit is een keus die je zelf moet maken, is ook veel info over te vinden ;). Zodoende dicht.

/basic

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.