Toon posts:

Mobo opgeblazen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik had nog een zooitje procs liggen, PIII s370.
Deze wilde ik testen om te verkopen, maar daar ik geen los s370 mobo heb liggen, heb ik daar mijn geliefde dual proc pc voor gebruikt.
Bij 1 proc (waar de pc niet mee op wilde starten) meende ik even iets te horen, maar dat weet ik niet zeker, daar ik muziek op had staan.
Nu wil sinds die proc mijn pc met geen enkele proc meer opstarten.... Er was geen brandlucht, flits of iets dergelijks, helemaal niets verder.
Alles draait, ik krijg alleen geen beeld meer, zelf de 5sec. power shutdown en dergelijke doen het allemaal. Mijn pc speakers geeft geen piepjes, ook niet als ik mijn geheugen eruit heb liggen. PCI videokaart geprobeerd, ook niks... Volgens mij heb ik echt alles gehad... Het is nu zelfs zover dat ik de hele zooi maar uit me kast geschroeft heb en nu aan het *droogtesten* ben, maar ik krijg het niet meer aan de gang. Kan het nu echt zijn dat die ene kloteproc mijn hele pc om zeep heeft geholpen??? Wie heeft er nog een mogelijkheid waar ik mijn pc misschien nog mee kan reanimeren...??

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat voor proc -Voltage ???-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wij missen wel erg veel essentiële informatie .. Er zijn zoveel PIII S370 varianten en er bestaan wel meer "dual proc pc" configuraties.

Dus: waar zijn de specs..?? B)

Verwijderd

Topicstarter
Normaal 2x PIII 800 s370 1,7v
De procs welke ik aan testen was was waren 733Mhz 1,65 en 1,7V

Mijn moederbord is een Epox D3VA Dual s370 waarop het voltage automatisch geregeld wordt.

http://www.epox.nl/manuals/mu-d3va0011.pdf

• under-world

under-world

ooh-la dots

oei, ik dacht dat verschillende voltages niet okay is op een dual bordje...

Heb je al een biosreset geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ow, sorry, niet duidelijk geweest, niet tegelijk getest die procs... Omstebeurt op 1 socket getest met de andere socket leeg...

Biosreset geprobeerd... batterij dr uit gehaald, clear cmos jumper gebruikt... Helemaal niets...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 23:07 . Reden: Typo ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

Heb je de Procs getest in socket 1 ???

/edit

Check ook efffe in goed licht de procs en printplaat effe op -verdachte- bruine vlekjes of iets dergelijks...

[ Voor 62% gewijzigd door under-world op 07-05-2003 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja

• under-world

under-world

ooh-la dots

Heb op intelsite Voltagespecs gecheckt lijkt me niet het probleem ale je er per keer maar 1 gehad hebt....

Verwijderd

Topicstarter
Alles al 3x gechecked op bruine vlekjes, en dergelijke, zelfs al mijn condensatoren of er niet toevallig 1tje bolstaat ofzo... helemaal niets te vinden...

Verwijderd

Heb je de cpu's ook op een ander moederbord geprobeerd? En werken ze dan wel?

Als ze het op andere mobo's wel doen, lijkt het me vrij duidelijk...
Je moederbord is denk ik "overleden", als je door zelfs bios te resetten (en BIOS updaten) nog steeds geen beeld krijgt....

-->mijn mening hoor<--

succes verder!!!

Verwijderd

Topicstarter
heb helaas geen andere mobo :(

Dankjuh :S

• under-world

under-world

ooh-la dots

Als je zeker weet dat je geen fout hebt gemaakt met de primary socket lijkt het me raar dat het mobo dood is . Aangezien je niks buiten de specs hebt gedaan....

Anyway veel sterkte ermee !

[ Voor 10% gewijzigd door under-world op 07-05-2003 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij vind het ook raar dat een proc dit heeft veroorzaakt...

Thnks voor hulp...
Pagina: 1