2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Anders is het inderdaad het mobo
Een bios vervangen? Nee man, alleen als je hem fout geflashed hebt, maar dat is hier echt niet het geval. Gewoon ff mem veranderen en anders met ander mobo. Heel misschien is het de CPU, maar doe die als laatste.
Luck met de fam
Verwijderd
Verwijderd
(kortom, krijg je alleen geen beeld, of wordt er niet doorgestart?)
Ik zou iig even proberen met zo min mogelijk, dus alleen cpu, mem en vga proberen te starten en als het mogelijk is proberen of die onderdelen wel werken in een ander systeem.
Suc6!
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Verwijderd
- geheugen
- VGA kaart
- processor
Je vertelt verder niet wat er aan die pc is gedaan voordat deze er mee kapte. Misschien is dit best relevante informatie.
Het enigste wat er mee gebeurd zou zijn is dat de 220 stekker er af en toe is uitgetrokken terwijl de PC nog draaide ipv de PC normaal af te sluitenVerwijderd schreef op 07 May 2003 @ 22:47:
Je vertelt verder niet wat er aan die pc is gedaan voordat deze er mee kapte. Misschien is dit best relevante informatie.
Kan me niet voorstellen dat dat gezond is voor je pc....... Bij het uittrekken van de stroom kan er dus schade aangebracht zijn op mobo/mem/cpu/vga. Zoals ik al eerder zei, probeer is of deze onderdelen het in een andere computer wel doen.sandergar schreef op 07 mei 2003 @ 22:54:
[...]
Het enigste wat er mee gebeurd zou zijn is dat de 220 stekker er af en toe is uitgetrokken terwijl de PC nog draaide ipv de PC normaal af te sluiten
Verwijderd
Maar bij de nf7s was het een niet ondersteund geheugen module probleem.
Het zou kunnen, dat iemand in de bios verkeerde geheugen instellingen heeft ingesteld. Bij de a7n8x was het een kapotte bios chip.
Je zou kunnen proberen(als je dat nog niet geprobeerd hebt) om de cmos te resetten.
Maar dit probleem zou natuurlijk nog andere oorzaken kunnen hebben, ik hoop
dat je het probleem kunt vinden,
groetjes
Eerst alles wat zAo zegt, en daar na wat Jay zei.
tot nou toe heb ik op deze manier nog altijd succesvol kunnen constateren in welk onderdeel de fout zit, alleen vind ik het wel tijdrovend. (ik werk in een Computer Shop)
(na verloop van tijd herken je specifieke fouten, en vind je het defecte component sneller)
Dus, probeer alle mogelijkheden, en je zult de fout vinden. alleen moet je dus wel een systeem hebben om de onderdelen in te kunnen testen
(je kan zelf wel bedenken dat je het mobo als laatst of niet gaat testen)
Weet iemand of bios-chips van ENPC mobo's ergens verkocht worden of te bestellen zijn?